Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe dik moet de aarddraad tussen de zekeringkast en de aardonderbreker zijn?
Als je meerdere collectoren aard, moet de aarddraad dan doorlopen in 1 stuk of mag je doorlussen?
16mm2 is enkel nodig tussen aardingsonderbreker en vertrek van de hoofdequipotentiaalverbindingen (die in 6 of zelfs 4 indien fysiek beschermd als ik me niet vergis).Dikte aardingskabel tussen aardingsrail en aardingsonderbrek
Hoe dik moet deze aardingskabel tussen de aardingsrail in de zekeringenkast en de aardingsonderbreker zijn? Is 6mm² voldoende hiervoor? Ik zit op monofase 63Awww.bouwinfo.be
16 mm² dus en ja, je mag doorlussen van de ene naar de andere collector. Ik heb bv. metalen kabelgoten en die zijn ook mee geaard.
Hoeveel stroom kan er theoretisch door uw diff vloeien?Ik begrijp het punt met zonnepanelen en remautomaat of differentieel niet helemaal.
Mijn aansluiting is 3x400 32A, zonnepanelen zijn ook 3fase 20A, hierna heb ik per fase een differentieel zitten van 40a. Wordt dit afgekeurd en moet ik nu elke differentieel vervangen door een van 63A? De bekabeling in de kast is 10mm2.
En een remautomaat is dan hetzelfde als een gewone automaat/zekering van 40A? Want op webshops vind ik geen remautomaat.Hoeveel stroom kan er theoretisch door uw diff vloeien?
32A grid + 20A PV.
Is dat meer dan de 40A waarvoor uw diff ontworpen is? Jazeker.
Is dat ok? Nee dat is het niet.
Dat moet je dus oplossen.
Ofwel door te zorgen dat er nooit meer dan 40A door kan lopen (door upstream de fameuze "rem-automaat" te plaatsen) ofwel door ervoor te zorgen dat uw diff big-ass genoeg is om er niet door kapot te gaan (de 63A versie, want 63A > 52A.
Idem voor uw bekabeling maar 10mm is ok voor 64A.
Met 6mm bekabeling zou je met precies dezelfde issue zitten.
Ja natuurlijk.En een remautomaat is dan hetzelfde als een gewone automaat/zekering van 40A? Want op webshops vind ik geen remautomaat.
Content van de DALI sturing, achteraf gezien? Ik overweeg dat hier nu ook, lijkt toch een pak efficiënter bij een groot aantal te dimmen lichtpunten.Links bord (voedingsbord)
Hier zitten de led drivers en voedingen voor het gelijkvloers op. Ik werk veel met stroomgestuurde leds, daarmee de drivers. De voedingen zijn vooral voor de led strips. Deze voedingen en drivers kan ik dan aansturen met DALI. Grotendeels van de verlichting is dus DALI gestuurd.
Doet zijn werk en nog geen last gehad. Ik stuur mijn DALI aan met Loxone.Content van de DALI sturing, achteraf gezien? Ik overweeg dat hier nu ook, lijkt toch een pak efficiënter bij een groot aantal te dimmen lichtpunten.
Welke verlichting heb je dan zoal voorzien? Wij kijken nu vooral naar bv Modular of Wever & Ducré, dus perfect voor DALI sturing.

Dat klopt als een (q)bus boven water. Ik heb een DALI module van Qbus (domotica) waarmee ik 90% van men lichten aanstuur. Kan ze ook in groepen steken om dan als 1 virtueel licht te gebruiken.@Cyberkef stuurt z'n lichten ook aan met DALI dacht ik.
schroefjes gebruiken ipv klemmenEnige tips om een stopcontact in de muur te krijgen wanneer er veel kabels zijn? Krijg dat kreng er niet terug in.
nee, zo'n socket is aan/uit.Kan ik een socket van homewizard op mijn zwembadwarmtepomp plaatsen waarbij ik dan kan aangeven hoeveel watt deze mag verbruiken?
Of is het echt enkel aan/uit?
Wp (fairland) heeft maar 2 standen (100% of 81%). zou handig zijn als die ook aan 50% zou ingesteld kunnen worden
Ja is wel klote.nee, zo'n socket is aan/uit.
Normaal moet je zoiets via de warmtepomp zelf doen. raar dat je maar kunt kiezen tussen 100 en 81% (ook vreemd, zo precies 81% en geen 80.)
Ja is wel klote.
Zijn 2 instellingen. "Smart" en "Silence"
Via de app van Fairland kan je wel scenes maken, maar nergens vermogen
Das wel jammer dat je dat niet kan doen met zo een socket.
Misschien andere sockets die dit wel kunnen?