Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja maar die heeft ECA brandklasse en mag dus bijgevolg niet samen liggen met andere kabels (in bundel).Mag een exvb kabel (buitenkabel) nog gebruikt worden binnenshuis cf Arei?
Mag toch wel als je die in kabel in een buis steekt ?Ja maar die heeft ECA brandklasse en mag dus bijgevolg niet samen liggen met andere kabels (in bundel).
Buiten de laatste meter naar de kast.
Dus in jouw situatie is die naar de zolder al niet goed. Die in de chape kan goed zijn afhankelijk van de eerste meters.
Bundel wordt gedefinieerd als minder dan 2cm uit elkaar. De kabel in een flex steken is typisch niet voldoende. Je zou die op het hele traject apart moeten laten lopen van de rest van de kabels/flexen.Mag toch wel als je die in kabel in een buis steekt ?
Ja zo te zien wel.Wat is het verschil tussen de inbouwpotjes helia 7501 en 7500? Ik denk identiek, en de 7500 komt al met de schroeven bij?
Bij de 7501 zitten 2 apparaat schroeven bij en bij de 7500 niet dacht ik.Wat is het verschil tussen de inbouwpotjes helia 7501 en 7500? Ik denk identiek, en de 7500 komt al met de schroeven bij?
Het is net omgekeerd volgens de Helia Q-range datasheet.Bij de 7501 zitten 2 apparaat schroeven bij en bij de 7500 niet dacht ik.
Ja sorry had mij vergist maar het was ergens toch zoiets.Het is net omgekeerd volgens de Helia Q-range datasheet.
Mag een exvb kabel (buitenkabel) nog gebruikt worden binnenshuis cf Arei?
Concreet, 2 3kabels van zekeringkast naar buiten, in de chape, en 1 exvb kabel van zekeringkast naar zolder met andere cca kabels.
EXVB is eigenlijk geen "buitenkabel" maar grondkabel, kabel die geschikt is voor installatie direct in volle grond (eigenlijk niet aan te raden want geen mechanische bescherming zoals bv een EXAVB).Lastige is dat het kabel is die van binnen unit naar buitenunit van warmtepomp gaat dus ook door buitenmuur moet.
Ik ga hem aan de doorgang naar buiten in een doosje koppelen aan een xvb want doorgang is al dicht. Beter nu nog vervangen wanneer de vloerisolatie ligt. Merci voor de feedback.
EXVB is eigenlijk geen "buitenkabel" maar grondkabel, kabel die geschikt is voor installatie direct in volle grond (eigenlijk niet aan te raden
XVB is perfect bruikbaar buiten, je mag hem enkel niet in de grond steken.
Laat net EXVB wel tegen UV straling kunnen...Het enige wat XVB niet goed af kan is UV straling.
I know maar EXVB is Eca kabel wat hem in bepaalde gevallen onbruikbaar maakt in België.Laat net EXVB wel tegen UV straling kunnen...
Het enige dat die kabel niet heeft is mechanische bescherming. Voor huis-tuin-en-keuken gebruik is een EXVB in buis meer als voldoende voor alle buitentoepassingen.
Zeer gelijkaardige situatie hier. Elektriciteitskast in een inbouwkast, goedgekeurd voor verkoop, met officieel verslag zoals het hoort.Wel zot dat dat initieel dan wel gekeurd is geraakt voor verkoop. Vraag me af hoe die keuring toen is verlopen.

We gaan beginnen met het aftekenen van de spots zodat de boringen ingepland kunnen worden.
We willen graag dubbele spots naast elkaar, maar vraag me af hoeveel centimeter we best nemen tussen de twee spots (plafonds van 280 en 260 hoog)?
je kan op je plan cirkels tekenen als je de stralingshoek van de spots kent, en je zorgt dat die elkaar half overlappen.
Op de plek waar ik spots heb, staan ze (plafond 2m70) 1m uit elkaar.
Op de overloop is het plafond 2m50 maar daar staan ze ook 1m uiteen. Geeft prima effect.
Ja klopt. Zoals je op deze foto ziet (zie achterkant keuken), lijkt me pakweg 20-25cm ofzo.Spots 1 meter uiteen zou ik nu niet labellen als "dubbele spots". Kan zijn dat die goede verlichting geven samen maar dat lijkt me niet de vraag te beantwoorden? Ik zou zeggen dat bij ons de "dubbele" spots veel dichter bij elkaar staan. Ik zou het moeten meten om te weten, maar voor ons 2m70 en 2m50 plafonds staan die zeker geen meter uit elkaar, eerder minder dan een halve meter.