Fons De Whiskyspons
Active member
Mag dat preflex zijn of moet dat xvb zijn omdat het in de spouwmuur hangt?Ik heb 5g1.5 getrokken en 4 kabels nodig gehad.
N
L omhoog
L omlaag
PE
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mag dat preflex zijn of moet dat xvb zijn omdat het in de spouwmuur hangt?Ik heb 5g1.5 getrokken en 4 kabels nodig gehad.
N
L omhoog
L omlaag
PE
Hier is alles preflex.Mag dat preflex zijn of moet dat xvb zijn omdat het in de spouwmuur hangt?
Ik heb preflex 3g2.5 getrokken omdat die op zelfde kring als stopcontacten zitten. Ook somfy met draadloze schakelaars.Elektrische rolluiken, is dat met 5g1,5 of 3g1,5?
Google zegt vanalles...
Het zouden rolluiken met Somfy io motoren worden
Indien flex, Cca omdat het in de spouwmuur hangt. Xvb ook ok (zelfde reden).Mag dat preflex zijn of moet dat xvb zijn omdat het in de spouwmuur hangt?
Heb jij voor elke rolluik een aparte kabel naar de zekeringkast getrokken?Hier 3g1.5 getrokken voor Somfy IO motoren. Vorige week alles aangesloten.
Bij Somfy IO is de sturing draadloos, dus sluit je enkel 230V aan zonder meer.Heb jij voor elke rolluik een aparte kabel naar de zekeringkast getrokken?
Of kan je tussen 2 rolluiken een 5g1,5 trekken en ze dus achter elkaar in serie zetten?
Maar die motoren gaan ooit wel eens kapot. Dan toch liever een 5g als je toch nog nieuwe kabels moet trekken.Bij Somfy IO is de sturing draadloos, dus sluit je enkel 230V aan zonder meer.
Als die motoren kapotgaan, vervang je ze toch door ... Dezelfde motoren? Ervan uitgaande dat die nog te koop zijn natuurlijk. Anders zullen er vast wel andere draadloze opties zijn.Maar die motoren gaan ooit wel eens kapot. Dan toch liever een 5g als je toch nog nieuwe kabels moet trekken.
Als je moet aftakken van een lichtpunt of stopcontact zou ik ook me beperken tot 3g als het niet anders mogelijk is.
Bedankt, dat is al duidelijk en logisch.Elke verbruiker >2600W moeten een eigen kring krijgen.
Oven en kookplaat worden nog eens apart vermeld in arei als toestellen die hun afzonderlijk toegekende stroombaan moeten hebben.
Vaatwasser ook trouwens.
Het lijkt inderdaad op schema op 3 geleiders, dat is 1 fasig (L, N, PE).Bedankt, dat is al duidelijk en logisch.
Maar hoe zit dat dan met die 3 fasige aansluitingen?
Helder, ik ga toch iemand laten langskomen, maar dan weet ik ongeveer wat te verwachten.Het lijkt inderdaad op schema op 3 geleiders, dat is 1 fasig (L, N, PE).
Demonteer anders eens de stekker en zie hoeveel geleiders je ziet zitten (3 of 5).
Je hebt meerdere stroombanen nodig voor die apparaten. Wat wel kan is dat je deze kabel gebruik als voedingskabel voor een klein subbordje (ik weet niet of je daar plaats voor hebt?) waar je weer een paar vertrekken (stroombanen) kan creëren. Hangt ook beetje van de sectie van de kabel af. Met een 2.5mm kabel heb je niet veel marge om extra vertrekken te voeden (gezien het allemaal stevige verbruikers zijn).
Moest het een 5G kabel zijn (of eentje van 4 of 6mm) dat er steekt kan je er meer mee doen.
Anders is het kabels bij trekken, maar dat is idd niet zo evident.
En niet dit? https://www.coolblue.be/en/product/...lnUh_JBkax-TTavBAuBKpnhi1Vu4uCtEaAtH3EALw_wcBVoor een klassiek systeem? Intern doorlussen in het potje en deze erboven https://www.niko.eu/en/products/wir...del-niko-0e16a165-034b-47ba-994b-6878c7514100