Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog niet getest, maar deze is wel met batterijen, dan moet je om de zoveel jaar u schakelaar uit de muur halen
Nee niet verplicht deze te vervangen.Is het verplicht dit soort draden te vervangen?
Maar is dat niet verplicht om een aardingspen te hebben? Lijkt er toch op als je naar punt 9.09 kijkt op de keuring.Nee niet verplicht deze te vervangen.
Je dient wel het correcte stopcontactplaatje erop geinstalleerd te hebben, namelijk eentje zonder penaarde maar wel met kinderbeveiliging.
Je dient op je eendraadschema ook het correcte symbool hiervoor te gebruiken.
Als het deel is van een oude installatie EN je hebt geen aardingsdraad om aan te sluiten dan is het niet verplicht een aardingspen te hebben.Maar is dat niet verplicht om een aardingspen te hebben? Lijkt er toch op als je naar punt 9.09 kijkt op de keuring.
Dat is best mogelijk. Best eens een electricien de boel laten uitmeten en die lage isolatieweerstand laten localiseren.Desondanks is er ook punt 3.02, wat hoogstwaarschijnlijk ook bij de oudere bekabelingen zal zijn.
Aangezien mijn zus interesse had om verver kopen, hebben we het niet zo diep kunnen onderzoeken. Ik heb alleen oppervlakkig kunnen onderzoeken en een paar stopcontacten open gevezen om de bekabeling te bekijken.Als het deel is van een oude installatie EN je hebt geen aardingsdraad om aan te sluiten dan is het niet verplicht een aardingspen te hebben.
Meer nog, het is zelfs verboden een stopcontact met aardingspin te hebben als je die niet kan aansluiten.
Dat is best mogelijk. Best eens een electricien de boel laten uitmeten en die lage isolatieweerstand laten localiseren.
Waren alle toestellen uit het stopcontact getrokken toen dat werd gemeten? Het kan best zijn dat het probleem aan een oude boiler of oven ligt.
Neen gewoon de juiste driver voorzien.Klopt het dan dat in deze configuratie de 1-10V het 'stuursignaal' is en 230V de voeding? En we bijgevolg dus ook 230V LED-strips moeten gebruiken? Want onze maatwerker werkt enkel met 24V strips.
Inderdaad, foute link. Maar je kan die kopen met 230vac ingang ook.@Michel Drets Deze vraagt toch ook 24V ingangsspanning? Dus zal ik sowieso nog ergens een transfo nodig hebben 230V - 24VDC
Doos zou ik altijd doen. Technisch gezien moet het zelf toegankelijk zijn zonder te kappen. Dat doe ik niet.Als ik de draden van mijn elektrische rolluik met waggo's aaneenzet met de kabels uit mijn wachtbuis.
Moet ik dit dan telkens in een aftakdoosje steken?
Als de bezetter daar gyroc voorzet kan ik da altijd weghalen (moest de keurder zagen)Doos zou ik altijd doen. Technisch gezien moet het zelf toegankelijk zijn zonder te kappen. Dat doe ik niet.
) kwijt moet, nog andere zitten rechtstreeks op 230V. In principe vormt die 24V of 230V geen probleem om door te lussen maar hoe ik dat van die 500mA met LED drivers in de grond zou oplossen 
Misschien niet de goedkoopste oplossing en mogelijk al te laat (ifv reeds getrokken kabels) maar iets wat wij wel vaker deden waren gewoon geschakelde tuinstopcontacten (op paal of prikker) voorzien en dan tuinverlichting met stekker. Driver,sturing,.... allemaal mee voorzien (en gegarandeerd) door fabrikant, als ge ooit iets anders wilt makkelijk te wisselen,....Ik ga de komende dagen/weken eens zien om onze tuinverlichting aan te kopen en te installeren.
Bedoeling is dat er enkele grondspots in/aan een padje naast de woning komen en dat er rond ons terras van die staande paaltjes ofzo komen. Ik was eerder van mening om verlichting te hangen aan de gevels (=eenvoudig) maar de madam en architect waren (misschien esthetisch terecht) geen fan.
Grootste "problemen" die ik momenteel zie zijn hoe ik die dingen correct waterdicht kan aansluiten en voeden. Uit de lijst van dingen die de madam schoon vindt kom ik volgende tegen:
- Sommige van die prutsen werken op 24V, andere op 500mA met externe LED driver die nog ergens in de grond (waterdicht) kwijt moet, nog andere zitten rechtstreeks op 230V. In principe vormt die 24V of 230V geen probleem om door te lussen maar hoe ik dat van die 500mA met LED drivers in de grond zou oplossen
- De meeste hebben slechts 1 wartel dus kan je niet eenvoudig verder door lussen. Dit wilt dus zeggen nog ergens een waterdichte (!) aftakdoos kwijt kunnen of elk lichtpunt zijn eigen kabel geven tot een aftakdoos binnen ...
Kortom, hoe begin ik hier best aan en kom ik tot een deftig resultaat zonder dat de zekering / diff bij het minste vocht springt?
De tuinaannemer had al meerdere wachtleidingen van 40 voorzien tot aan kelderdoorvoeren voor verschillende verlichtingszone's. Ik heb daar ondertussen al XVB door getrokken vanaf de domotica kast en aan de punten waar die boven komt verder door gelust. Zo ver zit ik dus al.