Elektriciteitstopic

Iemand een idee of er voor een shelly muurschakelaar een soort opbouw doos bestaat waarin je dit kan monteren?

Google is uw vriend.

En zo opt eerste zicht lijkt mij dat die schakelaar modulair is gemaakt dus dan kan die ook compatibel zijn met alles in 55x55 of 45x45 maar das maar een gok opt eerste zicht. (En dan is 55x55 de grootste kanshebber, 45x45 is redelijk ongebruikelijk buiten Niko en sommige Legrand-reeksen)

Beste,

ik ben dus een leek en een professional vind het niet de moeite om voor zo een “prul” af te komen, dus probeer ik het hier

situatie:

heb buitenverlichting (10 led lampen van elk 5watt) en die zijn rechtstreeks aangesloten op mijn meterkast dmv een zekering

nu wou ik graag deze aan en uitschakelen zonder telkens de meterkast open te doen en de schakelaar aan/uit te doen

ik heb een andere zekering met timer maar wel van ander merk, en geen idee hoe en waar ik die draden moet aansluiten (rood, bruin en aarding)

heb echt Opgezocht op internet, maar zie het niet goed allemaal

Beste,

ik ben dus een leek en een professional vind het niet de moeite om voor zo een “prul” af te komen, dus probeer ik het hier

situatie:

heb buitenverlichting (10 led lampen van elk 5watt) en die zijn rechtstreeks aangesloten op mijn meterkast dmv een zekering

nu wou ik graag deze aan en uitschakelen zonder telkens de meterkast open te doen en de schakelaar aan/uit te doen

ik heb een andere zekering met timer maar wel van ander merk, en geen idee hoe en waar ik die draden moet aansluiten (rood, bruin en aarding)

heb echt Opgezocht op internet, maar zie het niet goed allemaal
Beste

Best even een foto plaatsen van "zekering met timer". Maakt het allemaal veel gemakkelijker en kan er een beter antwoord gegeven worden.

Mvg

Als ik even rap vertaal uit het "Leeks" schakelt hij nu zijn buitenverlichting rechtstreeks met de automaat in de zekeringkast. In die zekeringkast staat ook een schakelklok. Die wilt hij gebruiken voor (ook?) De buitenverlichting.

Alleszins, ik volg Valyra, probeer eens wat foto´s van de kast, liefst ook zonder deksel als ge dat ziet zitten, te tonen

Als ik even rap vertaal uit het "Leeks" schakelt hij nu zijn buitenverlichting rechtstreeks met de automaat in de zekeringkast. In die zekeringkast staat ook een schakelklok. Die wilt hij gebruiken voor (ook?) De buitenverlichting.

Alleszins, ik volg Valyra, probeer eens wat foto´s van de kast, liefst ook zonder deksel als ge dat ziet zitten, te tonen
Idd zo lees ik het ook.
Indien dit het geval is, is het vrij eenvoudig aan te sluiten op de schakelklok.

Ik zal morgen foto’s maken en posten. Alvast dank allen!

ik zou durven stellen dat normale mensen ergens in hun huis in die kring een schakelaar zouden gemonteerd hebben om hun buitenverlichting aan en af te kunnen zetten ^^.

Als je wil dat die op bepaalde tijdstippen automatisch op en af gaat kan je een schakelklok module in je kast monteren
vb: https://www.zelektro.be/theben-scha...111,10113,10114,10115,19858,10116,10117,18640
De fase-draad (de bruine) gaat dan van je zekering naar de ingang van de schakelklok, en de uitgang van je schakelklok gaat naar je lichten (opnieuw met de bruine draad).
Die module is gewoon een aan-uitschakelaar met een klokje.

Of een Shelly er tussen zetten. Dan kun je timers instellen, met uw smartphone bedienen en evt. met draadloze schakelaar bedienen.
Dat lijkt me ideaal! Het zijn allemaal slimme verlichting die ik normaal zo met een app kan instellen, maar ik krijg ze niet allen verbonden met mijn router. Heb al 100x anders geprobeerd en zelfs mesh wifi geïnstalleerd. Maar zonder resultaat

welke Shelly is dan gepast aub?

Dat lijkt me ideaal! Het zijn allemaal slimme verlichting die ik normaal zo met een app kan instellen, maar ik krijg ze niet allen verbonden met mijn router. Heb al 100x anders geprobeerd en zelfs mesh wifi geïnstalleerd. Maar zonder resultaat

Ik heb deze in mijn meterkast gezet om een buitenstopcontact te automatiseren: https://www.shelly.com/en/products/shop/shelly-plus-1-pm
Voor 10 LED lampen lijkt deze me ideaal en niet duur.

Als je een knop er bij wilt, dan is het volgens mij die Shelly knob die je er mee kunt koppelen mocht je dat willen.

Hou er rekening mee dat shelly (en de meeste andere smart relays) een dedicated 2.4ghz netwerk vereisen (dus geen mesh met zowel 2.4ghz als 5ghz).

Grappig dat ze Shelly zo adverteren dat je dat gemakkelijk in een inbouwpotje kan steken, en dan het stopcontact er nog bij.
Niet dus :rofl:
Maar voor in de kast is dat mss wel een optie.

Of de digitaal instelbare variant die iets flexibeler is qua instellingen en schakelmanieren (maar wel weer complexer in te stellen en misschien een draadje extra aansluiten) :
of hier iets goedkoper:

Zijn automaat is een C16 en de voorbeelden die je geeft zijn 10A nominaal.

Shelly lijkt me een goed idee hier. Maken ze DIN houders voor die dingen. Of val je daar niet over zo los in de kast @Valyra ?

Zijn automaat is een C16 en de voorbeelden die je geeft zijn 10A nominaal.

Shelly lijkt me een goed idee hier. Maken ze DIN houders voor die dingen. Of val je daar niet over zo los in de kast @Valyra ?
Dat maakt toch niet uit? Standaard Niko stopcontacten zijn ook 16A nominaal (en dat trekken ze zelfs niet voor lange tijd) en die steek je achter 20A automaten. Zolang je niet meer dan 2000W aan lampen erachter hangt is dat toch geen enkel probleem? Die tijdschakelaar is geen beveiliging he...

Terug
Bovenaan