Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou liever eens een motivatie zien voor het waarom van de wijzigingen van de heren die het AREI opstellen, meer dan een keer goed gaan eten met de heren van Schneider, ABB, TECO, Eupen... kan er niet bij zijn denk ik.
Ik zou liever eens een motivatie zien voor het waarom van de wijzigingen van de heren die het AREI opstellen, meer dan een keer goed gaan eten met de heren van Schneider, ABB, TECO, Eupen... kan er niet bij zijn denk ik.
Een overgangsmaatregel voor de CCA kabel had bijvoorbeeld kunnen zijn eerst uit de handel nemen en vanaf een periode daarna de regel toepassen, nu kan iedereen zijn eventuele stock of reeds gekochte materialen wegsmijten of DHZ installaties opnieuw kunnen gaan herkableren om er extra diffs bij te steken.
Snap ook het nut niet van de verplichte 300mA, waarom zou je als hoofddiff dan niet meteen vanaf een 30mA mogen beginnen? Wat is het nut nog van de 300mA als je ook gewoon je vaste toestellen achter de 30mA zou kunnen hangen.
Kijk eens naar Bticino of legrand als je iets anders wilt.Heeft er iemand ander in schakelmateriaal dan Niko recent geïnstalleerd, zoja welke?
Ik ben Niko zo wat beu gezien maar ik weet niet meteen in welke winkel ik de andere merken kan gaan bekijken (en of het de moeite wel is)
arei is gonna arei. Doet me denken aan dat debacle met die halogeenvrije kabels. De verrekening die ik daar gehad heb op een werf is ook eentje om U tegen te zeggen. Faseert dat toch. Vanaf bouwaanvraag met datum x zoals EPB doet of dergelijke.
Three words: laptop, battery, hotspotwoensdag komen ze hier elektriciteit in orde brengen voor keuring.
maar wat doet ne mens thuis zonder elektriciteit terwijl die bezig zijn?
En ken je een goeie winkel om die te bekijken? Ik vind vooral aanbod in webschops.Kijk eens naar Bticino of legrand als je iets anders wilt.
Dit mag achter de 300mA hoor. Buiten telt niet als vochtige ruimte. En afstand van de kraan gewoon gezond verstand gebruiken.Mag je een stopcontact buiten, net naast een tuinkraantje plaatsen? Zijn er regels over de afstand die je moet respecteren?
Er is een stopcontact binnen in de garage, en ik zou de muur doorboren en aan de andere kant van de muur een Niko Hydro inbouw stopcontact plaatsen. Mag dit volgens het AREI? Mag dit achter de bestaande 300mA, of moet je naar 30mA.
Ik denk dat dit allemaal mag, want dit telt niet als vochtige ruimte, en de 30mA zou in de winter kunnen (nodeloos) afslaan
zoiets dus:
![]()
Dit mag achter de 300mA hoor. Buiten telt niet als vochtige ruimte. En afstand van de kraan gewoon gezond verstand gebruiken.
Er is een stopcontact binnen in de garage, en ik zou de muur doorboren en aan de andere kant van de muur een Niko Hydro inbouw stopcontact plaatsen. Mag dit volgens het AREI? Mag dit achter de bestaande 300mA, of moet je naar 30mA.
Ik denk dat dit allemaal mag, want dit telt niet als vochtige ruimte, en de 30mA zou in de winter kunnen (nodeloos) afslaan
Maar als je een stopcontact bijplaatsen op een bestaande kring moet je dat van die 30mA niet doen.Sinds 28/03 en het nieuwe AREI is er niet zoiets als "enkel vochtige ruimten achter 30mA".
Alle verlichting en stopcontacten voor niet-vaste-toestellen moeten sinds de nieuwe uitgave van het AREI achter een 30mA diff. Ook deze.
"Volumes" met afstandsregels zijn enkel gedefinieerd voor baden en douches. Ook voor een lavabo in de badkamer is er geen afstand tov een stopcontact opgelegd. Dat is hetzelfde hier met uw buitenkraan.
ja ok, omdat je deze wijziging niet moet laten keuren. Das just.Maar als je een stopcontact bijplaatsen op een bestaande kring moet je dat van die 30mA niet doen.
.
Dit had je beter met wago-klemmen gedaan, lusterklemmen zijn de duivel (voor keurders).Nieuwe (grotere) lusterklem geplaatst en alles deftig terug ingepakt met isolatietape.
Kende ik eigenlijk nietDit had je beter met wago-klemmen gedaan, lusterklemmen zijn de duivel (voor keurders).