Dus het lijkt dat alleenstaande grotere vervuilers zijn.
En de andere stelling is, de vervuiler draait op?
En deze categorie hoeft meer subsidie?

Ik denk niet dat er een goed antwoord is op dit complex vraagstuk.
Een paar principes zijn wel duidelijk:
-we moeten minder vervuilen
-we moeten besparen op energie
-we moeten de zwakkeren die het echt nodig hebben beschermen
-eigenaarschap van een woonst is geen basisrecht
Wat de uitvoering meebrengt lijkt duidelijk voer ter discussie. Maar het volgende lijkt mij een zekerheid:
-we moeten beter isoleren $
-we moeten zuiniger installaties zetten $
-we moeten kleiner of anders gaan wonen
-gezinnen heb meer ruimte nodig als basis om te leven
Sommige gezinnen kunnen geen eigenaar meer zijn omdat ze deze kosten niet kunnen dragen. Dat is niet per definitie een probleem van niet willen maar soms van niet kunnen. Het verschil tussen rijk en arm wordt ook steeds groter.
Maar uiteindelijk leven we allemaal op dezelfde planeet. Het subsidiëren van overmatig energieverbruik kan voor mij niet meer op de lange termijn (met de huidige technologie). Op korte termijn zit je natuurlijk met een hele hoop gezinnen die niet de draagkracht hebben hun verwarming te betalen zonder serieus in te boeten op levenskwaliteit.
Sjah. Hier zijn dus een paar zaken moeilijk te passen.
Dit zijn ook oneindige discussies.
Overlaatst vermelde iemand mij heel leuk dat ze in hun nieuwbouw een houtkachel hadden gezet voor de gezelligheid. Leven die op dezelfde planeet? Het argument was dat ze dit al 10.000 jaar doen, Sjah ...
En de andere stelling is, de vervuiler draait op?
En deze categorie hoeft meer subsidie?

Ik denk niet dat er een goed antwoord is op dit complex vraagstuk.
Een paar principes zijn wel duidelijk:
-we moeten minder vervuilen
-we moeten besparen op energie
-we moeten de zwakkeren die het echt nodig hebben beschermen
-eigenaarschap van een woonst is geen basisrecht
Wat de uitvoering meebrengt lijkt duidelijk voer ter discussie. Maar het volgende lijkt mij een zekerheid:
-we moeten beter isoleren $
-we moeten zuiniger installaties zetten $
-we moeten kleiner of anders gaan wonen
-gezinnen heb meer ruimte nodig als basis om te leven
Sommige gezinnen kunnen geen eigenaar meer zijn omdat ze deze kosten niet kunnen dragen. Dat is niet per definitie een probleem van niet willen maar soms van niet kunnen. Het verschil tussen rijk en arm wordt ook steeds groter.
Maar uiteindelijk leven we allemaal op dezelfde planeet. Het subsidiëren van overmatig energieverbruik kan voor mij niet meer op de lange termijn (met de huidige technologie). Op korte termijn zit je natuurlijk met een hele hoop gezinnen die niet de draagkracht hebben hun verwarming te betalen zonder serieus in te boeten op levenskwaliteit.
Sjah. Hier zijn dus een paar zaken moeilijk te passen.
Dit zijn ook oneindige discussies.
Overlaatst vermelde iemand mij heel leuk dat ze in hun nieuwbouw een houtkachel hadden gezet voor de gezelligheid. Leven die op dezelfde planeet? Het argument was dat ze dit al 10.000 jaar doen, Sjah ...