Elden Ring

Elden Ring

De baas voor Stormveil of op het einde van Stormveil ?

Was maar een mopje over die tutorial natuurlijk maar zo voelde het wel aangezien het gebied na Stormveil 10 keer groter is.
Ps: Stormveil vind ik misschien wel het zaligste level design van eender welke game die ik ooit speelde.
Op het einde 😀.
Dat Castle stak inderdaad wel goed in elkaar!

De Official Art Books staan dan toch te koop. Komen wel pas toe rond de zomer...
Prachtige boeken maar wel heel erg duur :/

De Official Art Books staan dan toch te koop. Komen wel pas toe rond de zomer...
Prachtige boeken maar wel heel erg duur :/
Ja deze ga ik skippen denk ik. Kheb al te veel gekocht van Elden Ring.

Bandai is wel de koe serieus aan het melken ook. Zie net dat ze nu ook "art" gaan verkopen... en de LP nog eens in gewone format verkopen ook nu. Gaat toch ne skip worden. Ik ben blij met mijn CE voor PS5, Limited Edition Vinyl box en de twee guide boeken van Future Press en Bandai.

Laatst bewerkt:
32 uren ver, het meeste van Liurnia, buiten Manor, de academy en die tower gedaan, Siofra River completed. lvl 52 ofzo :)

154u in lvl254 🦾👀

4 hardste momenten de rest was peanuts :tongue:
Duo crucible knight ... die verduivelse Invisible Black Knife Assassins , natuurlijk mag ons Malenia niet ontbreken en dan de Elden Beast

Lvl 254 in 154u bedoel je?
Ben je dan niet te overpowered om nog uitdaging te hebben?
idd (lvl in u) was nog nie goe wakker precies :laugh:

overpowered op het eind wel was lvl 145 aan Malenia en had wat trouble en uit pure 'rage' overleveld om die te downen , als ik dan de rest van de caves/catacombs moest clearen hoorde je me niet klagen. 😂

uiteindelijk valt het nog mee max is 713 :tongue:

Lvl 105 hybrid mage hier (Lusat staff+ Moonveil) en 140u playtime.
Ge kunt gerust zeggen dat ik mijn tijd neem, ik verken dan ook iedere m² 😉
Nu beginnen aan Leyndell, royal dinges se 😁
Dijk van een game, terecht goty!

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk kan je, wanneer je vastzit bij één of andere bossfight, lvl'n tot je er zo over walst?

Ik heb destijds ferm getwijfeld om deze in huis te halen, omdat ik een hekel heb aan bossfights waarbij ik 35 pogingen nodig heb en de moves vanbuiten moet studeren.

Dus eigenlijk kan je, wanneer je vastzit bij één of andere bossfight, lvl'n tot je er zo over walst?

Ik heb destijds ferm getwijfeld om deze in huis te halen, omdat ik een hekel heb aan bossfights waarbij ik 35 pogingen nodig heb en de moves vanbuiten moet studeren.
Klopt, het is met overschot de meest toegankelijke Soulsborne.
Als je niet wilt levelen zijn er ook nog andere mogelijkheden zoals mimic tear, enkele OP weapons of zelfs co-op summoning waardoor je eigenlijk nooit echt vast komt te zitten.

Wel heb ik gemerkt dat de meesten na een tiental uur de 'moeilijkheid' beginnen te omarmen en zelf voor de challenge beginnen gaan. Dat was toch zo bij mezelf en een maat van me.

Als er 1 ding is dat ik geleerd heb in dit spel, is dat je level niet zoveel uitmaakt, maar eerder je equipment/spells en de build die je speelt. Welke build je ook gebruikt, er zullen altijd wel enkele bosses zijn die over je heen walsen.

Maar een hoger level blijft wel aangenaam voor hoger vigor + mainstat van je build. Maar is niet cruciaal voor het verslaan van een boss. Je build+skills (gamer skills niet ingame skills) daarentegen wel.

Zit halfweg een tweede playthrough hier. Na eerst een int build nu met een quality(str/dex) bezig en gaat zoveel vlotter. Natuurlijk kennis van de eerste keer helpt veel.

Blijft geweldig om opnieuw door de wereld te gaan.

Er hier nu ook paar uur mee bezig. Limgrave zo ongeveer gedaan, mistwood ook redelijk compleet en nu aan peninsula begonnen.
Ben combinatie strengt en faith build aan het doen om melee combat met wat incantations te combineren. Wou iets met wat magie maar vind de combat te leuk om Mage te gaan + had gelezen dat mage gewoon te OP is.

Begrijp waarom deze GOTY heeft gekregen. Technisch vind ik hem echt wel waardeloos met belachelijk veel popin die stoort maar de wereld is zo fijn om in te zijn. Ik haat open world games maar deze is zo goed gedaan.

Is dat dan de ps4 versie met al de popin? Ben ik er gewoon blind voor? Day one pc hier en eigenlijk niets van last gehad, al weet ik dat er toch wel genoeg technische problemen waren.
Mijn grootste kritiek op deze game blijft eigenlijk dat dwaas paard. Voelt fantastisch strak, maar die vrijheid zo snel was niet nodig voor mij. Combat te paard is ook tegenstrijdig met de hele Souls formule.

Ongeveer 1/4e of een 1/3e ver in het spel had ok geweest. En ipv combat had ik gewoon liever gezien dat het paard goed was voor te vluchten.
En geen fast travel. Da's voor mensen met een leven.

Is dat dan de ps4 versie met al de popin? Ben ik er gewoon blind voor? Day one pc hier en eigenlijk niets van last gehad, al weet ik dat er toch wel genoeg technische problemen waren.
Mijn grootste kritiek op deze game blijft eigenlijk dat dwaas paard. Voelt fantastisch strak, maar die vrijheid zo snel was niet nodig voor mij. Combat te paard is ook tegenstrijdig met de hele Souls formule.

Ongeveer 1/4e of een 1/3e ver in het spel had ok geweest. En ipv combat had ik gewoon liever gezien dat het paard goed was voor te vluchten.
En geen fast travel. Da's voor mensen met een leven.
Ps5 performance mode. Je ziet echt gewoon hele vlakken gras voor uw neus inladen. Een Ghost of Tushima heeft daar op PS4 zelfs geen last van, toch wel jammer. From Software zou echt wel eens wat betere game engine developers mogen binnenhalen want het is een gewoonte bij hun dat het technische niet op orde is.

Ik denk dat als dat paard (of eerder ezel? 😝) er niet was ik het al had opgegeven. Is toch echt wel vanaf de eerste 3-4 uur een gigantische map al (en ik heb wss nog maar een klein stuk gezien lijkt me).

Ik spring voor het minste op dat paard en fast travel doe ik ook eigenlijk redelijk wat. Was bv gisteren in een kasteel in peninsula. Die eerste hoop mobs in dat kasteel doodden me altijd omdat ze met zoveel kwamen. Dus de toer van vendors gedaan met fast travel om een bow te vinden, en dan terug proberen. Op het einde fast travel voor het completeren van een quest. Als ik dat allemaal te paard/voet moet doen, geen tijd voor 😝.

4u? :D dat is wel heel snel lijkt me, maar chapeau dat dat lukt :)

Hier 42u en ik zit aan de baas van Raya Lucaria Acadamy
Mijn 'idem' had betrekking op het starten als mage. Ik heb na een uur of 3-4 enkel nog maar verkend. De main story path doe ik op termijn wel.

Als mage heb ik al een hoop smithing stones maar nog niets deftigs van mage / light armor gevonden. Spaar ik die best op of geeft het niet dat ik ze al gebruik?

Ik speel het spel volledig blind zonder guides etc, maar dit is me onduidelijk.

Terug
Bovenaan