Elden Ring

Elden Ring

Zit nu een beetje 'block' bij 2 bosses Fire Giant en Mohg, nochtans level 110, mijn Great Sword (met bleed loss) +14. Heb zo de indruk dat alle gear die ik krijg gewoon slechter is dan hetgeen ik doorheen heb zitten upgraden (ergens logisch), maar vind de moed niet iets opnieuw te beginnen.
Kan je dat zwaard niet upgraden naar +20 of meer? Mijn katana is +20 en ik ben nog niet in de buurt van waar jij zit, die 6 extra levels in je wapen zijn een redelijk groot verschil in DPS toch al op zen minst. Anders kan je ook altijd eens op zoeken waar je de items vind waarmee je die smithing stones kan kopen, dan kan je gewoon eens kort wat runes farmen en paar andere wapens upgraden en zien wat je meer bevalt.

Kan je dat zwaard niet upgraden naar +20 of meer? Mijn katana is +20 en ik ben nog niet in de buurt van waar jij zit, die 6 extra levels in je wapen zijn een redelijk groot verschil in DPS toch al op zen minst. Anders kan je ook altijd eens op zoeken waar je de items vind waarmee je die smithing stones kan kopen, dan kan je gewoon eens kort wat runes farmen en paar andere wapens upgraden en zien wat je meer bevalt.
en bij een boss met 'fire' in de naam kan je al eens de juiste talisman kiezen :)

Smithing Stones, die kom ik gewoon tegen en gebruik ik wanneer ik ze heb. Ga er niet speciaal naar op zoek alleszins. Mijn Str is nu 55 (is een soft cap dacht ik?), rest steek ik in Vigor en Endurance, that's it.

Smithing Stones, die kom ik gewoon tegen en gebruik ik wanneer ik ze heb. Ga er niet speciaal naar op zoek alleszins. Mijn Str is nu 55 (is een soft cap dacht ik?), rest steek ik in Vigor en Endurance, that's it.
Ben daar ook nooit naar op zoek geweest ze, komt deze gewoon tegen van 1 tot 9 afhankelijk van de regio. Gewoon eens die items halen zodat je ze kan kopen is nu ook echt niet veel werk, maar als je dat niet wil doen, dan zal het "git gud" worden zeker :p

Met mijn astrologer had ik op lvl 140 mijn Int op 80 (3de softcap iirc), Vigor op 40 en Mind 55 en klein beetje in End. En ik kan je zeggen dat het verschil tussen 55 Int en 80 Int zéker voelbaar was qua damage dat ik deed :). (om een vb. te geven: Melania haar 2de phase duurde welgeteld 10 seconden en ze was er niet meer).

Zeker zoeken naar smithing stones, want waar jij nu zit kun je zeker een +20 wapen hebben die ook al het verschil zal maken! Welke summons gebruik je en welk level is die? Ook eens kijken naar talismans die je damage kunnen boosten en/of uw defence kunnen boosten.

Met mijn astrologer had ik op lvl 140 mijn Int op 80 (3de softcap iirc), Vigor op 40 en Mind 55 en klein beetje in End. En ik kan je zeggen dat het verschil tussen 55 Int en 80 Int zéker voelbaar was qua damage dat ik deed :).
Denk dat bij STR en DEX de soft cap 60 is, bij INT en ARC is die 80 ( hard cap ) je kan STR zeker naar 80 doen, maar dat is zijn levels echt niet waard tenzij je echt niks anders te levelen hebt. Maar dan zou ik toch eerder Vigor en Edurance eerst doen, dan kan je mss zwaarder en sterker armor dragen. Heb je meer aan dan dat klein beetje damage.

Met mijn astrologer had ik op lvl 140 mijn Int op 80 (3de softcap iirc), Vigor op 40 en Mind 55 en klein beetje in End. En ik kan je zeggen dat het verschil tussen 55 Int en 80 Int zéker voelbaar was qua damage dat ik deed :). (om een vb. te geven: Melania haar 2de phase duurde welgeteld 10 seconden en ze was er niet meer).

Zeker zoeken naar smithing stones, want waar jij nu zit kun je zeker een +20 wapen hebben die ook al het verschil zal maken! Welke summons gebruik je en welk level is die? Ook eens kijken naar talismans die je damage kunnen boosten en/of uw defence kunnen boosten.
Ik gebruik nu Mimic Ashes (+7), maar die dient vooral ter afleiding. Qua Talismans gebruik ik er vier (waarvan eentje die mijn HP verhoogt, eentje Vuur +1, etc). Zal dus vooral mijn wapen nog wat upgraden zijn best en git gud I guess :D

Voila uitgespeeld. 94 uur op de teller.
Hier laatste bosses, dat allerlaatste stukje moet je zien, 1 milimeter had ik nog, mijn hart ging effe 180 🙈😂(eerste fase had ik slechter gedaan dan de paar keer ervoor, ma speel dit spel niet met kids in de buurt, dat is al dat ik kan zeggen 😜).

Denk dat bij STR en DEX de soft cap 60 is, bij INT en ARC is die 80 ( hard cap ) je kan STR zeker naar 80 doen, maar dat is zijn levels echt niet waard tenzij je echt niks anders te levelen hebt. Maar dan zou ik toch eerder Vigor en Edurance eerst doen, dan kan je mss zwaarder en sterker armor dragen. Heb je meer aan dan dat klein beetje damage.

Is te zien welke build hij gebruikt :) maar gezien zijn wapen is't een 2H build? Dan is 55 str genoeg, gezien het x2 gaat bij gebruik van een 2 hander.
Zeker focussen op vigor nu, dit asap naar 60 brengen! Zult zien dat je al heel wat meer kletsen kunt verdragen :).

Armor maakt aan sich niet veel uit. Denk dat, eenmaal je gelijk welke heavy armor draagt, je sowieso al de beste bescherming hebt :).

Is te zien welke build hij gebruikt :)
Volgens mij geld het voor elke build dat 80 te veel is hoor. Ik zeg niet dat hij naar 60 moet gaan, maar dat 60 een grote cap is waarna bij STR en DEX meer levels niet nuttig meer zijn. Dus snap uw opmerking niet van hangt af van welke build... Stoppen op 55 of 60 sowieso.

Is te zien welke build hij gebruikt :) maar gezien zijn wapen is't een 2H build? Dan is 55 str genoeg, gezien het x2 gaat bij gebruik van een 2 hander.
Zeker focussen op vigor nu, dit asap naar 60 brengen! Zult zien dat je al heel wat meer kletsen kunt verdragen :).

Armor maakt aan sich niet veel uit. Denk dat, eenmaal je gelijk welke heavy armor draagt, je sowieso al de beste bescherming hebt :).
Draag al 50u zelfde armor idd. Shield ook maar 1x geupgrade, is toch enkel voor de occasionele block.

Gisteren eerste ervaring, 1u rondgelopen 10x gestorven. Totaal geen idee wat ik moet doen of wat de bedoeling is.
Voel mij redelijk debiel :biglaugh:

Zoals voorspelt is Altus Plateau momenteel veel te simpel na Caelid en de underground gedaan te hebben. Meeste mobs gaan dood in 1 klop en de bosses zijn weg in minder dan 20 sec, beetje jammer wel. Beetje bizar wel hoe dit werkt want Altus is veel logischer na Caelid dan er voor, maar als je het erna doet is alles daar veel te simpel.

Zoals voorspelt is Altus Plateau momenteel veel te simpel na Caelid en de underground gedaan te hebben. Meeste mobs gaan dood in 1 klop en de bosses zijn weg in minder dan 20 sec, beetje jammer wel. Beetje bizar wel hoe dit werkt want Altus is veel logischer na Caelid dan er voor, maar als je het erna doet is alles daar veel te simpel.
Komt ervan als ge OP zijt :p

Jep, had hetzelfde gevoel, alleen was ik qua progressie wel eerder in Altus dan Caelid, ik had Caelid wrs volledig overgeslagen als mijn maat niet zei dat hij dit na Liurnia gedaan had.

Maar na Raya academy was ik eigenlijk automatisch via de Wyvern in Altus geraakt (om daar dan terug te draaien op die draak). De lift heb ik echt pas veeel later geopend.

Komt ervan als ge OP zijt :p
Ja, ma da is net het issue, ik heb heel de tijd bewust ingehouden en nog ben ik overleveld en is alles al te ver geupgrade en dat vind ik net jammer. Ik heb massas runes verkwast aan al die merchants, gebruik amper die rune consumabels, denk dat ik nog om 500K zitten heb of zo.

Jep, had hetzelfde gevoel, alleen was ik qua progressie wel eerder in Altus dan Caelid, ik had Caelid wrs volledig overgeslagen als mijn maat niet zei dat hij dit na Liurnia gedaan had.

Maar na Raya academy was ik eigenlijk automatisch via de Wyvern in Altus geraakt (om daar dan terug te draaien op die draak). De lift heb ik echt pas veeel later geopend.
Ik heb gewoon Ranni haar quest gevolgd. In Liurnia ga je op een bepaald punt wel eens to Caria Manor gaan en tot bij Ranni om met haar te praten. Als je hun dan volgt sturen ze je de eerste keer naar de underground en zo via Blaidd naar Caelid en Redahn en vervolgens weer naar de underground. Dit loopt compleet parallel met wat je moet doen voor Fia ( Na Redahn en de underground en het item dat je voor haar moet vinden via Ranni ) Dus als je dat mooi volgt ga je gans de underground door tot je weer eindigt in Ranni's rise uiteindelijk. Het is pas dan dat je zo iets hebt van "Ok, zal nu maar eens verder de wereld in gaan" en dan ga je van daar mooi naar Altus via de cave die naar boven gaat. ( Compleet overleveld xD )

Edit: Het ding is dan ook nog, je zou kunnen zeggen "ja, je hebt late game moeilijkere content eerst gedaan." Maar dat is zelf niet echt waar, want die underground op zich is ook niet zo heel moeilijk of high level, maar je krijgt daar wel enorm veel runes, en heel veel late game materials ook. Ik kan nu mijn wapen naar +24 brengen maar laat hem bewust nog op +20 staan omdat anders geen enkele fallback meer heb om nog een beetje te upgraden xD

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan