Elden Ring

Elden Ring

En nu heb ik Godrick eindelijk neer. Was belachelijk simpel zelfs na het volgende te doen. Ik had eerder deze week een cheapass move om veel runes in 1 keer te krijgen gevonden op internet, was een gigantische draak doden met een bleed-effect waarmee ik 74k runes verdiende. Hiernaast krijg ik ook een Dragon Heart. Ik had na mijn vorige post opgezocht wat ik kan doen met die Dragon Heart, blijkbaar kan ik daarmee een spell kopen. Ik heb dan een Scarlet Rot Breath spell gekocht en die gebruikt op Godrick. Man die dot tickt wel lang zeg, al wat ik moest doen is afstand houden en damage ontwijken terwijl die dot zijn health wegvrat.

Kostte me maar 2 pogingen eenmaal ik die breath had. :)

Level 96 nu en
Radahn
is down, was in principe niet heel erg moeilijk maar is zo'n absurd gevecht.
In phase 2 kan je gewoon altijd in 1 keer dood zijn. Nu kan ik volgende delen eens wat dieper verkennen:
Siofra, River of Rot, Nokron

Ik vind het moeilijk in te schatten hoe leuk je het gaat vinden als je nog geen souls hebt gespeeld. De sfeer en speelstijl is natuurlijk op en top souls, met vele quality of life verbeteringen. Ze hebben de beste punten uit hun vorige games gepakt en hier gebundeld.

Dingen waar je mee moet kunnen leven als je je gaat wagen aan een souls game: geen quest log, je moet zelf onthouden met wie je gepraat hebt en wat je moet doen. Geen begeleiding vanuit de HUD, je moet je eigen weg vinden, je wordt wel begeleid richting de hoofddoelen in het spel door de grace points. Je moet je aanpassen aan nieuwe bosses: moveset ontdekken, leren anticiperen. En zo wrs nog wat enkele dingen die ik vergeet te zeggen.

Ik vind de souls games in elk geval wel altijd toppers en Elden Ring is in mijn ogen het grote magnum opus. Je kan eindeloos verkennen en verdwalen in de wereld. Alles is zo uniek. Maar het is en blijft een zeer moeilijk spel in vergelijking met andere RPG's. Je moet kunnen leven met telkens opnieuw te sterven en blijven volhouden.
Je vergeet het belangrijkste nog te vertellen. Je moet er tegen kunnen 50 keer dood te gaan bij een boss

Pfff zit al even vast bij putrid tree spirit die is zo agressief dat ik als caster geen kans maak. En dat net na Radahn…

Namco/bandai heeft al getweet dat ze nog grootse plannen hebben bij deze IP trouwens tweede best verkochte game als nieuwe IP na The Division.
Er komen met zekerheid nog delen, bij fromsoft luisteren ze echt wel naar de gamer.
Die plannen waren er volgens mij altijd al tbh, elke game van hun buiten Sekiro heeft DLC dus is niet zo speciaal dat dit hier ook zou komen.

Ivm met dat luisteren, dunno, mijn ervaring zegt toch eerder dat ze gewoon hun eigen ding doen, maar hun observaties zijn vaak wel goed.

Je vergeet het belangrijkste nog te vertellen. Je moet er tegen kunnen 50 keer dood te gaan bij een boss
Denk niet dat ik al 50 keer gestorven ben na 70 uur tbh, hangt er dus beetje van af :p
Van de 8 trophy bosses die ik tot nu toe gedaan heb maar bij 2 gestorven, Margit (keer of 6-7) en Godrick (1keer), nadien niet meer gestorven tegen bosses, paar keer in open world, maar vaak door grote brainfart van mezelf xD

Zonder enige ervaring ben ik nog maar bij 2 bossen meer dan 10 keer doodgegaan, die Ulcerated Tree Spirit en de Bloodhound Knight. 2 optional bosses waar ik zwaar onderleveled was,het is imo zeker niet verschrikkelijk moeilijk. Zeker niet als je zelf wat explored.

Fantastisch spel, maar kritiek dat ik zou geven:
- Uitgebreide stats zoals hoeveel keer je gestorven bent, hoeveel bosses je verslagen hebt,...zou wel awesome zijn.
- Op de map zou een vinkje ofzo moeten staan als je een boss gedaan hebt in een catacombe ofzo.
- Minder technische schoonheidsfoutjes, maar op PS5 is het eigenlijk zeer goed, wat dips in framerate soms,...

Maar ik zeg het, love the game, ondertussen ergens in de 50 uren ingestoken. Verslavend, niet normaal! Deze week redelijk veel gespeeld omdat ik thuis zat met Corona.
Wat ik wel niet kan begrijpen, hoe je dit spel binnen de week kunt uitspelen, dat is crazy...

Fantastisch spel, maar kritiek dat ik zou geven:
- Uitgebreide stats zoals hoeveel keer je gestorven bent, hoeveel bosses je verslagen hebt,...zou wel awesome zijn.
- Op de map zou een vinkje ofzo moeten staan als je een boss gedaan hebt in een catacombe ofzo.
- Minder technische schoonheidsfoutjes, maar op PS5 is het eigenlijk zeer goed, wat dips in framerate soms,...

Maar ik zeg het, love the game, ondertussen ergens in de 50 uren ingestoken. Verslavend, niet normaal! Deze week redelijk veel gespeeld omdat ik thuis zat met Corona.
Wat ik wel niet kan begrijpen, hoe je dit spel binnen de week kunt uitspelen, dat is crazy...

Uw eerste twee puntjes snap ik niet echt, dat eerste is redelijk nutteloos lijkt me? Het tweede is net wat het onderscheid van eender welke andere generische AAA open world game, looking at you AC. En daar hoort dat eerste puntje eigenlijk ook bij IMO. Over de technische zaken valt niet te discutieren, FromSoft was op dat vlak altijd laks en daar zouden ze wel eens een tandje mogen bij steken.

Uw eerste twee puntjes snap ik niet echt, dat eerste is redelijk nutteloos lijkt me? Het tweede is net wat het onderscheid van eender welke andere generische AAA open world game, looking at you AC. En daar hoort dat eerste puntje eigenlijk ook bij IMO. Over de technische zaken valt niet te discutieren, FromSoft was op dat vlak altijd laks en daar zouden ze wel eens een tandje mogen bij steken.
Owkay...
Ik zou het gewoon tof vinden om uitgebreide stats te zien. Ik hoor hier zo dikwijls, al zoveel keer dood gegaan,... Om correcte cijfers te kunnen zien in het menu zou ik tof vinden. Kunnen we op het einde wat vergelijken. Mijn broer vroeg daarstraks nog, hoeveel keer al gestorven, ja dat kan ik onmogelijk gokken. En dat vinkje op de map, verandert juist niks aan het spel. Ik vraag nergens achter een quest log of pijltjes of weet ik veel wat. Maar soms moet ik terug gaan naar een catacombe of een plaats waar ik eerst nog niet sterk genoeg voor was om die Boss te verslaan. Als je op de map de optie had om een vinkje te hebben met die catacomben of je die baas al gekilled hebt of niet, lijkt mij een goede zaak.
Ik heb wel al gemerkt, lichte kritiek op een souls game, en je gaat wel serieus rap op de verdediging pedaal staan 😂. Maar ik vind het spel fucking awesome, dus ja...

Hmm, wat die markers betreft @Big Boss , ik heb het nooit veel gebruikt, maar er is wel een manueel markeringssysteem nee? Waarmee je permanente markers kan plaatsen. Nu ja, dat vervuilt op den duur de map wrs wel wat.

...
...
Zou ik ook wel leuk vinden!

Zelf zit ik wel wat in dubio. Preface, ik amuseer me echt wel veel met het spel! Maar heb toch ook wel een paar kritieken die het voor mij vooralsnog onder een deel andere souls games doet vallen. Misschien omdat ik al het voorgaande al gespeeld heb, dat dit ook invloed heeft, want er is wel heel veel wat alweer terug komt uit andere delen.

Maar mijn punten van kritiek zijn toch ook wel:
- Moelijk om echt een beetje in het (achtergrond)verhaal te komen. Het is natuurlijk typisch souls, maar ik had het idee bij bvb. DS of Bloodborne wat meer voeling met de wereld en verhaal te hebben.
- Tot nu toe voor mij echt geen memorabele bosses, heb er echt al een hoop verslagen (maar kan nog komen). Ik kan er gewoon meer opnoemen van Dark Souls dan van ER. Er is ook wel wat overdaad denk ik.
- Betrap mij erop sinds kort af en toe wel wat door omgevingen heen te lopen (na een uur of 30 voor het eerst). Veel variatie aan omgevingen opervlakkig bekeken, maar uiteindelijk best "doods".
- Dungeons daarentegen wel wat saaier en gelijkend op elkaar.

Ik hoop dat voor vooral die eerste twee nog wat verandering in gebracht wordt. Ter referentie, ik ben nu:
Level 64, Morgot is dood en zit in die ijswereld van de giants

Hmm, wat die markers betreft @Big Boss , ik heb het nooit veel gebruikt, maar er is wel een manueel markeringssysteem nee? Waarmee je permanente markers kan plaatsen. Nu ja, dat vervuilt op den duur de map wrs wel wat.
Ja ik gebruik dat wel. Overal waar een teleporter is zet ik een symbool van een hond, lol. Op een plaats waar ik verloren ben van een boss, een doodskop. Plaats dat ik nog moet verkennen (waar ik rap doorgegaan ben) een zwaard... Map zelf vind ik prachtig wel. En sjeezes Christ, dit spel is groot. Pas nog een side quest afgehandeld (denk ik) van Rani the witch en blaidd. Kom je op zoveel nieuwe plaatsen, en dan denk je, dit spel blijft maar gaan he 😄.

Man man die achterlijke Malenia met haar spin attack. Al twee dagen zit ik daar "vast". Ik heb er zelfs slecht door geslapen. :D

En ik dacht ik zal mijn mimic eens gebruiken. Had mijn hele inventory leeg gemaakt zodat ik alleen staff en moonblade + dark moon had in de hoop dat mijn mimic die spells begint te spammen. Nee, die dude begint met zijn vuisten op Malenia te kloppen. Het was rap gedaan.

Laatst bewerkt:
Owkay...
Ik zou het gewoon tof vinden om uitgebreide stats te zien. Ik hoor hier zo dikwijls, al zoveel keer dood gegaan,... Om correcte cijfers te kunnen zien in het menu zou ik tof vinden. Kunnen we op het einde wat vergelijken. Mijn broer vroeg daarstraks nog, hoeveel keer al gestorven, ja dat kan ik onmogelijk gokken. En dat vinkje op de map, verandert juist niks aan het spel. Ik vraag nergens achter een quest log of pijltjes of weet ik veel wat. Maar soms moet ik terug gaan naar een catacombe of een plaats waar ik eerst nog niet sterk genoeg voor was om die Boss te verslaan. Als je op de map de optie had om een vinkje te hebben met die catacomben of je die baas al gekilled hebt of niet, lijkt mij een goede zaak.
Ik heb wel al gemerkt, lichte kritiek op een souls game, en je gaat wel serieus rap op de verdediging pedaal staan 😂. Maar ik vind het spel fucking awesome, dus ja...
Bwa ook niet 100% waar van die kritiek toch (heb u 100% gelijk gegeven over de performance, dat is een echt issue en dat sleept al veel games aan, ga ik nooit goedpraten) De reden dat ik zegt dat ik dat nutteloos vind is gewoon omdat je op je map zelf 10+ soorten markers kan plaatsen. Als je ergen iets laat voor later, kan je toch zelf zeggen ik plaats een boss marker op die catacombe om voor jezelf bij te houden waar je nog eens terug moet. De games hebben altijd al wat gebruik gemaakt van "hou zelf je progress bij" en zo een automatische marker is misschien niet zo big of a deal, maar ik vind dat persoonlijk al redelijk in gaan tegen hun eigen concept, ze hebben met de nieuwe patch markers toegevoegd voor merchants en NPC's, voor mij is dit al beetje de grens af tasten. Ik vind het geen drama dat ze het doen, maar ik zou het jammer vinden als ze telkens stapje per stapje meer richting eender welke andere RPG gaan. Is ook geen commentaar op jou eh, dat is je goed recht dat te willen, ik ben er persoonlijk geen fan van, gewoon omdat ik het leuk vind om zelf mijn progress bij te houden, maakt me meer invested in de wereld en mijn playtough. Mijn ervaring met veel andere RPG's is, hoe meer ze alles aanduiden en u tonen en helpen, hoe minder ik nog invested ben en hoe meer ik gewoon een GPS lijk te volgen zonder denken. En hoe klein deze updates ook zijn telkens er weer eentje bij komt is het weer een beetje van die "Magie" die franchise altijd al had weg gaat.

Ik kan ook heus wel tegen wat kritiek hoor, de series is absoluut niet perfect en ik kan perfect een lijstje maken aan wat mij stoort in de games.

Zou ik ook wel leuk vinden!

Zelf zit ik wel wat in dubio. Preface, ik amuseer me echt wel veel met het spel! Maar heb toch ook wel een paar kritieken die het voor mij vooralsnog onder een deel andere souls games doet vallen. Misschien omdat ik al het voorgaande al gespeeld heb, dat dit ook invloed heeft, want er is wel heel veel wat alweer terug komt uit andere delen.

Maar mijn punten van kritiek zijn toch ook wel:
- Moelijk om echt een beetje in het (achtergrond)verhaal te komen. Het is natuurlijk typisch souls, maar ik had het idee bij bvb. DS of Bloodborne wat meer voeling met de wereld en verhaal te hebben.
- Tot nu toe voor mij echt geen memorabele bosses, heb er echt al een hoop verslagen (maar kan nog komen). Ik kan er gewoon meer opnoemen van Dark Souls dan van ER. Er is ook wel wat overdaad denk ik.
- Betrap mij erop sinds kort af en toe wel wat door omgevingen heen te lopen (na een uur of 30 voor het eerst). Veel variatie aan omgevingen opervlakkig bekeken, maar uiteindelijk best "doods".
- Dungeons daarentegen wel wat saaier en gelijkend op elkaar.

Ik hoop dat voor vooral die eerste twee nog wat verandering in gebracht wordt. Ter referentie, ik ben nu:
Level 64, Morgot is dood en zit in die ijswereld van de giants

@Big Boss Om nog eens op kritiek kunnen verdragen terug te komen, @NoGo haal hier naar mening heel goeie punten aan.

- Dungeons worden omduur inderdaad zeer eentonig, zeker als je op het einde dezelfde boss ziet maar dan 2 keer IPV 1 keer (Zzzzz)
- Open wereld is soms wat doods idd, vaak snap ik het wel en vind ik het absoluut niet erg, maar dan anderzijds denk ik soms ook, had het mss war compacter gemaakt als er toch niks te doen valt.
- Memorabele bosses 100% eens, voor zover ik al gezien heb is het qua bosses de minste game voor mij. De meeste bosses die wel memorabel zijn zitten er dan 2-3 keer in, maar net iets anders. Heb niet het gevoel van een DS3, Des, Sekiro of BB in deze games eerder hetzelfde gevoel als DS2 en op vlak van bosses is dat geen compliment.

Betreffende het achtergrond verhaal, dat vind ik dan best wel mee vallen, de grote rode draad is wel echt heel in your face, maar de details zijn da weer heel veel lezen en zoeken zoals het altijd was. Vind het niet per sé meer of minder ingewikkeld dan andere instanties. Maar dat kan heel persoonlijk zijn ofc.

@bunkerbudy cava zu 😄, ik had het voornamelijk op die stats. Van dat vinkje begrijp ik wel, ik gebruik de markers ook dikwijls, dus ja, dat is een goede oplossing natuurlijk. Maar ik zou die stats wel cool vinden. Ik weet nog goed, als ik vroeger een metal gear solid spel uitspeelde, dat je daarna alle stats te zien kreeg. Hoeveel keer gestorven, hoeveel kills,...ik vind dat wel altijd fun om te zien.

En in vergelijking met bv Sekiro is het verhaal van Elden ring idd niet makkelijk te volgen. Sekiro blijft mij echt goed bij qua verhaal, beste van alle souls games. Misschien omdat daar ook meer een directe storytelling is in vergelijking met andere souls games. Want Elden ring is zo fascinerend, soms spijtig dat ik het verhaal niet optimaal kan volgen. Het is in grote lijnen wel te volgen natuurlijk. Maar soms merk ik toch van, mm, hoe zit dit of dat weer? Maar kan aan mij liggen...

Heb nu 20 uur in een confessor en 20 u in een astrologer character gestoken en ga verder gaan met de astrologer, net iets leuker. Levelen ging de laatste tijd wel traag wegens veel tijd gestoken in ontdekken en spells kopen (en te sterven). Stillekesaan tijd om Margit nog eens ne goeiendag te gaan zeggen...

Iemand die mij kan helpen ?

Ik heb 8,99 toegevoegd voor psn plus te kopen maar ik kan het niet kopen ik word heel de tijd terug gestuurd naar kaart toevoegen snap er niets van.

Terug
Bovenaan