Elden Ring

Elden Ring

Ja op zich ben ik er ook wat bang van omdat ik Dark Souls 3 opzij heb gelegd omdat ik 20 keer hetzelfde moest doen in mijn eerste uur gameplay. :)
Maar nu met het open world concept is dat beter volgens mij omdat je dan wat kan exploren en mss op zoek gaan naar kleinere vijanden waardoor het spel toch toegankelijker is volgens mij.
Volgens mij is dit spel gewoon te mooi en te goed om links te laten liggen vanwege de hoge moeilijkheidsgraad.
Samen met GT7 de week erna zullen de komende maanden goed gevuld zijn :)
de Nameless King was zogezegd ook de moeilijkste boss ooit in eender welk spel en ik had die op de eerste try in DS3 gekilled lol, misschien was ik al te overpowered, kan ook haha.

Maar kortom gezegd, ik zou u niet laten afschrikken dat soulsborne games zogezegd te moeilijk zijn, dat maakt het juist leuk, proberen, desnoods 10x opnieuw proberen als het moet en tegen dan lukt het wel. Desnoods als je echt niet verder geraakt ne keer op youtube wat boss tactieken checken ofzo.

Ikzelf heb geen probleem met het opnieuw proberen. Wat ik altijd 'beu' vindt aan deze games is dat je steeds een hele weg moet afleggen voor je de boss opnieuw kunt proberen. Mocht je nu sterven en dan opnieuw direct terug bij de baas kunnen komen zou ik persoonlijk al veel beter vinden. En ik weet dat er bepaalde shortcuts enz zijn, maar toch. Na een paar keer sterven begin je dat te rushen waardoor je al half dood toekomt aan de baas. Allee ik toch 😅

Ikzelf heb geen probleem met het opnieuw proberen. Wat ik altijd 'beu' vindt aan deze games is dat je steeds een hele weg moet afleggen voor je de boss opnieuw kunt proberen. Mocht je nu sterven en dan opnieuw direct terug bij de baas kunnen komen zou ik persoonlijk al veel beter vinden. En ik weet dat er bepaalde shortcuts enz zijn, maar toch. Na een paar keer sterven begin je dat te rushen waardoor je al half dood toekomt aan de baas. Allee ik toch 😅
ik heb enkel bloodborne gespeeld (shame on me) maar daar vond ik dat precies toch best heel goed meevallen?

Skaaan niet zeveren aaaa.

Nee maar, kem u da al gezegd eh, das voornamelijk Demon's souls. Bij Dark Souls 3 gaat ge zelf vaak mensen horen klagen dat er te veel bonfires en shortcuts zijn in de levels. DS1 en Des zijn denk ik het ergste op de vlak, bij DS3, BB, Sekiro ook is er practisch meteen voor de Boss een bonfire/checkpoint. Denk dat in Elden Ring er ook veel respawns waren net voor de bosses right?

Skaaan niet zeveren aaaa.

Nee maar, kem u da al gezegd eh, das voornamelijk Demon's souls. Bij Dark Souls 3 gaat ge zelf vaak mensen horen klagen dat er te veel bonfires en shortcuts zijn in de levels. DS1 en Des zijn denk ik het ergste op de vlak, bij DS3, BB, Sekiro ook is er practisch meteen voor de Boss een bonfire/checkpoint. Denk dat in Elden Ring er ook veel respawns waren net voor de bosses right?
Kzalt dan ne keer lenen van u, bedankt heee!

Ik had zelf al Vagabond aangeraden omdat dit een quality build is ( dit wil zeggen ongeveer even veel DEX als STR ). Hierdoor kan je ofwel letterlijk een quality build maken, wapens die scalen met beide van deze stats of je kan nog kiezen om één van de twee te prefereren en meer te levelen voor meer specifieke wapens. Echter als je dit op voorhand al weet en je liever grote zware/sterke wapens wilt hanteren, kies je al beter meteen voor de Hero class, terwijl omgekeerd meer fast paced of dual wields de Warrior class (met DEX).

Betreft magic, dit kan een zeer sterke tool zijn en zo te zien is er veel Magic en variate in Elden Ring, dus hier in investeren lijkt wel de moeite. Maar dat kan je ook op meerdere manieren bv; je gaat full magic (Astrogoler) maar daarvoor raad ik al wat voorgaande Souls ervaring aan. Of je kiest Hero/Warrior en leveld er zelf nog wat extra Magic bij. Hou gewoon rekening hoe meer aparte stats hoe meer je gaat inboeten op andere stats.

Zo kan je puur strength kiezen voor VIG + STR + END 3 main stats die je veel HP, Stamina en equip load gaan geven voor een tanky sterke build met zware wapens. Of puur magic met meer focus om de magic stats, maar als je hybrid gaat, hou dan rekening dat als je zowel STR, DEX, END, MAG en VIG wilt levelen dat je deze niet allemaal zal kunnen maxen. Vaak resulteert dat in builds met Minder Stamina of HP om toch de damage en magic te kunnen houden.

Ik heb het wat zo globaal maar ook basic mogelijk proberen houden, anderen kunnen me misschien nog wat verbeteren.
Hey, thx voor de duidelijke uitleg.
De Warrior vond ik tot hier toe qua bladfight echt wel het vetste. Dien Dual blade is echt nice.
Ik denk dat hij idd mijn voorkeur krijgt en dat ik dan snel wat ga investeren in magic en zo.
Doet me beetje denken aan AC fights :-)

Dit zou toch wel eens een spel kunnen gaan worden dat ik meer dan 1 run ga geven :)
Of mss 1 keer voor de volledige discovering gaan en dan met de andere classes er wat sneller doorlopen .

SPOILER_1645186159284.png

ziet er zo goed uit maar ik weet dat soulslike mijn genre niet is co-op misschien een optie , maar de week erna ook al gt7 ... dure maand

Voor mensen die dit weekend het Red Bull Elden Ring event gemist hebben en vandaag 8 uur tijd hebben.
Er wordt heel veel uitgelegd over alle classes ook onder andere. En Elajjaz als guest! <3

Voor mensen die dit weekend het Red Bull Elden Ring event gemist hebben en vandaag 8 uur tijd hebben.
Er wordt heel veel uitgelegd over alle classes ook onder andere. En Elajjaz als guest! <3

Must not click. Class info terzijde, spoilers through the roof veronderstel ik?

245.gif

Inderdaad dat stoort mij ook mateloos.. dat je een ganse weg terug moet afleggen om aan die boss te geraken.

Ronddwalen op uw paard en XP farmen waar het kan maakt het wel toegankelijker.
Dat is ook de reden waarom dit mij zo aanspreekt.
In de vorige DS games was het telkens zoveel hetzelfde stuk opnieuw doen om aan die ene boss te komen dan.
Op den duur was ik zo ana het rushen dat ik zelf niet meer opnieuw bij een bepaalde boss geraakte.
In dit open world concept denk ik dat je veel meer op het gemak alle kunt leren en dat je ook lekker kunt gaan verkennen wanneer je gefrustreerd geraakt omdat je telkens dood gaat :-) .
Hopelijk denk ik er vrijdagavond na een paar uur nog zo over :-)

Net de trailer gezien... wow. Laat maar komen!
Ik ga voor een Quality Build met Magic support voor een 1e playthrough.

Terug
Bovenaan