Elden Ring

Elden Ring

Please. Meer van dit.
Haha simpel kind ik maar hier moest ik spontaan van lachen :)
Oud mopke maar in de juiste context (zoals hier nu) blijft het ne geweldige.

Tis zwaar aftellen hier tot volgende week zenne. :-)
Nog effe tijd om te bedenken met welke class ik ga beginnen.
Ik verander elke dag van gedacht :)

Meh Samurai en Confessor zien er toch ook weer enorm uit. Belooft al wel een interessante setting met die eerste. Ik zou echt nog een "random character" pick zoals in fighting games durven gebruiken :p

Reviewer worden, dan kan je straks al aan de slag :p
IMG_20220216_160310.jpg

:coolbrows:

Ik denk dat ik als een kluizenaar ga leven de volgende week :shutup:
Ik ook, maar ik heb het geluk dat ik een weekendjob heb dus kan in de week meestal uitslapen 😅 Normaal game ik niet zo veel meer maar Elden Ring wordt zowiezo een game die ik in een ruk ga uitspelen.

En platinum haal uiteraard. Hopelijk is er een verbeterde versie voor PS5, zoals een performance mode aan 60 fps tov de ps4 versie

@FreakyJP Have fun! Wanneer is embargo? Laat je ons alvast weten hoe de native PS5 versie draait ten opzichte van de PS4 BC versie? :)

Oh en… Metacritic 93, calling it. Wat zeggen jullie?

pepe.jpg

Ik heb wat schrik van de soulsgames, deze zou wat meer vriendelijk zijn voor mensen zonder geduld. Juist?
Nuja, ik krijg mijn backlog al niet gespeeld. Ik kan beter een jaar wachten 🤣

Ik heb wat schrik van de soulsgames, deze zou wat meer vriendelijk zijn voor mensen zonder geduld. Juist?
Nuja, ik krijg mijn backlog al niet gespeeld. Ik kan beter een jaar wachten 🤣
Ja op zich ben ik er ook wat bang van omdat ik Dark Souls 3 opzij heb gelegd omdat ik 20 keer hetzelfde moest doen in mijn eerste uur gameplay. :)
Maar nu met het open world concept is dat beter volgens mij omdat je dan wat kan exploren en mss op zoek gaan naar kleinere vijanden waardoor het spel toch toegankelijker is volgens mij.
Volgens mij is dit spel gewoon te mooi en te goed om links te laten liggen vanwege de hoge moeilijkheidsgraad.
Samen met GT7 de week erna zullen de komende maanden goed gevuld zijn :-)

Ik wou toch nog eens een vraagje stellen. Ik val mss een beetje in herhaling :-)

Ik heb nog eens een aantal reviews gezien betreft de classes in het spel en ik geraak er maar niet uit.
Ik wil ergens vermijden dat mijn eerste run een fiasco wordt en dat ik het spel mss te vroeg ga opgeven vanwege de moeilijkheid (zoals ik bij Dark Souls 3) heb gedaan.
Normaal speel ik in dergelijke games altijd als als meelee knigt dude met een zwaard en schild ofzo.
In de meeste classreviews raden ze dit ook aan en zeker als beginner in de reeks.
Maar hier lees ik toch ook her en der dat een beetje magie om afstand te kunnen houden niet slecht zou zijn.

Nu wou ik nog eens informeren in hoeverre ik bijvoorbeeld de class Vagabond in de loop van het spel kan aanpassen zodat die toch ook goed wordt in magie en spells te gebruiken ? Of kan dat niet. De gameplay van de Vagabond lijkt me zo ruw en cool maar de spells van de Astrogoler bv is dan weer zo moot en mss wat veiliger omdat het op afstand is.
De Thunder aanval van de Vagabond zal dan bv. waarschijnlijk niet beschikbaar worden voor een andere class. Ofwel ?

Voor u specifiek, ga Prophet, Astrologer of Hero. Lijken allemaal zeer mooi en snel uit bouwen naar goede all rounders.
Spells zijn altijd gelocked geweest statwise, dus kijk naar de vereisten voor "Thunder" en heb je alvast een ruw idee hoeveel je moet levelen voor dit te unlocken per class. Kost alleen tijd/werk. En wees voorbereid de online community te omarmen als je niet graag veel tijd wilt spenderen aan de bossfights en schrik hebt dat je te snel zou opgeven. Deze games zijn niet moeilijk, wel hard. Maar met de open wereld nu kan je meer dan ooit andere routes afgaan en groeien in het spel.

Ik wou toch nog eens een vraagje stellen. Ik val mss een beetje in herhaling :)

Ik heb nog eens een aantal reviews gezien betreft de classes in het spel en ik geraak er maar niet uit.
Ik wil ergens vermijden dat mijn eerste run een fiasco wordt en dat ik het spel mss te vroeg ga opgeven vanwege de moeilijkheid (zoals ik bij Dark Souls 3) heb gedaan.
Normaal speel ik in dergelijke games altijd als als meelee knigt dude met een zwaard en schild ofzo.
In de meeste classreviews raden ze dit ook aan en zeker als beginner in de reeks.
Maar hier lees ik toch ook her en der dat een beetje magie om afstand te kunnen houden niet slecht zou zijn.

Nu wou ik nog eens informeren in hoeverre ik bijvoorbeeld de class Vagabond in de loop van het spel kan aanpassen zodat die toch ook goed wordt in magie en spells te gebruiken ? Of kan dat niet. De gameplay van de Vagabond lijkt me zo ruw en cool maar de spells van de Astrogoler bv is dan weer zo moot en mss wat veiliger omdat het op afstand is.
De Thunder aanval van de Vagabond zal dan bv. waarschijnlijk niet beschikbaar worden voor een andere class. Ofwel ?

Ik had zelf al Vagabond aangeraden omdat dit een quality build is ( dit wil zeggen ongeveer even veel DEX als STR ). Hierdoor kan je ofwel letterlijk een quality build maken, wapens die scalen met beide van deze stats of je kan nog kiezen om één van de twee te prefereren en meer te levelen voor meer specifieke wapens. Echter als je dit op voorhand al weet en je liever grote zware/sterke wapens wilt hanteren, kies je al beter meteen voor de Hero class, terwijl omgekeerd meer fast paced of dual wields de Warrior class (met DEX).

Betreft magic, dit kan een zeer sterke tool zijn en zo te zien is er veel Magic en variate in Elden Ring, dus hier in investeren lijkt wel de moeite. Maar dat kan je ook op meerdere manieren bv; je gaat full magic (Astrogoler) maar daarvoor raad ik al wat voorgaande Souls ervaring aan. Of je kiest Hero/Warrior en leveld er zelf nog wat extra Magic bij. Hou gewoon rekening hoe meer aparte stats hoe meer je gaat inboeten op andere stats.

Zo kan je puur strength kiezen voor VIG + STR + END 3 main stats die je veel HP, Stamina en equip load gaan geven voor een tanky sterke build met zware wapens. Of puur magic met meer focus om de magic stats, maar als je hybrid gaat, hou dan rekening dat als je zowel STR, DEX, END, MAG en VIG wilt levelen dat je deze niet allemaal zal kunnen maxen. Vaak resulteert dat in builds met Minder Stamina of HP om toch de damage en magic te kunnen houden.

Ik heb het wat zo globaal maar ook basic mogelijk proberen houden, anderen kunnen me misschien nog wat verbeteren.

Terug
Bovenaan