Elden Ring

Elden Ring

Deels, NG+ zal moeilijker zijn dan NG en blijkbaar is het sowieso al moeilijk genoeg.

Er is deels een nieuw levelingsysteem maar het oude systeem blijft ook belangrijk als ik het goed versta. Aangeraden is toch ergens tussen de 125 en 150 beginnen.

Good to know, ik moet nog mijn eerste run afwerken dus ik ga dat eerst doen en daarna naar de DLC. Kweet niet meer hoe het zit, maar als je het uit hebt, dan kan je kiezen om in NG te blijven neem ik aan?

Toch redelijk standaard voor Fromsoft? En het zijn al zo'n saaie trophies.
Versta me niet verkeerd, ik hoop dat er effectief geen zijn, want deze zijn meestal vrij saai en ik wil gewoon me er niks van moeten aantrekken.

I know, I know, ... dat moet technisch gezien zelf met trophies niet, maar ik kan het me niet laten :p

Blijkbaar is er een groot percentage van spelers dat de baas om de DLC te starten nog niet heeft verslaan.
Ik twijfel om een nieuwe game te starten of om verder te doen met mijn huidige. Mijn laatste karakter was een OP mage als ik het me goed herinner. Zou zonde zijn moest hiermee de DLC te makkelijk zijn natuurlijk.

Blijkbaar is er een groot percentage van spelers dat de baas om de DLC te starten nog niet heeft verslaan.
Ik twijfel om een nieuwe game te starten of om verder te doen met mijn huidige. Mijn laatste karakter was een OP mage als ik het me goed herinner. Zou zonde zijn moest hiermee de DLC te makkelijk zijn natuurlijk.
Moest je het niet weten: de DLC zet iedereen op gelijk niveau, om dit te vermijden.

nu nog opnieuw beginnen, ik weet niet of dat zo tof is, je moet wel redelijk wat doen voor de DLC.
zelf vorige week op mijn gemak terug gestart en na 5 avonden in Radahn neer, samen met nog wat andere bosses die ik eerder nog niet had gedaan.
Mohg wordt wat moeilijker, daar was ik vorige keer 'per ongeluk' bij geraakt en ik ben dat pad vergeten :') dus even wat rond dolen en random portals doen voor de DLC.

Maakt niks uit voor de DLC, ze gaan een soort Sekiro level systeem hanteren, waardoor je iets nieuw moet levelen om effectief sterker te worden, dus of je nu level 300 of 100 bent, maakt niks uit.

En net gezien dat ik toch nog niet aan ng+begonnen ben, yessss

Ik begrijp dat nieuwe systeem niet helemaal. Wil dat zeggen dat een lvl100 even sterk zal zijn als een lvl300 in de DLC? Wat dan met de stats, want ne lvl300 heeft 200 stat points meer, dus een serieus verschil in HP/MP/Endurance. Hoe moet ik dat zien onder dat nieuw systeem?

Allé ik kom der wel zelf achter volgende week maar ik ben nieuwsgierig nu. :p

Ik begrijp dat nieuwe systeem niet helemaal. Wil dat zeggen dat een lvl100 even sterk zal zijn als een lvl300 in de DLC? Wat dan met de stats, want ne lvl300 heeft 200 stat points meer, dus een serieus verschil in HP/MP/Endurance. Hoe moet ik dat zien onder dat nieuw systeem?

Allé ik kom der wel zelf achter volgende week maar ik ben nieuwsgierig nu. :p
Die zullen wrs niet 1 op 1 even sterk zijn. Denk dat je het kan zien als een downscaling van alle personages tot een bepaald punt. Alles zal ongeveer gelijk getrokken zijn wrs, maar een min level zal nog altijd belangrijk zijn. Maar het is niet slecht dat char die echt zwaar overleveld zijn wat teruggetrokken worden, wrs zal je toch opnieuw kunnen overlevellen in dat nieuwe systeem.

Ik ben helemaal opnieuw begonnen een paar weken geleden.
Omdat mijn Steam save volledig verdwenen was, inclusief cloud save.
Nog nooit meegemaakt met een ander spel.

Ik zit nu sinds gisteren terug bij Malenia, en met een bloodbuild ipv een mage build zoals de eerste keer.
Valt wel mee, mijn playtime op steam de eerste keer was +-150 uren en nu zit ik bij malenia na +- 50 uren.
Ik ben wel niet meer gaan exploreren zoals de eerste keer, interactive map opengezet en voornamelijk alle dungeon en boss pins gevolgd.

Zijn er hier op 40 uur bijna door met elke area gedaan te hebben (niet alle dungeons natuurlijk) via de seamless co-op mod. Zou ook werken vrij snel moeten werken voor de DLC. Ik hoop dat FromSoft bij hun volgende games dit zelf aanbied!

Ik wou een lekker snelle playthrough doen voor de DLC, maar ergens halfweg is dat toch weer omgeslagen in collect everything :tongue:

Terug
Bovenaan