Elden Ring Nightreign

Collector's Edition nu op bol. €199.

Elden Ring: Nightreign - Collector's Edition - PS5 | Games | bol

1200x675.jpg

Ben eens benieuwd naar de reviews.
Nu het dichterbij is ben ik wel verleid om het spel aan te schaffen. Toch lang de hype kunnen vermijden maar nu wil ik het wel spelen.
Vooral benieuwd hoe progressie op langere termijn gaat werken

Shadow of the erdtree was het review embargo 3 dagen voor de release dus misschien vandaag reviews?

Pro:

- Uitdagende bassgevechten

Nu ook al Guitar Hero in Elden Ring? :unsure:

Blijf het maar raar vinden.
Geen idee of het echt tof gaat worden met randoms.
Gameplay zelf lijkt wel leuk maar ook geen idee hoelang het mij gaat aanspreken.

Ben vooral benieuwd hoe de spelervaring is als je solo speelt. Enemies zijn scaled-down als je solo speelt, maar de abilities van de personages lijken op elkaar afgestemd te zijn, daar ga je dus niet van kunnen profiteren in solo sessies.

En het feit dat je hier uit builds moet kiezen ipv volledig eigen te maken gelijk in Elden Ring vind ik ook maar een serieuze minpunt. Bon, gameplays van solo spelers afwachten en zien hoe doenbaar het is, anders laat ik dit spel aan mij voorbij gaan.

De meeste previews die bekeken heb is men toch eerder negatief over de solo mode.
Vooral omdat je inderdaad die vaste char progression niet hebt en daar bovenop dan nog eens die timer die je constant op het puntje van je stoel zet.

Als je goed bent in dit soort games geraak je er wel solo door blijkbaar, maar met een grote portie frustraties en veel geduld. :)
En ik lees dat ook van testers die wel wat gewoon zijn met dit soort games.

Dus hoe graag ik dit ook wil spelen, zal toch passen worden voor mij.
Ik zie de verkoops aantallen wel positief de eerste dagen.
Want ookal weet iedereen dat het afgesteld is op multiplay, velen snakken naar nieuwe games in dit genre.
Maar ben benieuwd wat het geeft na pakweg een weekje verder.

Voor de mensen die graag coop spelen en eerder met vaste groepen dan met randoms, zal dit wel een leuke ervaring zijn.

Beetje dwaas dat het niet cross platform is. Een gezonde playerpool houden maakt het geheel toch wel wat makkelijker.

Laatst bewerkt:
Als je de reviews bekijkt is het initieel toch enkel voor mensen die een groep van 3 kunnen verzamelen en dat je dan communiceert via party chat van je platform of Discord. Er is niets van communicatie voorzien in de game en solo play is moeilijk.

IGN zei wel al dat ze bezig zijn met duo play op punt te zetten en zal later uitgerold worden.

Kheb de CE besteld en ik ga niet liegen, de kans is groot dat ik het spel niet ga aanraken.

Solo is het geen doening + het is sowieso al minder men ding, moest ik nu twee die hard mannen hebben die echt loco gaan zou ik wel kunnen mee gaan in het verhaal, maar solo, random of sporadisch eens met iemand dak ken of half ken... ga gewoon geen fun zijn vrees ik.

Ik hoop ergens dat dit ook wat tegenslaat bij de fans en dat we achter dit soort projecten snel een punt kunnen zetten, al geloof ik er wel in dat we nog wel veel mooie andere normale zaken gaan krijgen ook, maar dit persoonlijk... beetje meh...

Als ge het niet gaat spelen, waarom dan kopen? :unsure:

Ze gaan naar de verkoopcijfers kijken om te zien of het tegen slaat of niet, dus op dat vlak heb je hen enkel geholpen makker. :p

Terug
Bovenaan