EK 2020 | Groep F (Duitsland, Frankrijk, Portugal, Hongarije)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me ook echt wel af wat de Rode Duivels kunnen tegen ploegen als Frankrijk, Portugal en Duitsland. Er gaan toch enkele spelers boven zichzelf uit moeten stijgen denk ik...
Portugal en Duitsland zou ik toch eerder op gelijke hoogte zetten dan boven ons. Duitsland lijkt me zelfs te pakken... Boven gemiddelde achterlijn maar op het middenveld niet meer wat het geweest is en een voorlijn die 80 kansen nodig heeft om een goal te maken. Als je daar allemaal al bang van moet zijn. Het blijft natuurlijk Duitsland he, daar niet van. Maar toch, tis de moment denk ik.

Frankrijk zolang het 0-0 blijft trouwens ook, je mag er gewoon écht niet tegen achterkomen. Uiteindelijk ging het in '18 ook gelijk op tot we achterkwamen. Toen trokken ze hun muur op en geraakten we er niet meer door. Tot die goal gaf ik Frankrijk echt niet meer kans op de overwinning dan ons.

Portugal en Duitsland zou ik toch eerder op gelijke hoogte zetten dan boven ons. Duitsland lijkt me zelfs te pakken... Boven gemiddelde achterlijn maar op het middenveld niet meer wat het geweest is en een voorlijn die 80 kansen nodig heeft om een goal te maken. Als je daar allemaal al bang van moet zijn. Het blijft natuurlijk Duitsland he, daar niet van. Maar toch, tis de moment denk ik.

Frankrijk zolang het 0-0 blijft trouwens ook, je mag er gewoon écht niet tegen achterkomen. Uiteindelijk ging het in '18 ook gelijk op tot we achterkwamen. Toen trokken ze hun muur op en geraakten we er niet meer door. Tot die goal gaf ik Frankrijk echt niet meer kans op de overwinning dan ons.
Ik vind die Duitse achterlijn anders net te pakken, zeker zoals ze gisteren spelen. Niet dat dat individueel slechte spelers zijn, maar zet daar Lukaku en wat lopende spelers tegen en dan weet ik het wel.

Ik vind die Duitse achterlijn anders net te pakken, zeker zoals ze gisteren spelen. Niet dat dat individueel slechte spelers zijn, maar zet daar Lukaku en wat lopende spelers tegen en dan weet ik het wel.
Ik had het met bovengemiddeld eerder op het feit dat we ons A-game gaan moeten brengen en we met wat gebrei en hier en daar een overstapje er niet gaan geraken. Met lopende spelers en Lukaku in de vorm van zijn leven moeten we eigenlijk van geen enkele verdediging schrik hebben, ook niet van de Franse.

Ik vraag mij vooral af hoe Vertonghen en co een Mbappé gaan kunnen houden.
Dat lijkt mij eerder een probleem voor Witsel en co.
Mbappé is levensgevaarlijk in de diepte dus je moet er eerder voor zorgen dat hij die diepte niet in kan duiken, of dat die diepte pas dus niet verstuurd kan geraken -> Pogba lam leggen ipv Mbappé afstoppen. Laat Mbappé daar maar vooraan 90 min lang staan wachten om een sprint te trekken, als die bal niet komt mag hij daar nog een week staan wachten.

Zoals hier al eerder geïnsinueerd, Pepe lost dat probleem wel op.

Ik hoop daar niet op he, ik wens niemand een blessure toe.
Haha, inderdaad. Ik wens het de Franse ploeg eigenlijk wel een beetje toe, maar niet Mbappe specifiek :unsure:
Misschien een lichte corrigerende tik? Als hij 2 weken out is, is het voldoende :p

Maar ok, Mbappe is de enige reden om naar Frankrijk te kijken. Heerlijk hoe die soms spelers voorbij loopt alsof ze stil staan.
En Kante ook wel een beetje, maar minder spectaculair.

Haha, inderdaad. Ik wens het de Franse ploeg eigenlijk wel een beetje toe, maar niet Mbappe specifiek :unsure:
Misschien een lichte corrigerende tik? Als hij 2 weken out is, is het voldoende :p

Maar ok, Mbappe is de enige reden om naar Frankrijk te kijken. Heerlijk hoe die soms spelers voorbij loopt alsof ze stil staan.
En Kante ook wel een beetje, maar minder spectaculair.
Mbappé krijgt in de kwartfinale zijn 2e gele kaart voor nodeloos tijdrekken, een schwalbe en/of komedie spelen. Geschorst tegen de Belgen, voilà opgelost.

In 2018 heeft hij ons ook pijn gedaan (vooral na de goal uiteraard), maar heeft uiteindelijk toch niet kunnen scoren (of laten scoren). Vooral geen ruimte in je rug laten hé, daarom is het des te belangrijker om niet op achterstand te komen natuurlijk...

Ik vraag mij vooral af hoe Vertonghen en co een Mbappé gaan kunnen houden.
Niet. Er is geen enkele verdediger zo snel als Mbappé dus daar moet je gewoon je tactiek op afstellen, volgens mij door 1) je ploeg niet te hoog te zetten; 2) zie dat je verdedigend middenveld niet te veel ruimte laat met de verdediging en 3) door genoeg druk op de man in balbezit bij de Fransen.

Vanaf het moment dat je even te hoog staat en er niet voldoende druk is op de man in balbezit, kunnen die ballen in de rug gegeven worden en dan ben je grotendeels op geluk aangewezen (slechte controle Mbappé, de bal te ver naar de buitenkant, Courtois met een goeie save, ..).

Wij gaan ietsje meer op z'n Frans moeten spelen. In principe zou dat ook prima moeten gaan. Genoeg passeurs die een pass de diepte in kunnen sturen (De Bruyne en Tielemans op het middenveld, Vertonghen en Alderweireld met een cross van achter uit) en we hebben met Lukaku een snelle tank en met Doku een licht maar opgedreven brommertje.

De kracht van Frankrijk is een stevige organisatie en de snelheid van Mbappé. Ik zou met diezelfde wapens de Fransen proberen bestrijden.

Nu, dat klinkt allemaal goed en wel tot je 1-0 achterkomt en dan genoodzaakt bent om meer aan te vallen.

Is dat niet hetzelfde: hoe gaan zij Lukaku kunnen houden?
Sorry, maar ik geef Varane en Kimpembe veel meer kans tegen Lukaku dan Vertonghen, Vermaelen/Denayer en Alderweireld tegen Mbappe. Plus daar komt ook nog eens Benzema en Griezmann bij.

Ik denk dat wij tegen Frankrijk de beste kans hebben als we zelf op z'n 'Frans' spelen. Defensief starten met een goeie organisatie en dan rekenen op ons geweldig countervoetbal van weleer. Een beetje zoals tegen Brazilië dus. Als wij ons niet aanpassen aan Frankrijk gaan we volgens mij gewoon de boot in. Ik hoop dat Roberto niet te naïef is en dat beseft.

Nu ja, eerst zien dat we überhaupt zo ver geraken dat we Frankrijk kunnen bekampen uiteraard.

Sorry, maar ik geef Varane en Kimpembe veel meer kans tegen Lukaku dan Vertonghen, Vermaelen/Denayer en Alderweireld tegen Mbappe. Plus daar komt ook nog eens Benzema en Griezmann bij.

Ik denk dat wij tegen Frankrijk de beste kans hebben als we zelf op z'n 'Frans' spelen. Defensief starten met een goeie organisatie en dan rekenen op ons geweldig countervoetbal van weleer. Een beetje zoals tegen Brazilië dus. Als wij ons niet aanpassen aan Frankrijk gaan we volgens mij gewoon de boot in. Ik hoop dat Roberto niet te naïef is en dat beseft.

Nu ja, eerst zien dat we überhaupt zo ver geraken dat we Frankrijk kunnen bekampen uiteraard.

Als je kijkt hoe Duitsland heeft gespeeld gisteren kan je inderdaad veel lessen uittrekken.
Grootste les : de Fransen hebben eigenlijk heel weinig kansen gekregen en gemaakt. Ik ga er wel vanuit dat de owngoal een effectieve gewone goal ging zijn.
Tweede les : had Duitsland een deftige spits gehad die effectief op goal kan schieten waren we hier bezig over hoe Duitsland won.
Verdediging van Frankrijk is wel goed maar ze stonden daar ook met 10 man geparkeerd en de Duitsers vonden toch nog kansen.

Zowel tegen Brazilië als tegen Frankrijk heeft Martinez het systeem aangepast op vorig WK. Dat zal hij nu ook wel doen tegen Frankrijk.

Dus je geeft ze veel meer kans en toch moeten we zoals hun spelen?
Lukaku met ruimte is minstens even gevaarlijk als Mbappe. En met Youri, Kev en Eden/Yannick genoeg volk om hem te lanceren.

Mbappé is uiteraard nog een stukje sneller en op die leeftijd ook al beter dan Lukaku toen was. Technisch is hij ook beter. Maar lukaku heeft wel meer kracht en met zijn huidige vorm waarschijnlijk meer scorend vermogen.

Als je kijkt hoe Duitsland heeft gespeeld gisteren kan je inderdaad veel lessen uittrekken.
Grootste les : de Fransen hebben eigenlijk heel weinig kansen gekregen en gemaakt. Ik ga er wel vanuit dat de owngoal een effectieve gewone goal ging zijn.
Tweede les : had Duitsland een deftige spits gehad die effectief op goal kan schieten waren we hier bezig over hoe Duitsland won.
Verdediging van Frankrijk is wel goed maar ze stonden daar ook met 10 man geparkeerd en de Duitsers vonden toch nog kansen.

Dat vond ik ook wel, ja. Als de Duitsers iets meer kwaliteit hadden voorin, zat er meer in. Maar de laatste pass was vaak net niet goed genoeg.

Ik denk dat Portugal het de Fransen toch moeilijker gaat maken, want daar zitten wel een paar topaanvallers bij.

Portugal is voor mij toch ook favoriet om de eindwinst de behalen, als je ziet welke spelers ze hebben...
Maar wat Duitsland kan tegen Frankrijk kunnen wij beter, dus ik heb er wel goeie hoop in als het zover zou komen.

Duitsland die stilstaande fases wat een ramp zeg.
Sane een schim van zichzelf. Can had vroeger moeten invallen.
Gnabry precies niet in vorm ( vorig jaar bij Bayern scoorde die met zen ogen toe ).
Tzal tijd zijn voor een andere coach.

Hopen dat Portugal wat kan doen tegen Frankrijk.
Portugal toch ook maar beter geworden na de wissels dat 1 van die 2 dmc's van het veld was. Zo voorzichtig spelen.

Kan mij de match vant wk niet meer zo goed herinneren ivm ons spel, maar van Frankrijk was het copy van gisteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan