EK 2020 | Groep F (Duitsland, Frankrijk, Portugal, Hongarije)

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 14

Guest
1280px-UEFA_Euro_2020_logo.svg.png


15 juni 2021 - 18u
Hongarije - Portugal

15 juni 2021 - 21u
Frankrijk - Duitsland

19 juni 2021 - 15u
Hongarije - Frankrijk

19 juni 2021 - 18u
Portugal - Duitsland

23 juni 2021 - 21u
Portugal - Frankrijk

23 juni 2021 - 21u
Duitsland - Hongarije
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moeilijk te voorspellen dit. Hongarije zal wel kind van de rekening worden, maar de rest is moeilijk in te schatten.

Ik verwacht precies toch niet zo heel veel van Portugal, al is dat bij hen altijd moeilijk in te schatten. In 2016 was het ook niet altijd spetterend. In de groepsfase was het nipt met de hakken over de sloot na 3x een gelijkspel, in wat eigenlijk niet eens zo'n moeilijke groep was.

Duitsland zit al een tijd in een slechte flow, maar voor hetzelfde geld staan ze er wel op dit toernooi en knallen ze nog een laatste keer onder Löw.

Frankrijk is op papier de sterkste ploeg, maar zoals ik hier al eens eerder zei, ik hoop dat er wat zelfoverschatting, arrogantie of verzadiging optreedt. Ik acht dat ook best wel mogelijk.

De kans bestaat natuurlijk dat ze alle 3 naar de volgende rond gaan natuurlijk.
 
Mja die 3 ploegen die doorgaan dat is op basis van punten? Als ze wat aan elkaar gewaagd zijn en elkaar punten afnemen zou het idd best kunnen dat ze met 3 doorgaan.

Portugal is idd lastig in te schatten. Ronaldo is anders bij de nationale ploeg dan bij zijn clubs (minder zelfzuchtig lijkt me) maar als het wat tegenzit weet je toch nooit hoe die gaat reageren. Als hij zijn team een laatste keer kan leiden (zoals op het vorig EK) zie ik ze ver geraken, als bij hem ook het vat af is gaan ze snel terug thuis staan vrees ik.
Duitsland is idd niet meer wat het geweest is maar er zijn, in vergelijking met het WK, toch al wat jonge gasten bijgekomen en je mag ook gewoon nooit Lineker's law vergeten he ;)

Hongarije lijkt me ook kansloos maar ergens hoop ik wel dat die nog verrassen :)
 
Ik hoop eigenlijk dat Hongarije de beslisser gaat worden. Als er maar 1 ploeg bv. daar punten tegen laat liggen kan het al KO zijn.
 
De derde in deze groep speelt tegen de eerste uit onze groep :-|
Mogelijks*

Ik vind het wel jammer dat de derde ook doorgaat. Zo is de kans op verrassing aanzienlijk kleiner. En Hongarije gaat net iets te zwak zijn om te verrassen vrees ik. Al kan op zo'n tornooi altijd wel iets gebeuren.
 
De derde in deze groep speelt tegen de eerste uit onze groep :-|
Laat ze maar komen, toch?

Ik vind dat je daar geen schrik voor moet hebben. Vroeg of laat kom je toch de grote ploegen tegen. En die ploeg in kwestie heeft er dan toch 2 anderen moeten laten voorgaan in zijn groep...

Een beetje zoals op het WK, dat mensen zaten te ijveren om de groepswinst aan Engeland te laten, om zo een 'makkelijker' parcours te hebben. Nu hebben we o.a. wel Brazilië uitgeschakeld (iets wat iedereen zich nog lang zal herinneren en niet snel meer zal meemaken). Als je de ambitie hebt om kampioen te worden, moet je geen enkele ploeg uit te weg proberen gaan.

In de kwartfinale kom je toch ook al Italië tegen (ik ga er vanuit dat Belgïe en Italië allebei groepswinnaar worden)
 
En op Euro 2016 hadden we dan weer de gemakkelijke kant van de tabel. Ik heb het gemerkt..
Gewoon de moeilijke kant. Schakel je een topland uit in een redelijk vroeg stadium, heb je de wind in de zeilen, en is toch veel plezanter en spannender als supporter.
 
Laat ze maar komen, toch?

Ik vind dat je daar geen schrik voor moet hebben. Vroeg of laat kom je toch de grote ploegen tegen. En die ploeg in kwestie heeft er dan toch 2 anderen moeten laten voorgaan in zijn groep...

Een beetje zoals op het WK, dat mensen zaten te ijveren om de groepswinst aan Engeland te laten, om zo een 'makkelijker' parcours te hebben. Nu hebben we o.a. wel Brazilië uitgeschakeld (iets wat iedereen zich nog lang zal herinneren en niet snel meer zal meemaken). Als je de ambitie hebt om kampioen te worden, moet je geen enkele ploeg uit te weg proberen gaan.

In de kwartfinale kom je toch ook al Italië tegen (ik ga er vanuit dat Belgïe en Italië allebei groepswinnaar worden)
Klopt, maar ik speel toch liever tegen een iets zwakkere tegenstander alvorens tegen Italië te moeten. Vooral dan omwille van vermoeidheid/kwetsuren. Als we pakweg tegen hongarije zouden moeten en het staat met de rust al 2-0 dan kan je wat spelers sparen.
Natuurlijk hebben we tegen Japan gezien dat een op papier 'zwakkere' tegenstander niet altijd zo goed is :)

Hoeveel wissels mogen er eigenlijk gebeuren tijdens het EK?
 
Laat ze maar komen, toch?

Ik vind dat je daar geen schrik voor moet hebben. Vroeg of laat kom je toch de grote ploegen tegen. En die ploeg in kwestie heeft er dan toch 2 anderen moeten laten voorgaan in zijn groep...

Een beetje zoals op het WK, dat mensen zaten te ijveren om de groepswinst aan Engeland te laten, om zo een 'makkelijker' parcours te hebben. Nu hebben we o.a. wel Brazilië uitgeschakeld (iets wat iedereen zich nog lang zal herinneren en niet snel meer zal meemaken). Als je de ambitie hebt om kampioen te worden, moet je geen enkele ploeg uit te weg proberen gaan.

In de kwartfinale kom je toch ook al Italië tegen (ik ga er vanuit dat Belgïe en Italië allebei groepswinnaar worden)
Altijd beetje dubbel he.
Voor hetzelfde geld kan je inpakken in de 8e finale tegen de toekomstige kampioen. Je kan dan wel zeggen dat je eruit gaat tegen de kampioen maar daar koop je niks mee als je die had kunnen mijden tot in de eigenlijke finale.
Wij zelf gaan binnen 10 jaar Brazilië nog herinneren (ik vloek nog altijd op Prendergast bv) maar voor de buitenwereld is een finaleplaats wel mooier natuurlijk. Als je tegen Engeland gelijk blijft speel je 9 vd 10 de finale tegen Frankrijk. Het resultaat gaat misschien hetzelfde zijn, Frankrijk wereldkampioen en wij niet, maar binnen 20 jaar weet iedereen nog steeds dat je de finale gespeeld hebt, niet dat je in de kwartfinale eens gewonnen hebt van Brazilië :)

Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook gewoon liever tegen grote ploegen speel want dat zijn leukere matchen. Uiteindelijk gaat die kwartfinale 9/10 tegen Italië zijn en die halve tegen Frankrijk (tenzij Portugal/Duitsland verrast) waardoor u finale (Spanje? Engeland? Godbetert Holland?) op papier nog de makkelijkste match wordt van heel de knock-out fase :)

Ik hoop in elk geval wel dat Frankrijk niet 3e wordt, en als ze dat wel worden dat ze er dan ook tegen ons nog niks van bakken (of dat Bobby ondertussen weet hoe hij ze moet aanpakken)
 
Dienstmededeling:

Jullie kunnen nog steeds mee doen aan onze EK pronostiek. Maar vergeet vooral niet jullie teamnaam te melden in het topic zodat we de teams kunnen accepten.

Iedereen is ook welkom op ons discord kanaal: #voetbal-ek-2021 voor een gezellige voetbalbabbel of een stevige supportersdiscussie.

Aan de forummers die al mee doen aan de pool. We zien dat er nog veel
tornooiverloop prono's moeten ingevuld worden. Die moeten ingevuld worden voor de start van het tornooi. De scores van de wedstrijden moeten pas net voor de wedstrijd ingevuld worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop toch stiekem dat de Fransen onder elkaar ruzie gaan beginnen maken, en deze poule niet eens overleven.
Zotte ploeg, maar sympathiek zijn ze niet.


Al kan de 3e in de groep dus blijkbaar ook doorgaan?
 
Ik hoop toch stiekem dat de Fransen onder elkaar ruzie gaan beginnen maken, en deze poule niet eens overleven.
Zotte ploeg, maar sympathiek zijn ze niet.


Al kan de 3e in de groep dus blijkbaar ook doorgaan?
Die kan helaas ook doorgaan, maar er is wel al een klein relletje tussen Giroud en Mbappe. In hoeverre dat dat serieus is uiteraard.
 
Lijkt me een kleedkamer dat gewoon helemaal om zeep is zodra het tegenzit. Gewoon afwachten, ze schieten zichzelf op een gegeven moment wel in de voet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan