EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anderzijds als we nu kampioen worden is dat weinig om fier op te zijn. Tot nu echt matig gespeeld, in feite een zeer matig EK tot nu toe en dat zal er niet op verbeten als dit de tendens is.
Frankrijk eruit op zo een kutmanier, dat is niks fier op te zijn.

Al spelen we kampioen door elke match met 11 op de doellijn te staan en in de 89ste minuut een lucky goal te maken via de kont van Hans Vanaken, dan ben ik nog fier.
Niet fier zijn op een titel, op welke manier ook behaald, is toch wel heel vreemd. En dan druk ik me nog zacht uit.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we Europees kampioen gaan worden.

Prachtig ek toch voorlopig?

Niets om fier op te zijn. :)
Hoe komen mensen daar in Godsnaam bij. Portugal stond hier met een ongelofelijk sterke ploeg hé. Bruno Fernandez, Bernardo Silva, Ronaldo, Renato Sanchez, Jotta, … Dat je die match over de streep trekt is gewoon een topprestatie. Zeker als je dan nog eens de omstandigheden in acht neemt. Een ref die veel teveel toelaat, in het voordeel van de potige Portugezen. Je beste speler, en tevens 1 van de beste spelers op dit tornooi die je verliest aan de rust. Blijf het straf vinden hoe bepaalde mensen zo een zaken gaan minimaliseren.

Die eerste helft op Denemarken was heel slecht. Al de rest moeten we echt niet over zeiken.
Laat ons eerlijk zijn en een kat een kat noemen,
De enige reden waarom Portugal niet wint is omdat onze doelman zo verdomd sterk is. Courtois is de enige constante in ons elftal en een man die er altijd staat. En omdat ze gewoon de malchance van hun leven hebben. Portugal was de betere, waren veel dreigender en speelde gewoon beter voetbal. Ons doelpunt is een flits die 99,9% van de keren gewoon mislukt. Bon hij zit erin en dat is formidabel. Maar buiten dat spelen we gewoon niet goed. In dat chauvinisme ga ik niet mee

De beste wint niet altijd. Maar het heeft wel een reden waarom Portugal en Santos zo diep ontgoocheld zijn. Dit voelt aan als verliezen terwijl jij de enige was die aan het spelen was.

Laat ons hopen dat ze vrijdag wel iets laten zien en terecht doorstoten.

we hebben gezien wat Carasco gedaan heeft , zet gewoon Doku , stuurt dien diep , Portugezen waren ook moe , kan ne goal maken (toch bij de RD) en die halen ze nooit in .
Win win situatie
Hebben we gezien tegen Finland: zichzelf compleet vastlopen, open ruimtes voor hem de bal niet spelen, ...

Trossard dubbel zoveel goals en assists in competitie dit seizoen ook btw

@MrKend54l eerste helft waren we zeker evenknie. Pas nadat ze KDB van veld hadden geschopt en door slechte scheids en doordat ze wel moesten aanvallen waren ze idd beter. Maar buiten 2 kansen waarvan 1 onhoudbaar maar op de paal was dat toch ook niet zoveel soeps.

Onze counters waren gewoon zwak, anders was het al lang 2-0 en boeken toe

Laatst bewerkt:
Trouwens terzijde: als België nu de volgende 3 wedstrijden vreselijk slecht speelt, maar wel telkens wint, boeit het mij ook niet. Dan pakken ze eindelijk de prijs die ze verdienen met deze generatie, de kers op de taart.

Mooi voetbal, dat hebben ze bv. op het WK laten zien, toen waren zelfs neutrale (internationale) fans aan het supporteren voor de rode duivels.
Dit EK mag het voor mij gewoon dodelijk efficiënt zijn, ik heb daar geen problemen mee :p (zeker met deze loting)

hij heeft nogtans gelijk. moest het een ander land zijn, zoals frankrijk bijvoorbeeld in 2018, dan zegt iedereen "meh wat een lelijke kampioen".
Iedere vriend van mij die ik aansprak nadat Frankrijk in 2018 WK werd zei: "meh wat een lelijke kampioen". :tongue:

Ik kan denk ik al voorspellen hoe jij zal reageren vrijdag.

Winst van België: 'gelukje' of 'onverdiend' of een variatie op 'speel die match nog 10 keer en ze verliezen tien keer'
Winst van Italië: 'zie je wel'
15% kans volgens de bookmakers dat België EK wordt.
Maar dwz dat er nog altijd 85% kans is, dan België niet wint.

Dus de kans dat Trump zal kunnen zeggen: Zie je wel! Is erg groot en/of realistisch. Dus de hele discussie is gewoon zinloos.
Net zoals de Fransen op voorhand zeiden dat de Belgen snel terug frietjes konden eten hé.
Laten we gewoon eerst de matchen afwachten en dan pas conclusies trekken ;)

Prima! Dat zal ik doen: Als de arbitrage correct zijn werk doet, eindigt Portugal met 10 of zelfs 9, zodat dat eindoffensief waar ze zo teleurgesteld over zijn nooit zou gebeurd zijn. Net zoals onze sterspeler die één van de paar counters WEL volwassen uitgespeeld zou kunnen hebben dan gewoon 90 minuten gespeeld zou hebben.

Dus de kans dat Trump zal kunnen zeggen: Zie je wel! Is erg groot en/of realistisch. Dus de hele discussie is gewoon zinloos.
Net zoals de Fransen op voorhand zeiden dat de Belgen snel terug frietjes konden eten hé.
Dat is wel van voor de match nog he :unsure: . Maar natuurlijk is de kans groter dat ge geen EK wordt dan dat ge het wel wordt.

Waar blijft die usergroup voor voetbal?

Ik ben heus niet tegen nieuwe mensen en bijhorende meningen, maar plots schiet men hier als paddenstoelen uit de grond terwijl je die anders nooit ziet. Om dan gewoon te komen provoceren en echte onzin uit te kramen die zelfs na het compleet ontkrachten nog niet eens aanvaard wordt.

En dan wordt je door mods aangemaand om on-topic te gaan en/of het te negeren, das de gemakkelijkheidsoplossing natuurlijk.
Als zelfs de "hoofdredacteur" hier de rode duivels komt uitmaken voor "mongolen" (ja, letterlijk) sjah...

Het is echt belachelijk ah worden. Tijdens het EK moet er veel harder gemodereerd worden door zon sujetten. Dus hopelijk schieten de mods wakker.

Ik snap wel wat je wilt bedoelen maar het gaat mij eigenlijk helemaal niet om de kansen van de Belgen, realistisch blijven mag/moet. Het gaat er mij om dat dat soort mensen altijd wel 'gelijk' zullen hebben met die manier van 'analyseren'. Tegen Portugal was het geluk, in de groepsfase was het tegen rotploegen, ... Als dan de Italianen winnen gaat het van 'zie je wel' en als de Belgen winnen gaat het van 'geluk gehad,' 'dat verliezen ze normaal altijd,' ...

Ik wil zeker niet bedoelen dat ik denk dat de Belgen gemakkelijk gaan winnen, dat absoluut niet. We zullen inderdaad de matchen moeten afwachten en dan pas conclusies trekken. Vandaar dat ik kortzichtige zaken als 'ze zijn compleet kansloos' en aanverwanten nogal waardeloos vind, vooral als daar voor de rest niks bij staat.

Hebben we gezien tegen Finland: zichzelf compleet vastlopen, open ruimtes voor hem de bal niet spelen, ...

Trossard dubbel zoveel goals en assists in competitie dit seizoen ook btw

@MrKend54l eerste helft waren we zeker evenknie. Pas nadat ze KDB van veld hadden geschopt en door slechte scheids en doordat ze wel moesten aanvallen waren ze idd beter. Maar buiten 2 kansen waarvan 1 onhoudbaar maar op de paal was dat toch ook niet zoveel soeps.

Onze counters waren gewoon zwak, anders was het al lang 2-0 en boeken toe
ik heb het niet over Trossard

De enige reden waarom Portugal niet wint is omdat onze doelman zo verdomd sterk is. Courtois is de enige constante in ons elftal en een man die er altijd staat. En omdat ze gewoon de malchance van hun leven hebben. Portugal was de betere, waren veel dreigender en speelde gewoon beter voetbal. Ons doelpunt is een flits die 99,9% van de keren gewoon mislukt. Bon hij zit erin en dat is formidabel. Maar buiten dat spelen we gewoon niet goed. In dat chauvinisme ga ik niet mee

De beste wint niet altijd. Maar het heeft wel een reden waarom Portugal en Santos zo diep ontgoocheld zijn. Dit voelt aan als verliezen terwijl jij de enige was die aan het spelen was.

Courtois is uiteraard een fenomenale doelman. Maar zeggen dat we het alleen maar dankzij hem over de streep trekken, is gewoon belachelijk. Defensief stond het tegen Portugal gewoon uitstekend. Niet voor niets dat de enige kansen voor Portugal die vrije trap van Ronaldo, die klutsbal op de paal en die doorgekopte bal waar Courtois eerder op de bal is dan die Portugees waren. Als de wedstrijdleiding iets beter is of wij de juiste keuzes hadden gemaakt bij de laatste pass op de counter, wint ge gewoon met 3-0.

Met het risico om arrogant over te komen of de mods op mijn dak te krijgen:
Jongen, als ge zo weinig van voetbal kent ga dan biljarten tijdens de matchen, de café's zijn toch terug open.

Nogal een elitair volkje hier, of toch een hoop mensen die zich vastpinnen op 1 zin die hun niet aanstaat in een volledige post en dan niet meer verder kijken dan hun neus lang is.

Vind nochtans ook dat de RD (aanvallend) een tandje gaan moeten bijsteken, en vele analysten en experts zijn het daar blijkbaar ook mee eens maar de forum experts weten het altijd beter :D

De wedstrijd van Portgual was toch gewoon echt wel een dubbeltje op zijn kant, vind dat we daar niet flauw over moeten doen en ook niet plots moeten doen alsof de RD een 'volwassen' wedstrijd gespeeld hebben.

Die 'als dit' en 'als dat' verhaaltjes zijn toch maar pure hypotheses? Buiten de steengoede verdediging liep het toch maar redelijk scheef en mank.

Laatst bewerkt:
Nogal een elitair volkje hier, of toch een hoop mensen die zich vastpinnen op 1 zin die hun niet aanstaat in een volledige post en dan niet meer verder kijken dan hun neus lang is.

Vind nochtans ook dat de RD (aanvallend) een tandje gaan moeten bijsteken, en vele analysten en experts zijn het daar blijkbaar ook mee eens maar de forum experts weten het altijd beter :D

De wedstrijd van Portgual was toch gewoon echt wel een dubbeltje op zijn kant, vind dat we daar niet flauw over moeten doen en ook niet plots moeten doen alsof de RD een 'volwassen' wedstrijd gespeeld hebben. Internationale pers was toch ook niet echt zo lovend over het spel van de RD.
De meesten zeggen toch dat de eerste helft volwassen was en terecht en de 2de helft overleven was? Lijkt me gewoon de waarheid.

De wedstrijd van Portgual was toch gewoon echt wel een dubbeltje op zijn kant, vind dat we daar niet flauw over moeten doen en ook niet plots moeten doen alsof de RD een 'volwassen' wedstrijd gespeeld hebben. Internationale pers was toch ook niet echt zo lovend over het spel van de RD.
Als ze hun spel niet kunnen spelen uit angst neergemaaid te worden waar de ref niets aan doet maar tegelijkertijd hun fouten wel bestraft is dat niet zo fair.

De meesten zeggen toch dat de eerste helft volwassen was en terecht en de 2de helft overleven was? Lijkt me gewoon de waarheid.
Reden te meer dat MrKend54l zijn post toch niet volledig van de pot gerukt is? Snap niet waarom die plots moet gaan biljarten of niks van voetbal kent, beetje vreemde post. Lijkt me echt wel gewoon vastpinnen op 1 zin en dan frenzy reply doen.

De wedstrijd van Portgual was toch gewoon echt wel een dubbeltje op zijn kant, vind dat we daar niet flauw over moeten doen en ook niet plots moeten doen alsof de RD een 'volwassen' wedstrijd gespeeld hebben.

Die 'als dit' en 'als dat' verhaaltjes zijn toch maar pure hypotheses? Buiten de steengoede verdediging liep het toch maar redelijk scheef en mank.
Er is een enorm verschil tussen wat jij hier komt vertellen, namelijk dat het een dubbeltje op zijn kant was (dat gaat niemand ontkennen) en dat die 'als' verhaaltjes praat tegen de vaak zijn (dat weet ook iedereen) en wat andere sujetten komen doen, namelijk reacties uitlokken omdat ze dat leuk vinden en tegendraads doen om tegendraads te doen.

Ik denk dat de meeste mensen hier gerust een deftige discussie willen aangaan over onze kansen tegen Italië. En dat je helemaal niks naar je hoofds geslingerd gaat krijgen als je met deftige argumenten afkomt waarom die kansen niet groot zouden zijn. Maar als je 15 keer opnieuw gaat liggen verkondigen dat we roemloos ten onder gaan gewoon omdat we tegen Portugal eigenlijk al hadden moeten verliezen, je niet kan/wil zien dat we de gehele eerste helft gewoon perfect onder controle hadden en dan ook nog eens gaat zeggen dat buiten Courtois er eigenlijk niemand van de RD goed was dan ken je imo te weinig van voetbal om hier te discussiëren of ben je gewoon een troll. Beiden zijn redenen om hier niet te komen vind ik.

Dat heeft trouwens hoegenaamd niks met chauvinisme te maken. Er worden hier wel meer landen besproken, met hun goede en slechte kanten, en daar is men het ook niet altijd eens. En toch gaat dat, want die flamers weten dat ze geen reactie krijgen als ze een ander land scheef gaan liggen verwijten dus doen ze het niet.

Dat valt wel mee hoor imo.
Maar als iemand af komt met "Als ge zegt dat KDB geen slechte match speelde, da's uw mening maar dat zijn geen feiten". En dan uw staart intrekt wanneer iemand gewoon de feiten post, dan kunt ge wel eens de wind van voor krijgen.

Maar voor de rest?
De algemene teneur lijkt wel dat ze oké gepresteerd hebben in de groepsfase, niet echt uitgeblonken of geschitterd maar gedaan wat ze moesten doen. Sommigen vinden dat ze wat meer moesten doen. Maar daar moet je realistisch in blijven: heel veel gesloten matchen waarin grote ploegen het moeilijk hebben. Dan mag je gewoon tevreden zijn over de Duivels.
Vervolgens is quasi iedereen het over eens dat de eerste helft tegen Portugal gewoon goed was. Weinig weggegeven en zelf wel de goal gemaakt. Dat de tweede helft beter kon, ontkent ook vrijwel niemand.

De posts waar hier reactie op komt, zijn overdreven negatieve posts. Uiteraard zijn er punten waarop het beter kan. Maar dat is geen reden om zo negatief en pessimistisch te doen. Zeker wanneer je even kijkt naar andere landen: Frankrijk geeft een 3-1 voorsprong uit handen, liever dat ze het zo aan pakken dan? Of Spanje die in de groepsfase geen antwoord hadden op de Zweden? Of Italië dat moeite had met het enthousiaste Oostenrijk. Er is geen enkel land dat hier moeiteloos door alle matchen vliegt; voor sommige landen zijn die matchen zelfs fataal. We mogen dus wel content zijn dat ze in de kwartfinales staan, zonder blind te zijn voor de gebreken van de ploeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan