EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof nu echt dat we gewoon kampioen gaan worden hoor, niet door De Bruyne, niet door Hazard noch Lukaku maar wel door Courtois die echt outstanding is, en daarmee kan je heeeeel ver geraken!

Jullie hebben jullie punt gemaakt... Ik blijf erbij dat KDB verre van op niveau was, maar ik geef niemand ongelijk dat we hem tegen Italië (samen met de Hazard die we tegen Portugal hebben gezien) zullen nodig hebben. Of niet? Ik ben benieuwd of ze iedereen fit krijgen en wat Martinez doet.

Jullie hebben jullie punt gemaakt... Ik blijf erbij dat KDB verre van op niveau was, maar ik geef niemand ongelijk dat we hem tegen Italië (samen met de Hazard die we tegen Portugal hebben gezien) zullen nodig hebben. Of niet? Ik ben benieuwd of ze iedereen fit krijgen en wat Martinez doet.
Dat vond ik toen we op het WK tegen Frankrijk er uit zijn gegaan ook, maar ja dat zijn oude koeien uit de sloot halen.
Vrijdag als hij er staat zie ik hem wel schitteren.

Ahja? Laat dat "merendeel" van mijn posts dan maar eens zien, ik wacht geduldig.

Ik heb hier niemand de rode duivels of KDB zien afbreken, hooguit kritisch geweest en zelfs dat vind ik al sterk uitgedrukt. Zo'n TRUMP niet in acht genomen uiteraard.
Maar dat is sinds al zijn vorige nicknames een gekend contrair persoontje dusja. Verloren moeite.

Vreemd. Als jij stelt dat ik in verscheidene voetbaltopics aantoon er niks van te kennen, is er geen argumentatie nodig. Uw woord is wet.
Als ik iets zeg als reactie moet dat gelijk onderbouwt worden of het is niet geldig. Beetje bizar, maar goed, ieder zijn mening.
Ik heb betere dingen te doen dan door uw postgeschiedenis heen te gaan* zeker omdat het merendeel daarvan op 9lives staat/stond, maar jouw naam komt vaak voor als babaluna weer eens geprovoceerd of geflamed wordt. Flamen is natuurlijk een groot woord, misschien is trollen beter toepasbaar. Ook herinner ik me enkele agressievere posts van jou als er negatief over Brugge gesproken werd, begin dit seizoen en vorig seizoen.
Misschien komen we beiden anders over dan dat we zelf denken.

LouGarou sprak overigens expliciet over een KDB die niks goed deed en dat Mertens misschien een betere optie zou zijn tegen Italie. Als dat al niet meer afbreken is? Ik heb geprobeerd altijd argumentatie toe te voegen in de reacties achteraf om het punt te verduidelijken en andere members hebben er achteraf ook op ingepikt met soortgelijke opmerkingen en zelfs cijfers om het te ontkrachten. Ik denk dus wel dat ik in mijn recht was om hem tegen te spreken. Ik heb geprobeerd met mijne "met alle respect" om de sterkte van de "ken je niks van voetbal" af te zwakken, omdat ik niet de intentie had om te schofferen. Maar als het over voetbal gaat, dan durven emoties soms overnemen en komen sommige uitdrukkingen harder over op het scherm dan in je hoofd. Ik hoop dat je zonder dat ik daarvoor posts van jou moet gaan opzoeken, ook kan toegeven dat dat bij jou soms doorsijpelt in een bericht hier en daar.
De "omdat je niet in andere voetbaltopics post" had dan weer eerder te maken met een opmerking van iemand anders dat er tijdens EK's/WK's altijd mensen zijn die hier anders nooit komen, die met sterke woorden beginnen gooien zonder veel argumentatie.

*Al zou je dat niet denken gezien ik hier zo'n epistel neerpen :unsure:

Vreemd. Als jij stelt dat ik in verscheidene voetbaltopics aantoon er niks van te kennen, is er geen argumentatie nodig. Uw woord is wet.
Als ik iets zeg als reactie moet dat gelijk onderbouwt worden of het is niet geldig. Beetje bizar, maar goed, ieder zijn mening.
Ik heb betere dingen te doen dan door uw postgeschiedenis heen te gaan* zeker omdat het merendeel daarvan op 9lives staat/stond, maar jouw naam komt vaak voor als babaluna weer eens geprovoceerd of geflamed wordt. Flamen is natuurlijk een groot woord, misschien is trollen beter toepasbaar. Ook herinner ik me enkele agressievere posts van jou als er negatief over Brugge gesproken werd, begin dit seizoen en vorig seizoen.

LouGarou sprak overigens expliciet over een KDB die niks goed deed en dat Mertens misschien een betere optie zou zijn tegen Italie. Als dat al niet meer afbreken is? Ik heb geprobeerd altijd argumentatie toe te voegen in de reacties achteraf om het punt te verduidelijken en andere members hebben er achteraf ook op ingepikt met soortgelijke opmerkingen en zelfs cijfers om het te ontkrachten. Ik denk dus wel dat ik in mijn recht was om hem tegen te spreken. Ik heb geprobeerd met mijne "met alle respect" om de sterkte van de "ken je niks van voetbal" af te zwakken, omdat ik niet de intentie had om te schofferen. Maar als het over voetbal gaat, dan durven emoties soms overnemen en komen sommige uitdrukkingen harder over op het scherm dan in je hoofd. Ik hoop dat je zonder dat ik daarvoor posts van jou moet gaan opzoeken, ook kan toegeven dat dat bij jou soms doorsijpelt in een bericht hier en daar.
De "omdat je niet in andere voetbaltopics post" had dan weer eerder te maken met een opmerking van iemand anders dat er tijdens EK's/WK's altijd mensen zijn die hier anders nooit komen, die met sterke woorden beginnen gooien zonder veel argumentatie.

Babaluna zal nooit menne vriend worden dat klopt, hoeft ook niet, in tegenstelling tot wat gij schijnt te denken heb ik ook niks tegen hem hoor, hij heeft zijn mening, die ik dan mss vaak niet vind passen met mijn visie maar dat hoeft ook niet, vind het wel storend dat mensen, en dat gaat niet specifiek over babaluna, wel menen te mogen uitdelen maar dan niet kunnen incasseren. Heb hier ook al domme dingen gezegd die ik op mijn bord krijg, ik ben niet te groot voor dan mijn ongelijk toe te geven, anderen soms wel.
Ik reageer idd soms gepikeerd (vooral in het verleden, want ben voor de leute zelf eens door mijn posthistorie gegaan en heb daar nu niet echt iets storends in gevonden vind ik zelf) als er geflamebait wordt. Dat ik me daar dan laat aan vangen en zelf aggresief over kom is wel zo ja. Aard van het beestje zeker? Terwijl ik nooit een vlieg kwaad zou doen :D.
Maar zoals gezegd dat was in het verleden en het lijkt me sterk als dat effectief zaken zijn van dit seizoen of vorig seizoen, ben sterk gematigd in mijn reacties, als ge wat meer happy in het leven staat kan dat al eens wonderen doen, en dit seizoen ben ik amper actief geweest in het JPL topic.

Nu dat terzijde mijn reactie was ook niet echt gepast om zo op de man te spelen waarvoor mijn excuses. Het betweter was eerder een frustratie van mij over een eerdere post van u waar ik toen niet op gereageerd heb en waarvan ik het nu niet kon laten.

Al blijf ik er bij dat Lougarou KDB echt niet afbreekt, hij post iets kritisch. Terecht/onterecht die discussie is al gevoerd.

Ik denk dat iedereen zijn/haar definitie van 'een goeie match' ander is, zoals @Svartálfar en @Avondland ook aangeven. Voor de ene ben je pas geslaagd na een goalfest, de andere kijkt misschien meer naar hoe het tactisch allemaal staat. In dat opzicht mag van mij iedereen zeggen dat de Belgen niet op niveau zijn (wat dat niveau is, dat hangt dan ook weer van persoon tot persoon af) of weet ik veel wat, maar er is wel een verschil tussen kritisch zijn en met van die contraire/edgy zaken komen als 'de Belgen gaan afgemaakt worden' en 'ze hebben enkel nog maar geluk gehad en X heeft nog geen minuut goed gespeeld' zonder daar dan zelfs maar een beetje over uit te wijden of weet ik veel wat.

Als je dan statistieken die het tegendeel bewijzen (nu niet dat ik vind dat statistieken alles zeggen, maar goed) eigenlijk gewoon negeert dan ben je gewoon dwars aan het doen om dwars te doen vind ik. Doet me zo'n beetje denken aan van die personen die het niet goed kunnen verdragen dat er op café voetbal op de televisie is en dan bij elke gemiste kans of slechte pass ostentatief gaan declameren dat 'ploeg X er echt niks van kan'. Meestal beginnen die personen dan ook nog over het feit dat voetballers pussies zijn en dat wielrenners pas echte sporters zijn, maar ik ben aan het afdwalen.

In't kort: er is een verschil tussen kritiek en gewoon roepen 'ze sucken!' zonder onderbouwing. Gewoon roepen 'ze sucken' mag uiteraard ook, maar dan moet je natuurlijk niet schrikken dat mensen daar op gaan reageren in een thread over de nationale ploeg die nu in de kwartfinale staat.

Mja, ik vraag me ook af wat sommigen hier dan verwachten te zien. Dat België tegen elke tegenstander domineert en 4-0 wint?
Want dat doet geen enkel land op een EK/WK... het is geen playstation spelleke he.

Ik vond de wedstrijd tegen Finland bijvoorbeeld uitstekend. Tegen Rusland ook degelijk.
De eerste helft tegen Portugal was ook goed, en eigenlijk die hele wedstrijd op defensief vlak (enkel de counters waren vreselijk slecht).

Het is niet altijd flitsend voetbal (bv. 1e helft tegen Portugal), maar heel volwassen. Tijdens de knockout fase moet ge als topland bij voorsprong gewoon de boel dichtgooien en proberen te counteren als de tegenstander sterk is. Anders is het als Spanje en Frankrijk, die een 3-1 voorsprong uit handen geven, terwijl het gewoon boeken toe moet zijn dan.

Ik geloof nu echt dat we gewoon kampioen gaan worden hoor, niet door De Bruyne, niet door Hazard noch Lukaku maar wel door Courtois die echt outstanding is, en daarmee kan je heeeeel ver geraken!
Anderzijds als we nu kampioen worden is dat weinig om fier op te zijn. Tot nu echt matig gespeeld, in feite een zeer matig EK tot nu toe en dat zal er niet op verbeten als dit de tendens is.
Frankrijk eruit op zo een kutmanier, dat is niks fier op te zijn.

Anderzijds als we nu kampioen worden is dat weinig om fier op te zijn. Tot nu echt matig gespeeld, in feite een zeer matig EK tot nu toe en dat zal er niet op verbeten als dit de tendens is.

Wablieft?! Weinig om fier op te zijn? Tuurlijk wel!

Prachtig ek toch voorlopig?

Niets om fier op te zijn. :)
Hoe komen mensen daar in Godsnaam bij. Portugal stond hier met een ongelofelijk sterke ploeg hé. Bruno Fernandez, Bernardo Silva, Ronaldo, Renato Sanchez, Jotta, … Dat je die match over de streep trekt is gewoon een topprestatie. Zeker als je dan nog eens de omstandigheden in acht neemt. Een ref die veel teveel toelaat, in het voordeel van de potige Portugezen. Je beste speler, en tevens 1 van de beste spelers op dit tornooi die je verliest aan de rust. Blijf het straf vinden hoe bepaalde mensen zo een zaken gaan minimaliseren.

Die eerste helft op Denemarken was heel slecht. Al de rest moeten we echt niet over zeiken.

hij heeft nogtans gelijk. moest het een ander land zijn, zoals frankrijk bijvoorbeeld in 2018, dan zegt iedereen "meh wat een lelijke kampioen".

maar omdat het opeens "belgië " is, zouden we fier moeten zijn, moesten ze op die manier winnen?

tot nog toe ben ik echt niet onder de indruk van de duivels. ze hebben amper iets laten zien. tegen matige tegenstanders dan nog.
portugal was de eerste echte test, en het was bijna prijs.

on a sidenote: iedereen zit hier zwitserland opeens op te hemelen alsof ze the next best thing zijn, maar als we dan van Italie spreken is het van 'och die zaten in een makkelijke groep.... ".... euch lol? die hebben de zwitsers met 3-0 verslagen.

net zoals ze turkije met 3-0 hebben verslagen, nogtans ook een ploeg die in de kwalificaties erg goed was.... ach wat baten kaars en bril... vrijdag zal het wel duidelijk zijn.
..

Roepen voor Dendoncker in te brengen om dan Trossard op het niveau van Vanaken te plaatsen. Nu nog zeggen dat Jordan Lukaku eigenlijk wingback had moeten zijn en ge krijgt een prijs.

Ik had nu wel Carrasco gezet ipv Mertens, dus ook niet zomaar Trossard. Maar Trossard een keuze van armoede vinden, is toch heel wat niet gevolgd te hebben. Was zelfs op een positie die volledig niet de zijne is geen ramp tegen Finland.
we hebben gezien wat Carasco gedaan heeft , zet gewoon Doku , stuurt dien diep , Portugezen waren ook moe , kan ne goal maken (toch bij de RD) en die halen ze nooit in .
Win win situatie

Staat gewoon bij mij op ignore /care

Ik ga nog een keertje happen, al is het maar omdat ik even tijd heb voor de match van de Engelsen begint.

hij heeft nogtans gelijk. moest het een ander land zijn, zoals frankrijk bijvoorbeeld in 2018, dan zegt iedereen "meh wat een lelijke kampioen".

maar omdat het opeens "belgië " is, zouden we fier moeten zijn, moesten ze op die manier winnen?
Als Frankrijk hun match wint dan heb ik daar weinig boodschap aan aangezien ik niet Frans ben dus prefereer ik mooi voetbal, zeker met dat talent dat ze daar hebben lopen. Op dat moment ben ik dan een neutrale supporter dus ja. Als België wint dan overheerst natuurlijk de vreugde, maakt niet uit op welke manier die overwinning tot stand is gekomen.

Voorts is een lelijke kampioen niet gelijk aan slecht spelen. Ik denk dat bijna iedereen Frankrijk een enorm lelijke wereldkampioen vond, maar weinigen zullen zeggen dat ze slecht hebben gespeeld.

Slechte vergelijking vind ik.

vrijdag zal het wel duidelijk zijn.
Ik kan denk ik al voorspellen hoe jij zal reageren vrijdag.

Winst van België: 'gelukje' of 'onverdiend' of een variatie op 'speel die match nog 10 keer en ze verliezen tien keer'
Winst van Italië: 'zie je wel'

Waar blijft die usergroup voor voetbal?

Ik ben heus niet tegen nieuwe mensen en bijhorende meningen, maar plots schiet men hier als paddenstoelen uit de grond terwijl je die anders nooit ziet. Om dan gewoon te komen provoceren en echte onzin uit te kramen die zelfs na het compleet ontkrachten nog niet eens aanvaard wordt.

En dan wordt je door mods aangemaand om on-topic te gaan en/of het te negeren, das de gemakkelijkheidsoplossing natuurlijk.
Als zelfs de "hoofdredacteur" hier de rode duivels komt uitmaken voor "mongolen" (ja, letterlijk) sjah...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan