EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 van de slechtste wedstrijden ooit dan nog. :)

Dan zou ik toch eens kijken naar mathematisch kan het nog. Om je geheugen even op te frissen.

Je schakelt hier wel 1 van de beste ploegen van het tornooi uit. Dit zonder je beste speler de 2 de helft. Dan slaan uitspraken als slechtste match ooit toch echt nergens op.
ok

Frankrijk gaat door. Dus je stelling, en al de andere in je post, houden geen steek...

Italië is volgens velen net de verrassing van Het toernooi. Fabio capello is ook blij dat ze straks maar tegen de Belgen spelen. De eeuwige beloftevolle generatie, maar ook eeuwige lege prijzenkast.
Ik snap eigenlijk niet dat ge als Belg zo tegen België kunt zijn.:sarcastic: Ah ja moest ge het nog niet weten la France ligt eruit:biglaugh:

Frankrijk gaat door. Dus je stelling, en al de andere in je post, houden geen steek...

Italië is volgens velen net de verrassing van Het toernooi. Fabio capello is ook blij dat ze straks maar tegen de Belgen spelen. De eeuwige beloftevolle generatie, maar ook eeuwige lege prijzenkast.

Gij verzuurde mens

hoezo verzuurd? omdat ik voor italië ben :) alléé alléé....

ik ben beginnen kijken bij euro 2000 , toen ik nog klein manneke was, en italië liet dan een onvergetelijke leuke indruk na.
ze verloren nipt de finale door in de blessure tijd de gelijkmaker van wiltord te slikken, en dan in de verlengingen een goalden goal.
ook toen won italie van belgie, door totti & fiore :)

nu 21 jaar later, ben ik nog steeds verzuurd, maar dan op frankrijk die hen dan heeft beduiveld.... dus ik was blij hoor toen ze er gisteren uit lagen tegen de zwitsers.

sorry dat ik niet op de "belgium wagon" spring..... dat laat ik aan jullie over.

vrijdag : 3 - 0 mijn prono: Locatelli, belloti, chiesa.

ik ben beginnen kijken bij euro 2000 , toen ik nog klein manneke was, en italië liet dan een onvergetelijke leuke indruk na.
ze verloren nipt de finale door in de blessure tijd de gelijkmaker van wiltord te slikken, en dan in de verlengingen een goalden goal.

nu 21 jaar later, ben ik nog steeds verzuurd, maar dan op frankrijk die hen dan heeft beduiveld.... dus ik was blij hoor toen ze er gisteren uit lagen tegen de zwitsers.

sorry dat ik niet op de "belgium wagon" spring..... dat laat ik aan jullie over.

goalden - schitterend!

Dat ze daar niet zijn opgekomen

Hehehe ...

PS. Ik ben gisteren bij 3-1 gaan slapen, en ik was toen quasi 100% zeker dat Frankrijk het wel ging halen.
Maar je moet altijd opletten als je iets neerpent. Je weet wel .. de wet van murphy slaat dan toe. :tongue:

Laatst bewerkt:

Ik veronderstel dat ge belg zijt? Als ge dan liever hebt dat Italië wint dan België tjah.. Dan is het normaal dat de mensen uw onzin niet appreciëren.

Misschien om mij van blinde mollen zoals u te distantieren...

Fair enough! Maar voetbal bestaat uit meer dan alleen kansen creeeren, naar de goal trappen of dribbels maken. De Bruyne was met zijn aanwezigheid ontzettend belangrijk voor ons zelfs als hij op aanvallend vlak geen wonderbaarlijke dingen ten toon stelde. Dat zag je na de rust ook toen hij er niet meer bij was en Portugal begon te pressen, we kwamen er niet meer uit omdat we zijn balvastheid en zijn snelheid van uitvoeren op het middenveld misten. We moesten naar de lange bal girjpen en die was op enkele uitzonderingen na gelijk voor Portugal. In dat opzicht alleen al is een KDB zeer belangrijk voor ons.

Stellen dat hij 0 bijdrage leverde, is dus ofwel een overdrijving ofwel iets dat aantoont dat je voetbal niet zo goed volgt en gelet op je inactiviteit op dit subforum ging ik van dat laatste uit.

Nu niet specifiek op dit forum of zo, maar dat is toch wel elk WK/EK dat er mensen moeten kunnen roepen dat de Rode Duivels bagger zijn en los gaan verliezen. Is dat om tegendraads te doen of als tegenreactie tegen de groepsvreugde of algemene hoop of zo? Als je dat trouwens voor elke match zegt ga je waarschijnlijk op een gegeven moment wel gelijk krijgen. Als ze winnen of ver komen is het 'met geluk' en als ze verliezen was het zogezegd voorspeld, tja.
Om nadien te kunnen zeggen: ziede wel, ik had het gezegd hé.

ik begeef me op glad 'off topic' ijs, maar 't is ook heel erg stil uit bepaalde politieke kringen die er anders als de leeuwen bij zijn om de pronken met sportprestaties

Ik heb ook een dikke boon voor Italië zo dik zelfs dat ik avondschool Italiaans volg en na België is dat het land waarvoor ik op de 1ste rij zit om voor te supporteren, maar vrijdag is dat voor mij vijand nr 1 en moeten ze eruit!

Ik supporter vaak ook voor Italië op toernooien. Dat volkslied, die sfeer, die vechtlust, die truitjes, ... tegenwoordig ook met effectief leuk spel. Ik was in Italië toen ze wereldkampioen speelden en ze daar helemaal zot werden. Maar vrijdag mogen ze nog één keer zingen en dan naar huis hoor.

Mijn grootmoeder is/was Italiaanse (la nonna!)
heb nog deel familie in Italie (nichten en neven van mijn vader en hun kinderen)
Italië is dus sowieso altijd het tweede land waar ik voor supporter
wordt een speciaal match'ke voor me vrijdag
on the plus side: kan bijna niet verliezen (maar doe toch maar de Belgen dan)

Als inwoner van Genk heb ik sowieso veel sympathie voor Italië. En als we geen EK-winnaar worden, mag het van mij ook hier eindigen zodat Italië kan winnen. Helpt ook dat we de dag na de kwartfinale naar Italië gaan tot de dag na de finale :D Maar België uiteraard number one. Als Belg vind ik het [woorden die me in de peutertuin zouden doen belanden] om andere LANDEN boven uw land te plaatsen. Ja, zelfs als het concept van België u niets doet.

Nu niet specifiek op dit forum of zo, maar dat is toch wel elk WK/EK dat er mensen moeten kunnen roepen dat de Rode Duivels bagger zijn en los gaan verliezen. Is dat om tegendraads te doen of als tegenreactie tegen de groepsvreugde of algemene hoop of zo? Als je dat trouwens voor elke match zegt ga je waarschijnlijk op een gegeven moment wel gelijk krijgen. Als ze winnen of ver komen is het 'met geluk' en als ze verliezen was het zogezegd voorspeld, tja.

Die gast noemt zichzelf vol trots "TRUMP" en pleegt heiligschennis met Terminator. En hij schrijft "goalden goal". Wat denkt ge zelf?

Fair enough! Maar voetbal bestaat uit meer dan alleen kansen creeeren, naar de goal trappen of dribbels maken. De Bruyne was met zijn aanwezigheid ontzettend belangrijk voor ons zelfs als hij op aanvallend vlak geen wonderbaarlijke dingen ten toon stelde. Dat zag je na de rust ook toen hij er niet meer bij was en Portugal begon te pressen, we kwamen er niet meer uit omdat we zijn balvastheid en zijn snelheid van uitvoeren op het middenveld misten. We moesten naar de lange bal girjpen en die was op enkele uitzonderingen na gelijk voor Portugal. In dat opzicht alleen al is een KDB zeer belangrijk voor ons.

Stellen dat hij 0 bijdrage leverde, is dus ofwel een overdrijving ofwel iets dat aantoont dat je voetbal niet zo goed volgt en gelet op je inactiviteit op dit subforum ging ik van dat laatste uit.

Niet voor niets dat het pas na het uitvallen van De Bruyne een heel andere match werd. Je moet dan inderdaad best blind zijn om niet in te zien wat De Bruyne zijn belang is, zelfs bij een match waarin hij wordt vastgezet.

Dat je niet voor België wilt supporteren tot daar aan toe. Maar kom dan ook niet al de rest die wel supportert voor België aanvallen in dit topic.

@ Trump.

KDB zat niet in de match en wist geen mooie passes te geven zoals hij anders doet en leed enorm veel slordig balverlies. Dat is niet mijn mening, dat zijn feiten.
Inderdaad, zeg het ze maar eens. Hier wat cijfers om uw feitenbewering te staven over passing en 'enorm veel slordig balverlies' gezien ge er zelf geen oplijst:

kdbw4jtj.png

Op één helft he! Negen keer balverlies, slechts 71% passing completion, amper twee daarvan echt offensief, slechts 72% bereikt als ontvanger van een pas dus ook niet aanwezig voor ploeggenoten, 97/401yd passing (dus 24%) was maar voorwaarts, ...

Hier verwacht ge toch beter van De Bruyne dan dit he, pfff.

Oh wacht, sorry, dat waren de stats van zijn helft tegen Denemarken. Hier die van de helft tegen Portugal, met die van Denemarken (45 minuten ter indicatie) eronder om te vergelijken:

kdbbstkgt.png

Balverlies: 9x -> 6x
Pass comp: 71% -> 82%
bereikbaar: 72% -> 82%
Voorwaarts: 24% -> 32% (101/313)

Voor de rest amper verschil. Maar zeker, kom maar arrogant doen met "feiten". Scorebordjournalistiek omdat hij gescoord en een assist had, ja. En dan nog dwepen met Mertens als starter tegen Italië die letterlijk niets deed, na onze beste speler zo te besmeren met pek en veren ... foei foei.

Laten we onze energie ergens anders in steken. Iedereen mag supporteren voor de ploeg die hij wil, maar heb aub respect voor elkanders mening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan