EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
In een knockout match kan alles gebeuren, maar vier toplanden kloppen om een EK te winnen? Daarvoor is onze kern te beperkt, en hebben we een coach die niet weet hoe dat hem een verdediging moet organiseren... .

Wat stel je voor als verdediging? Of als plan om te verdedigen?

Dat heeft toch puur te maken met de loting. En volgens mij is de UEFA ranking anders dan de FIFA ranking?

Bij UEFA gebruiken ze die coëfficiënt gebaseerd op clubprestaties in Europa, ik denk niet dat ze die gebruiken voor de nationale teams?
Zo een loting is toch min of meer geleid? Bij de Champions League treffen de topclubs elkaar toch ook pas echt vanaf de kwartfinales.

Heb vooral de indruk dat er geen favoriet meer is na de start van het EK, int begin riep iedereen ' Frankrijk ' .
OK, Italie speelt goed maar nog niet getest.
Zeker na de resultaten ben ik toch benieuwd naar alles. Iedereen kan winnen van iedereen.
Voor ons? 50/50, het hangt van veel dingen af. Maar vooral we moeten teveel teren op KDB & Lukaku, een resem spelers toch niet op het gewenste niveau maar we blijven positief.

Is gewoon pech hebben he...
Ik vraag me vooral af hoe het mogelijk was dat de wereldkampioen, de Europees kampioen én een ploeg als Duitsland in dezelfde poule terecht kon komen. Dus 1 van die landen zat dan gewoon in pot 3 bij de loting.

Klopt, omdat de UEFA de landen ingedeeld heeft op basis van de resultaten in de kwalificatiewedstrijden. Frankrijk was dan wel groepswinnaar, het had pas het 7e meeste aantal punten van de 10 groepswinnaar en was dus aangewezen op pot 2. Portugal eindigde ACHTER Oekraine in de groepsfase en kwam zelfs pas in pot 3 terecht. Oekraine als groepswinnaar zat dan weer in pot 1 :)
Daarom dat die tabel aan de andere kant zo "zwak" is.

Bij UEFA gebruiken ze die coëfficiënt gebaseerd op clubprestaties in Europa, ik denk niet dat ze die gebruiken voor de nationale teams?
Zo een loting is toch min of meer geleid? Bij de Champions League treffen de topclubs elkaar toch ook pas echt vanaf de kwartfinales.
Volgens mij gebruiken die ook een lijst om te kijken wie in welke pot terecht komt. Maar los daarvan zijn wij gewoon een reekshoofd. We hebben gewoon de pech dat F een zware groep was en dat net alles zo valt dat wij daartegen moeten. Heel die indeling wordt gemaakt voor de loting en de loting bepaalt waar welk land gaat uitkomen he, maar je speelt als groepswinnaar tegen een derde plek en dan zou "makkelijk" moeten zijn.

In een knockout match kan alles gebeuren, maar vier toplanden kloppen om een EK te winnen? Daarvoor is onze kern te beperkt, en hebben we een coach die niet weet hoe dat hem een verdediging moet organiseren... .
Eens dat het heel straf zou zijn (als die toplanden ook gewoon altijd hun verwachte overwinningen behalen, dat moet ik ook nog zien), maar het is niet onmogelijk. Zelfs in de groepsfase waren er verrassingen genoeg dus ik acht België, ondanks het op papier mogelijk zwaarste parcours van gans dit EK, absoluut niet kansloos voor de titel.

We maken ze allemaal kapot. Dat is wat ik hoop en dat is ook hoe ik naar elke wedstrijd van de rode duivels ga kijken.
Het heeft geen zin om nu al te zeggen dat dat nooit kan lukken.. blablabla..

We maken ze allemaal kapot! En pas op het moment dat we verliezen zal ik met de voeten op de grond gezet worden met het besef dat we geen Europees Kampioen zullen worden.

We maken ze allemaal kapot. Dat is wat ik hoop en dat is ook hoe ik naar elke wedstrijd van de rode duivels ga kijken.
Het heeft geen zin om nu al te zeggen dat dat nooit kan lukken.. blablabla..

We maken ze allemaal kapot! En pas op het moment dat we verliezen zal ik met de voeten op de grond gezet worden met het besef dat we geen Europees Kampioen zullen worden.
Voila! Alles kapot! Los die titel en Lukaku topschutter gvd!

Daarbij, àlles moet gespeeld worden. Vo tzelfde geld wil de bal er niet in voor Italië, ontbindt Modric nog een laatste keer zijn duivels en spelen we de kwartfinale tegen Oostenrijk en de halve tegen Kroatië... om dan de finale te verliezen van toernooiverrassing Zweden :D

We hebben gewoon de pech dat F een zware groep was en dat net alles zo valt dat wij daartegen moeten.
Ja maar eigenlijk zijn het toch vooral de landen uit die groep die pech hebben gehad. België moet tegen die landen gaan spelen maar is normaal veel frisser wegens langere rust en minder druk in de groepsfase. Daar gaan we zondag van moeten profiteren.

Voor mij is Portugal kwalitatief vrij gelijk aan België. Betere verdediging? Ja, maar vooral toch Dias en Cancello, en die laatste lag vorige wedstrijd in de lappenmand. Pepe is op dit moment in zijn carriere volgens mij niet beter dan onze jongens. Onze keeper is pakken beter. Ronaldo? Ja, maar durven we zeggen dat Lukaku de mindere was van Ronaldo in de Serie A?

Het wordt geen walk-in-the-park, maar we kunnen echt wel voorbij Portugal als we goed spelen.

Ben toch vooral jaloers op de Nederlanders hun loting... al denken die al dat ze gemakkelijk in de halve finale gaan geraken :unsure:

Denk dat ze Denemarken toch wat onderschatten, die hun laatste 2 matchen waren zeer sterk (ondanks verlies tegen ons, maar ze verdienden eigenlijk meer), en 1e match telt niet door dat voorval met Eriksen. Nr. 10 op de fifa ranking trouwens.

Let op , wij hadden 5j geleden een gelijkaardige loting als die van Nederland en dat heeft ons de das omgedaan. Nonchalant spelen tegen Wales na de wedstrijd tegen Hongarije.

Op het WK hadden we dan de moeilijke kant van de tabel en hebben we misschien wel de mooiste match van de Belgen ooit gezien, een 2-1 winst tegen Brazilië.

Portugal wordt moeilijk maar De Bruyne en Lukaku in vorm kunnen de verdediging van Portugal pijn doen.

Ja de Denen waren echt wel goed tegen de Belgen en de Russen. Als ze dat vuur er nog een tijd in kunnen houden dan gaat Nederland er in de kwartfinale toch een vette kluif aan hebben.

Onze verdediging gaat er echt moeten staan tegen Portugal ,en vooral geen domme foutjes maken , ze gaan sowieso proberen een penalty uit te lokken/rode kaarten forceren . Het wordt een frustrerende match .

Een topdag van Lukaku/De Bruyne en een foutloze verdediging brengt ons naar de kwartfinale , anders is het zondag over.

Ik ben allesbehalve fan van meer teams op een EK/WK. Duidelijk dat landen als Slovakije en Hongarije hier eigenlijk niet thuishoren. Maar goed, dat is nu de realiteit en dat zal niet snel veranderen.

Daarom vind ik dat er een 'open' loting moet georganiseerd worden na de groepsfase, waarbij de eersten uit elke groep in 1 pot zitten samen met een paar beste tweeden, en in een andere pot de slechtste tweeden en de beste derden. Zo ga je nooit een tabelhelft hebben die 'gemakkelijker' is en maakt het hele EK gewoon spannender in mijn ogen.

Ik ben allesbehalve fan van meer teams op een EK/WK. Duidelijk dat landen als Slovakije en Hongarije hier eigenlijk niet thuishoren. Maar goed, dat is nu de realiteit en dat zal niet snel veranderen.

Daarom vind ik dat er een 'open' loting moet georganiseerd worden na de groepsfase, waarbij de eersten uit elke groep in 1 pot zitten samen met een paar beste tweeden, en in een andere pot de slechtste tweeden en de beste derden. Zo ga je nooit een tabelhelft hebben die 'gemakkelijker' is en maakt het hele EK gewoon spannender in mijn ogen.
En waarom zou je dan geen zware en makkelijke kant kunnen krijgen? Want uiteindelijk wordt nu ook alles al geloot, maar dan gewoon op voorhand.

Omdat je dan niet op voorhand hoeft te zagen dat je de zware kant hebt en je calimero-hoedje thuis kunt laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan