EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik betwijfel dat de Spanjaarden voor Portugal zullen supporteren, integendeel. Anderzijds zullen er waarschijnlijk meer Portugezen dan Belgen afreizen naar Sevilla..

Nederland heeft op papier misschien een gemakkelijker parcours, maar ik wil nog eens zien of dit voor hen een walk in the park gaat worden.

Aan de andere kant is het ook niet normaal dat de groepswinnaar wordt gestraft met de zwaarste loting van het EK.
Is gewoon pech hebben he...
Ik vraag me vooral af hoe het mogelijk was dat de wereldkampioen, de Europees kampioen én een ploeg als Duitsland in dezelfde poule terecht kon komen. Dus 1 van die landen zat dan gewoon in pot 3 bij de loting.

Positief: we hebben 2 dagen extra rust tov de Portugezen
Negatief: die Portugezen kunnen natuurlijk veel beter tegen de warmte :p

Ja, dit gaat een zwaar parcours worden dat veel gaat vergen van de spelers, met schorsingen en blessures die om te hoek loeren. Laten we vooral hopen dat De Bruyne en Lukaku de ganse tijd fit blijven.

Portugal is de perfecte opwarmer voor tegen de Fransen. Spelen hetzelfde pampervoetbal en laten de bal aan de tegenstander. Laat beide maar het spel (proberen) maken, dan zijn ze te pakken.

De Portugal die tegen Duitsland en Frankrijk heeft gespeeld is geen onmogelijke tegenstander voor de duivels. Integendeel zelfs.
Op papier topaffiche, volgens de gespeelde matchen is voor mij België toch favoriet.
We gaan wel een tegendoelpunt krijgen maar met Debruyne en Lukaku in topvorm gaan we volgens mij altijd meer scoren.

Het gaat een stevige match worden tegen Portugal maar in principe toch wel haalbaar..
2 dagen meer rust is een GROOT verschil. Ok het is daar warm en de Portugezen zijn dat meer gewoon, maar die spelen ook ni allemaal in Portugal e :) Ik hoop dat we op tijd vertrekken naar daar om te acclimatiseren. Maar ik denk wel dat we gaan winnen. Dan zien we wel tegen Italië :)

Voor mij is het eerder statistiek.

Achtereenvolgens winnen tegen Portugal, Italië en Frankrijk (bijvoorbeeld) om in de finale te geraken? Dat is statistisch gezien heel onwaarschijnlijk, zelfs al hebben we een goeie ploeg.

Maar ALS dat lukt, zou het inderdaad heerlijk zijn en hebben we een echte gouden generatie.
Is voor die andere ploegen in onze tabelhelft niet anders he, die moeten ook langs een hoop topploegen om in de finale te geraken.

Het gaat een stevige match worden tegen Portugal maar in principe toch wel haalbaar..
2 dagen meer rust is een GROOT verschil. Ok het is daar warm en de Portugezen zijn dat meer gewoon, maar die spelen ook ni allemaal in Portugal e :) Ik hoop dat we op tijd vertrekken naar daar om te acclimatiseren. Maar ik denk wel dat we gaan winnen. Dan zien we wel tegen Italië :)
Ooit is gehoord dat meer dan de helft van dat team in Frankrijk zou wonen?

Wat een ongebalanceerde tabel :D
Ligt natuurlijk ook wel aan het feit dat oa Spanje niet presteerde zoals verhoopt (en die groep F he)

Wij hebben het op 1 na moeilijkste parcours (Portugal hun parcours is namelijk nog moeilijker want die komen nog uit groep F) en gaan dus oververdiend kampioen worden. Ik had het liever anders gezien als groepswinnaar maar soit, tis nu zo.

Portugal moet te doen zijn. Italië lijkt me dé te kloppen ploeg en daarna is het Frankrijk of Spanje, tenzij er nog een verrassing valt. Als we de finale halen is de beker wel quasi een feit want aan de andere kant vd tabel zie ik letterlijk geen enkele ploeg waar wij niet van kunnen winnen.

Hier toch ook wel een heartbreaking gevoel om al meteen tegen Ronaldo te moeten :( Veruit mijn favoriete speler.

Portugal is ook het land waar ik al 20 jaar voor supporter (samen met België) :headshake:

Als we de finale halen is de beker wel quasi een feit want aan de andere kant vd tabel zie ik letterlijk geen enkele ploeg waar wij niet van kunnen winnen.
Kunnen winnen en zullen winnen zijn wel twee heel verschillende dingen hé.

Ja het moet natuurlijk altijd gespeeld worden maar op papier is de finale de makkelijkste match van de 4 die we nog moeten spelen :)

Je kan het ook anders zien natuurlijk. Frankrijk kon niet winnen van Portugal ondanks onterechte penalty.
Als wij Portugal kunnen verslaan dan zouden we ook Frankrijk moeten verslaan. Dus Portugal en Frankrijk zijn evenwaardig.
Enkel Italië is heel goed bezig maar daar heb ik nog geen echte test van hun verdediging gezien.

Edit : en nog iets dat invloed kan hebben : gele kaarten. Als teams daardoor andere spelers moeten op veld zetten kan het ook invloed hebben.
Dus gegarandeerd tegen Italië en Frankrijk is het nog niet.

Laatst bewerkt:
Ja het moet natuurlijk altijd gespeeld worden maar op papier is de finale de makkelijkste match van de 4 die we nog moeten spelen :)
Ja, of het tornooi zit er zondag op. Dat kan ook zomaar.
Gelukkig is er meteen de Tour. :unsure:

Toch liever memorabele affiches en er vroeger uit dan tegen B landen om in de halve finale tegen het eerste topland eruit te vliegen.
De gewonnen kwartfinale tegen Brazilie maakte het vorige WK memorabel.
We doen toen mee om te winnen zeker, niet om eervol te verliezen in de kwart finale

Weet er iemand nog tegen wie de Europese Kampioen van voorgaande edities nog speelde in de 1/8 en 1/4e finale ? Nee, enkel misschien de tegenstander in de finale (misschien) en vooral dat met EK werd. DAT is het enige dat telt op zo'n toernooi, hoe je er geraakt en tegen wie maakt echt niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan