EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha sporza. In koeieletters schrijven ze

Kroatië heeft alles onder controle​

En 2 minuten later staat het (plots) 1-1 :rofl:

De derdes uit groep A, D en F zijn al geplaatst. Dus Zwitserland, Tsjechië en in groep F moeten ze nog uitmaken wie meegaat.

* ACDF => tegenstander voor de Duivels uit groep F
* ADEF => tegenstander voor de Duivels uit groep E

Dus fingers crossed dat de derde uit groep E, meer dan 3 punten haalt, of 3 punten en een doelsaldo van 0 of hoger, om het simpel te houden.

De matchen van 18u worden dus cruciaal. Makkelijkst zou zijn dat Spanje en Slovakije gelijkspelen.

De derdes uit groep A, D en F zijn al geplaatst. Dus Zwitserland, Tsjechië en in groep F moeten ze nog uitmaken wie meegaat.

* ACDF => tegenstander voor de Duivels uit groep F
* ADEF => tegenstander voor de Duivels uit groep E

Dus fingers crossed dat de derde uit groep E, meer dan 3 punten haalt, of 3 punten en een doelsaldo van 0 of hoger, om het simpel te houden.

De matchen van 18u worden dus cruciaal. Makkelijkst zou zijn dat Spanje en Slovakije gelijkspelen.
Als Portugal straks met 0-3 de boot in gaat tegen Frankrijk, dan is er helemaal geen tegenstander uit groep F.. Als we er vanuit gaan dat zowel Polen als Spanje hun wedstrijd niet verliest. Spanje heeft genoeg met draw (komen boven Oekraïne uit)

Iedereen zit hier zijn hoofd te breken over hoe we groep F kunnen vermijden maar moeten we dan zoveel schrik hebben van Portugal? Ik zie het niet gebeuren dat Frankrijk of Duitsland (die we inderdaad beter allebei nog even vermijden) in die groep derde wordt.

Tegen wie we ook moeten spelen.. We moeten gewoon winnen :)
Ik stuur Frankrijk liever in de 1/8ste finale al naar huis dan in de halve. Dan moeten ze langer wenen.

Iedereen zit hier zijn hoofd te breken over hoe we groep F kunnen vermijden maar moeten we dan zoveel schrik hebben van Portugal? Ik zie het niet gebeuren dat Frankrijk of Duitsland (die we inderdaad beter allebei nog even vermijden) in die groep derde wordt.
Ik heb ook weinig schrik eerlijk gezegd.
Ofwel kom je uit tegen Portugal wat me echt nog niet overtuigd heeft.
Ofwel kom je uit tegen een Duitsland dat niet heeft kunnen winnen van Hongarije (en dus bewijst dat zijn match van vorig weekend puur sjans was)
Ofwel kom je uit tegen een Frankrijk dat net op zijn doos heeft gekregen van Portugal en dus al half in crisis zit na dat gelijkspel tegen Hongarije.
Of je komt uit tegen Hongarije, een minder LGBTQ-vriendelijke versie van de Finnen.

Bring it on!

Als je trouwens schrik hebt van die landen (in de situatie dat ze 3e zijn) ga je toch gewoon brutaal gepakt worden door Italië de volgende ronde? Want draai het of keer, dàt is de ploeg die je moet verslaan om kampioen te worden. Als je daar voorbij bent zal die halve finale ook nog wel lukken. En de finale is in het slechtste geval tegen de nummer 2 uit groep F (heb je ineens de hele groep des doods naar huis gespeeld)

De enige reden dat ik hoop dat we een sterke tegenstander vermijden in de 1/8ste finale, is dat ik de indruk heb dat België nog wel een match tegen een mindere tegenstander kan gebruiken om in vorm te geraken. Want uiteraard gaan we op een bepaald punt wel moeten spelen tegen de toppers...

Het maakt bv. op zich weinig uit of we in de 1/8ste finales eruit liggen tegen bv. Portugal, of dat we doorstoten tegen een mindere ploeg om vervolgens in de kwartfinales tegen Italië eruit te liggen. Maar ik schat onze kansen hoger in als we nog 1 match extra mogen warm draaien vooraleer we tegen de sterke ploegen beginnen :)

In ieder geval begint het spektakel nu pas echt :clap:

Als Portugal straks met 0-3 de boot in gaat tegen Frankrijk, dan is er helemaal geen tegenstander uit groep F.. Als we er vanuit gaan dat zowel Polen als Spanje hun wedstrijd niet verliest. Spanje heeft genoeg met draw (komen boven Oekraïne uit)

Met de mentaliteit van de Fransen is het wel onwaarschijnlijk dat ze 0-3 gaan winnen tegen Portugal. Als die 1 keer scoren gooien ze de boel gewoon dicht.

Het is straks wel Pepe tegen Mbappe trouwens :unsure:
Pepe+and+Casquero.jpg

Alles moet gespeeld worden. Als Ronaldo goed bediend wordt kan alles.
Ik ben vooral benieuwd welke ploeg gaat durven aanvallen... Beide landen spelen momenteel het best/liefst in egelstelling, op de counter.
Dat werkt natuurlijk wel alleen als de andere ploeg wil aanvallen. Dit kan dus wel eens een match zijn die vreselijk slaapverwekkend gaat zijn omdat geen van beide durft te spelen.

Wie hier eerst scoort wint denk ik. Zowel Portugal als Frankrijk is geen ploeg waar je tegen wil achterkomen.

Vooral bij Portugal wordt Cancelo heel hard gemist, Semedo laat heel veel steken vallen op z'n flank en dat gaat voor heel veel problemen zorgen.

Een vrij juiste analyse van Doku vind ik:
https://sporza.be/nl/2021/06/23/gun...iest-nog-te-vaak-het-overzicht~1624427727265/

Dat gaat het verschil maken of hij wel of niet een echte topper wordt: overzicht bewaren en de juiste beslissingen nemen. (Carrasco mist dat soms ook een beetje vind ik)
Al de rest heeft hij eigenlijk al, qua techniek en snelheid.

Daarom is hij nog niet klaar voor een basisplaats bij de rode duivels, en kunnen we beter starten met Hazard.

Op zich ook niet zo raar dat een turbobrommer wel eens een afslag mist en volgens mij perfect trainbaar. Sowieso al stappen gezet het afgelopen jaar. Als die 5 keer gaat, waarvan 4x met oogkleppen op, heb ik er nog altijd vertrouwen in dat die de 5e keer misschien wél de goeie beslissing neemt. Die explosiviteit, die startsnelheid, da's echt een godsgeschenk voor een voetballer.

Op zich ook niet zo raar dat een turbobrommer wel eens een afslag mist en volgens mij perfect trainbaar. Sowieso al stappen gezet het afgelopen jaar. Als die 5 keer gaat, waarvan 4x met oogkleppen op, heb ik er nog altijd vertrouwen in dat die de 5e keer misschien wél de goeie beslissing neemt. Die explosiviteit, die startsnelheid, da's echt een godsgeschenk voor een voetballer.
Klopt.
Hij heeft hier natuurlijk ook wel de pech dat op zijn natuurlijke positie de kapitein speelt.
En die kapitein is in een goeie dag ook nog steeds tig keer beter dan Doku. Neemt niet weg dat ik hem vanaf nu àltijd zou meepakken. Al was het maar als invaller, tot hij klaar is om elke keer te starten.

Geef die nog een jaar of 2 onder een goeie trainer en dat kan een hele grote worden.

Doku is toch voornamelijk een rechtsbuiten? Al heeft die zeker ook links gestaan, maar het is niet omdat Hazard op links staat dat die niet gebruikt kan worden.

In de pocketposities zoals Martinez ze gebruikt maakt links of rechts me eigenlijk niet zoveel uit. Dat zijn toch geen echte vleugelposities. Afhankelijk van de speler verschilt het profiel al eens, maar ik zie ze als min of meer vrije rollen, toch in aanvallend opzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan