EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet gezegd dat het tegen reglement is.
Enkel heb je de geest van reglement en hier is een duidelijk voorbeeld dat het niet volgens de geest van reglement is. Er gaan nog veel zulke situaties komen als ze effectief zo op millimeters gaan kijken.
Op je VAR beeld zie je toch ook dat de lijnen naast elkaar liggen en dat Lukaku zelfs nog niet gedraaid is. Dus effectief gewoon een dikke teen daar stond.

Op eerste beeld zeg je geen buitenspel en op beeld van VAR zeg je wel buitenspel maar de bal is een blob geworden dus al vertrokken.

Dit op zich toont aan dat je geen lijnrechters meer nodig hebt. Dit zou nooit gevlagd worden dus waarom nog lijnrechters hebben? Laat doorspelen en komt er een goal van laat de VAR beslissen.
Grensrechters hebben natuurlijk meer taken dan alleen op buitenspel te letten. En dan nog het verschil in snelheid als de VAR beslist of een grensrechter.

Op Hazard zet de tegenstander sowieso twee mannetjes, maar het blijft toch pijnlijk om hem te zien spelen als je weet van welk niveau hij komt. Die versnelling aan de bal en in de actie is er gewoon niet meer. Als fanboy doet dit mij pijn :frown:

Martinez zal Hazard in de 1/8e finale zeker een basisplaats gunnen, in de hoop dat het hem helpt in het ritme te komen. De people manager in Martinez zal vast en zeker gelijk hebben, ook omdat de wisselmogelijkheden vrij beperkt zijn: Mertens is niet in vorm, Doku is onervaren en Carrasco heeft ook nog maar weinig matchen kunnen beslissen.

Ikzelf geloof niet dat Hazard op dit EK als titularis nog indruk kan maken. In zijn interviews merk je trouwens dat hijzelf ook beseft dat hij niet meer de Hazard van vroeger wordt. Ik acht de kans op een beslissende Hazard groter als hij invalt dan als hij start.

Blijft wel het feit dat hij steeds 2 mannetjes van de tegenstander wegtrekt. Daar moeten de anderen dan maar gebruik van maken, wat gisteren niet het geval was. Chadli was rampzalig op de linkerflank. Weinig geslaagde acties, weinig snelheid, geen vinnige dribbel, slechte voorzetten, ... Trossard aan de andere kant, tja. Daar kan je niet van zeggen dat hij het echt slecht deed, maar dat is gewoon geen wingback, da's een pocketaanvaller. Maar bon, als het om de knikkers gaat, spelen Meunier en T. Hazard, wat hopelijk wat meer diepgang en loopacties oplevert.

De Finnen pakte het gisteren goed aan. Dubbele gordel en vastzetten. Geen enkel ploeg gaat daar dan vlot doorheen. Uiteindelijk winnen we 2-0 zonder spanning en hebben er heel wat spelers minuten en vertrouwen getankt. Opdracht volbracht.
We gaan in volgende rondes meer ruimte hebben om ons spel te kunnen spelen. En als er één ploeg is waar ik schrik van heb dan is het Frankrijk. Maar langs de andere kant gok ik dan op een ‘over ons lijk’ mentaliteit en pay-back honger.

Eden en Thorgan samen op een flank, dat doet volgens mij Eden ook gewoon beter spelen. (buiten het feit dat Thorgan daar sowieso veel vinniger is dan Chadli)

Het is een moeilijke keuze, maar ik zou Hazard toch laten starten. Als hij gisteren iets scherper was voor doel, had hij nog gescoord ook (die actie waarbij Witsel de 16 in loopt en mooi teruglegt op hem). Belangrijkste reden is voor mij dat hij de bal goed kan bijhouden, veel beter dan bv. Carrasco. En Mertens is wat oud, Doku wat jong, dus ja :p

Als
  • Kroatië (of Schotland) straks wint
  • Spanje met 3-0 wint van Slovakije
  • Duitsland wint tegen Hongarije
  • Portugal Frankrijk verrast met 1-0
-> Dan spelen we tegen Frankrijk in de volgende ronde :)

Ik zie het nog allemaal gebeuren.

Als
  • Kroatië (of Schotland) straks wint
  • Spanje met 3-0 wint van Slovakije
  • Duitsland wint tegen Hongarije
  • Portugal Frankrijk verrast met 1-0
-> Dan spelen we tegen Frankrijk in de volgende ronde :)

Ik zie het nog allemaal gebeuren.
Is inderdaad ook nog aannemelijk. Slovakije dat Spanje verslaat en Polen dat niet wint leidt ook tot deze uitkomst denk ik.

Kijk eens naar de samenvatting opnieuw, de Finnen hebben gewoon de boel goed toe gehouden en dankzij een sterke keeper, weinig goals geslikt. Maar de match van gisteren was eigenlijk een oefenmatch voor de RD.
Chadli & Denayer schieten voor mij wel weer te kort.
Doku gretig, Witsel staat er ook terug. Hazard ook goed, maar de oude Hazard zullen we niet meer zien denk ik.
KDB blijft de draaischijf. Boyata >>>> Denayer, zoveel was duidelijk :)

alles samen dus:

- 45% dat we tegen de nummer 3 van groep E spelen en daar is de kans dan héél groot dat dit Slovakije (39%) is (enkel als Spanje verliest én Polen wint niet, kan het iemand anders zijn: 6% Spanje))

Dat snap ik niet, dat kan toch ook gewoon nog Zweden worden (als Spanje en Polen beide winnen)?

De kans dat het Slovakije wordt lijkt me juist klein, want als Slovakije verliest gaan ze bijna zeker niet door (sowieso niet bij meer dan drie punten verschil, bij een kleine nederlaag moeten ze er dan op rekenen dat zowel D als F geen betere derde oplevert, d.w.z. Kroatië en Schotland moeten gelijk spelen EN Portugal verliest met minstens twee doelpunten verschil meer dan Slovakije verliest EN Hongarije wint niet met een klein verschil van Duitsland). Als ze winnen zijn ze zeker niet derde. Als ze gelijkspelen worden ze enkel derde als Polen wint van Zweden met exact 1 doelpunt verschil en minstens 1 doelpunt voor Zweden (d.w.z. 1-2 of 2-3 of...).
Als ik me niet vergis toch. :D

Dat snap ik niet, dat kan toch ook gewoon nog Zweden worden (als Spanje en Polen beide winnen)?

De kans dat het Slovakije wordt lijkt me juist klein, want als Slovakije verliest gaan ze bijna zeker niet door (sowieso niet bij meer dan drie punten verschil, bij een kleine nederlaag moeten ze er dan op rekenen dat zowel D als F geen betere derde oplevert, d.w.z. Kroatië en Schotland moeten gelijk spelen EN Portugal verliest met minstens twee doelpunten verschil meer dan Slovakije verliest EN Hongarije wint niet met een klein verschil van Duitsland). Als ze winnen zijn ze zeker niet derde. Als ze gelijkspelen worden ze enkel derde als Polen wint van Zweden met exact 1 doelpunt verschil en minstens 1 doelpunt voor Zweden (d.w.z. 1-2 of 2-3 of...).
Als ik me niet vergis toch. :D
Je hebt gelijk, ik heb ergens een fout gemaakt en net de kans dat ze er wél bijzijn soms omgewisseld. Even herrekenen :).

Frankrijk gelijk tegen Portugal en Duitsland winnen van Hongarije. Dan zien we de Fransen pas in de finale (als wij en zij zover komen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan