EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je Lukaku bij Anderlecht de eerste jaren bezig zag, kun je toch moeilijk gaan stellen dat dit geen rastalent zou zijn.

Chelsea niet de juiste stap. Maar was wel zijn droomclub, geen makkelijke keuze.

Januzaj toch ook een geval apart. Is doorgebroken bij United, itt anderen die te vroeg vertrokken.
Goh. Tuurlijk is Lukaku een talent, heb die vaak genoeg toen bezig gezien. Maar kon toen nog amper een bal deftig controleren omdat die te vaak teerde op zijn fysieke présence. Dat is natuurlijk niet onlogisch, zo speelde hij de jeugdreeksen kapot. Nu is Lukaku een spits die nog altijd zijn fysieke présence heeft, maar daar komt nu ook bij dat hij wél als targetman kan spelen (en nog goed ook). In mijn vergelijking was De Bruyne het andere voorbeeld: die zijn spelinzicht (en de technische bagage om die passes te geven) heb je of heb je niet. Daar valt weinig aan bij te trainen. Vandaar mijn opmerking over het al dan niet rastalent zijn van Lukaku.

En ik begrijp heel goed dat Lukaku voor Chelsea koos. Weiger als 19-jarige maar eens je droomclub. Maar het was op dat moment absoluut de foute keuze, dat zag je zo aankomen. Maakt nu ook allemaal niet meer uit, maar ik hoop wel dat de jonge talenten van nu daar uit leren.

Ah, daarmee dat we Gent ook nog altijd als topploeg beschouwen!
Hebben we dat dan ooit gedaan :unsure:

Ik vermoed dat er bij Arsenal toch nog altijd met goed geld gegooid wordt? Het lijkt mij dan toch nog altijd iets moeilijker door te breken bij Arsenal dan bij een ploeg die blij is met de middenmoot.

Na dit EK wordt het inderdaad tijd om enkele jongeren wat regelmatiger op te roepen.
Ook bv. Saelemaekers (heeft al 1 cap).

Ik ben nu wel in de war: wanneer wordt het WK in Qatar juist gespeeld?
Het WK 2022 in Qatar wordt het 22e WK voetbal ooit en het eerste kampioenschap in het Midden-Oosten.

Het voetbaltoernooi vindt plaats in de winter (maanden november en december), waarbij de openingswedstrijd op 21 november en de finale op 18 december 2022 worden gespeeld.

Dat gezegd zijnde: die Orel Mangala mag eerst nog wel een stapje hogerop gaan spelen vooraleer hij opgeroepen wordt.
Stuttgart is toch een vrij matige ploeg de laatste jaren ('19-'20 zelfs in de 2e klasse gespeeld).

Ik zou die toch geregeld bij de selectie halen. Het is na het EK hét moment om jongere spelers te brengen, zeker als de selectie geregeld uit een man of 30 bestaat.

Wat staat Boyata dan op dat veld te doen?
Armoede in de verdediging... Ik zie trouwens dat Boyata in 2010 toen hij 20 was 1 helft heeft gespeeld voor de nationale ploeg. Daarna speelde hij pas opnieuw in 2016 een match...

Op het middenveld hebben we (als 'jongere' spelers) Tielemans, Praet, Dendoncker, eventueel Vanaken... Maar bon, ge hebt wel een punt, want verder geraak ik ook niet.

Armoede in de verdediging... Ik zie trouwens dat Boyata in 2010 toen hij 20 was 1 helft heeft gespeeld voor de nationale ploeg. Daarna speelde hij pas opnieuw in 2016 een match...

Op het middenveld hebben we (als 'jongere' spelers) Tielemans, Praet, Dendoncker, eventueel Vanaken... Maar bon, ge hebt wel een punt, want verder geraak ik ook niet.
Ah de magische 4-4 tegen Oostenrijk toen Boyata een fout maakte en Oostenrijk nog gelijk maakte

Allé, eigenlijk lag de echte fout toen bij Hazard.

Ik herinner me dat Jonathan - Vini, Vidi, Vici - Legear daar wel nog een geweldige eerste helft speelde :p

Vanaken is niet veel jonger dan De Bruyne, volgend jaar is die ook al 30.
Praet, Trossard, Dendoncker zijn ook geen jongere meer, dat zijn eerder tussengeneratie spelers. Trossard en Praet zijn zelfs maar een jaar jonger dan Lukaku.

Enkele verrassingen
Roberto Martinez heeft enkele verrassingen in petto. Zo komt het trio Vermaelen-Denayer-Boyata aan de aftrap. Van Vermaelen werd dat verwacht, van de andere twee niet.

Ook Nacer Chadli krijgt een kans om veel speelminuten te vergaren, net als Leandro Trossard en Jeremy Doku. Voor de rest staan met Eden Hazard, De Bruyne, Lukaku, Courtois en Witsel de verwachte namen in de basis.

Benieuwd naar de veldbezetting dan. Ik vermoed dat Chadli rechts staat en Trossard de linkerflank neemt.

Doku en Hazard zullen dan wel achter Lukaku spelen en De Bruyne naast Witsel

Benieuwd naar de veldbezetting dan. Ik vermoed dat Chadli rechts staat en Trossard de linkerflank neemt.

Doku en Hazard zullen dan wel achter Lukaku spelen en De Bruyne naast Witsel
Neem aan van wel idd.
Ik juich de wissels grotendeels toe! Alleen mss KDB toch liever ipv Doku en dan Praet op middenveld, gewoon voor de positie niets tegen Doku he

Zowel Vertonghen als Alderweireld krijgen rust dus?
Interessante beslissingen :p

Op zich kan het mogelijks wel tegenvallen dan straks.
Spelers zonder al te veel matchritme: Witsel, Vermaelen, E. Hazard (en in mindere mate de voorbije weken KDB, Trossard, Doku).

En ik dacht ook dat Eden, Witsel en KDB sowieso geen volledige match gingen spelen (misschien Lukaku ook niet?) dus als die gewisseld worden staat er echt onze B-ploeg op het veld.

Ah en ook deze topper:
Chadli.jpg

Chadli gaat een assist geven, ik voel het!

Vermaelen heeft toch niet zo weinig ritme? Kwam toch nog veel aan spelen toe in Japan, niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan