EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooral spelvertragend in zijn dribbelen. Probeerde in de eerste helft wel eens van flank te wisselen om er toch een beetje beweging in te krijgen dus aan goeie wil lag het niet. Wel gewoon te plat om een finale te halen, vrees ik, toch als titulaire.

Jammer dat de Denen nog altijd op 0 punten steken, maar echt petje af voor wat ze op de mat brachten. Jammer dat ze dan met lege handen naar huis keren. Die eerste helft was abominabel zwak en onwaardig voor een team op een eindtoernooi, laat staan een favoriet voor de eindwinst. De Bruyne valt in, en terwijl het nog niet perfect was, keerde de rust en het vertrouwen terug, en keerden de Belgen het tij om met enkele flitsen. Aan het einde kwamen de Denen een paar keer gevaarlijk opzetten, maar het geluk lag niet aan hun kant.

Ook bij de Russen vond ik een paar dagen geleden de 0-3 uitslag een heel hard verdict. Maar deze Belgen lijken het wel met "flitsen" te moeten doen. Met soms goed voetbal, maar zeker geen 90 minuten aan een stuk zoals sommige topteams wel kunnen.

Denemarken kan nog wel doorgaan. Ze hebben nog steeds 0 punten, maar ze hebben het wel in eigen handen. Als ze tegen de Russen winnen dan eindigen ze voor de Russen sowieso. En zitten ze bij de top 3. Normaal gezien als de Finnen verliezen tegen de Belgen, zouden ze voor de Finnen moeten eindigen, tenzij de Finnen met het kleinste verschil verliezen, de Denen met het kleinste verschil winnen, en de Finnen er dan geen 1 meer in het mandje leggen dan de Denen in dat scenario. Maar zelfs als de Finnen verrassen tegen de Belgen, zouden de Denen met 3 punten er eigenlijk toch in veel gevallen gewoon moeten bijhoren. Met 2 doelpunten verschil winnen van de Russen zou quasi garantie voor zekerheid bieden voor de volgende ronde.

Voor de Belgen zelf, ik heb er weinig vertrouwen in. Ik vind gewoon dat er te weinig echte "fighting spirit" en "willpower" in het team zit. Die nonchalance straalt er toch teveel van af. Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen. Ik heb het gevoel dat sommigen gewoon niet meer over de vechtlust beschikken die het verschil kan maken, omdat ze al zoveel bereikt hebben in hun carrière. Toch wel eens tijd om wat jonge ambitieuze wolven wat kansen te geven, nu misschien al in de vorm van Doku (en tegelijkertijd rust voor wie dat nodig heeft), maar na dit toernooi en zeker na Qatar moet er toch stilaan naar de volgende generatie gekeken worden. Al heb ik niet het idee dat daar dezelfde kwaliteit zit als in dit team, zeker in de linie waar we dat het meeste nodig hebben nl. de verdediging.

Aldeweireld, Vertonghen, Vermaelen... Misschien draaien ze nog mee tot Qatar, maar daarna ga je toch echt andere oplossingen moeten zoeken hoor. Die zijn nu al lang op hun retour. Maar zou er nog op durven wedden (indien ze het willen) dat we nog Russische toestanden gaan krijgen in die linie, met name dat één of twee ervan meedraaien tot in 2026.

Laatst bewerkt:
Als we nu eens de vechtlust en motivatie van de jaren 80 en 90 equipe zouden kunnen combineren met deze lichting ... we zouden een winning team hebben.

Die eerste helft was verschrikkelijk slecht, die Denen kwamen met een mokerhamer en ze stonden (letterlijk) er naar te gapen zoals een koe naar een trein. Technisch ondermaats en algemeen gebrek aan motivatie? Twas bij momenten een beetje schaamtelijk hoe niemand (maar echt niemand) zich kwam aanbieden of wou vrijlopen bij balbezit rond het middenveld.

En dat Tielemans nog steeds in die basisopstelling staat?? Onzuiver, constant balverlies en overschat zijn eigen bij elke dribbel.
Mertens? Sja .. die heeft het gewoon niet meer. Tijd voor Doku.

België zou al zeker nr de volgende ronde gaan.
België 6 p
Rusland 3 p
Finland 3 p
Denemarken 0 p

Als Rusland en Finland winnen dan hebben deze landen en België 6 p. Waarom is België dan nu al zeker dat ze doorgaan?

België zou al zeker nr de volgende ronde gaan.
België 6 p
Rusland 3 p
Finland 3 p
Denemarken 0 p

Als Rusland en Finland winnen dan hebben deze landen en België 6 p. Waarom is België dan nu al zeker dat ze doorgaan?
Omdat er al 3 poules (A, C en E) waar de derde geen 6 punten meer kan halen. Dus is België zeker bij de eerste 4 derdes.

1623994232499.png

Landen met meer dan 10% kans hier genoteerd (in het vet de zekere landen):

Winner Group B: Belgium
3rd Group A/D/E/F: TurkeySwitzerlandWalesCroatiaScotlandCzech Rep.PolandSwedenSlovakiaGermanyPortugal
Winner Group A: ItalyWales
Runner-up Group C: UkraineAustria

Winner Group F: FrancePortugal
3rd Group A/B/C: TurkeySwitzerlandWalesDenmarkFinlandRussiaUkraineAustria
Runner-up Group D: EnglandCroatiaCzech Rep.
Runner-up Group E: SpainSwedenSlovakia

Winner Group E: SpainSwedenSlovakia
3rd Group A/B/C/D: TurkeySwitzerlandWalesDenmarkFinlandRussiaUkraineAustriaCroatiaScotlandCzech Rep.
Winner Group D: EnglandCzech Rep.
Runner-up Group F: FranceGermanyPortugal

Winner Group C: Netherlands
3rd Group D/E/F: CroatiaScotlandCzech Rep.SwedenPolandSlovakiaGermanyPortugal
Runner-up Group A: ItalySwitzerlandWales
Runner-up Group B: DenmarkFinlandRussia

Wie wil dat we tegen Nederland kunnen uitkomen, zal dus moeten hopen dat we verliezen tegen Finland (als Rusland wint zelfs met 2 goals verschil verliezen tegen Finland) OF dat we gewoon de finale winnen spelen tegen hen.

Verlies tegen Finland zou betekenen dat we normaal gezien eerst tegen Wales uitkomen, ik denk dat enkelen wel graag die revanche zouden willen hebben :)

Ik schrijf ons toch nog altijd niet af om EK te worden hoor, ok 1ste helft was dramatisch maar als ik 1 ding heb geleerd van het afgelopen WK is dat je met mooi voetbal niet altijd prijzen pakt. Frankrijk was in de groepsfases op het WK ook niet top.
Dus laten we de hoop nog niet opgeven:)

Jammer dat de Denen nog altijd op 0 punten steken, maar echt petje af voor wat ze op de mat brachten. Jammer dat ze dan met lege handen naar huis keren. Die eerste helft was abominabel zwak en onwaardig voor een team op een eindtoernooi, laat staan een favoriet voor de eindwinst. De Bruyne valt in, en terwijl het nog niet perfect was, keerde de rust en het vertrouwen terug, en keerden de Belgen het tij om met enkele flitsen. Aan het einde kwamen de Denen een paar keer gevaarlijk opzetten, maar het geluk lag niet aan hun kant.

Ook bij de Russen vond ik een paar dagen geleden de 0-3 uitslag een heel hard verdict. Maar deze Belgen lijken het wel met "flitsen" te moeten doen. Met soms goed voetbal, maar zeker geen 90 minuten aan een stuk zoals sommige topteams wel kunnen.

Denemarken kan nog wel doorgaan. Ze hebben nog steeds 0 punten, maar ze hebben het wel in eigen handen. Als ze tegen de Russen winnen dan eindigen ze voor de Russen sowieso. En zitten ze bij de top 3. Normaal gezien als de Finnen verliezen tegen de Belgen, zouden ze voor de Finnen moeten eindigen, tenzij de Finnen met het kleinste verschil verliezen, de Denen met het kleinste verschil winnen, en de Finnen er dan geen 1 meer in het mandje leggen dan de Denen in dat scenario. Maar zelfs als de Finnen verrassen tegen de Belgen, zouden de Denen met 3 punten er eigenlijk toch in veel gevallen gewoon moeten bijhoren. Met 2 doelpunten verschil winnen van de Russen zou quasi garantie voor zekerheid bieden voor de volgende ronde.

Voor de Belgen zelf, ik heb er weinig vertrouwen in. Ik vind gewoon dat er te weinig echte "fighting spirit" en "willpower" in het team zit. Die nonchalance straalt er toch teveel van af. Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen. Ik heb het gevoel dat sommigen gewoon niet meer over de vechtlust beschikken die het verschil kan maken, omdat ze al zoveel bereikt hebben in hun carrière. Toch wel eens tijd om wat jonge ambitieuze wolven wat kansen te geven, nu misschien al in de vorm van Doku (en tegelijkertijd rust voor wie dat nodig heeft), maar na dit toernooi en zeker na Qatar moet er toch stilaan naar de volgende generatie gekeken worden. Al heb ik niet het idee dat daar dezelfde kwaliteit zit als in dit team, zeker in de linie waar we dat het meeste nodig hebben nl. de verdediging.

Aldeweireld, Vertonghen, Vermaelen... Misschien draaien ze nog mee tot Qatar, maar daarna ga je toch echt andere oplossingen moeten zoeken hoor. Die zijn nu al lang op hun retour. Maar zou er nog op durven wedden (indien ze het willen) dat we nog Russische toestanden gaan krijgen in die linie, met name dat één of twee ervan meedraaien tot in 2026.
zoals topteams dat kunnen zeg je? Graag eens een voorbeeld, want veel soeps heb ik dit EK nog niet gezien..

Frankrijk heeft er de spelers voor maar parkeren gewoon de bus en spelen op de counter en voor de rest kan ik enkel nog Duitsland voor de geest halen als topteam maar anders.. Nu ik volg het precies ook wel minder dan andere jaren, sinds heel die corona vind ik er niet zoveel meer aan met die half gevulde stadions en geluidsbandjes.

Inderdaad graag een voorbeeld want zoveel goed voetbal heb ik dit EK nog niet gezien en al zeker geen 90 minuten aan een stuk... Het enige topteam dat ik er leuk vond uitzien is Italië.

Carrasco is op die 2 matchen toch wel frustrerend om te zien. Heeft die eigenlijk al 1 actie of pass gegeven zonder balverlies?
Ik kijk enkel naar de grote voetbal momenten bv. EK, WK, … en ik vind dat eigenlijk al altijd het geval. Ik begrijp zelf niet dat die in de basis staat? Altijd dat egoistisch gedoe dat tot niets leidt meestal.

Maar ik vermoed dat die in de gewone competitie dan wel goed zijn?

Ik kijk enkel naar de grote voetbal momenten bv. EK, WK, … en ik vind dat eigenlijk al altijd het geval. Ik begrijp zelf niet dat die in de basis staat? Altijd dat egoistisch gedoe dat tot niets leidt meestal.

Maar ik vermoed dat die in de gewone competitie dan wel goed zijn?
Yep, goede vorm bij Atlético en sowieso logische vervanger van Hazard lijkt me.

Op zich niet onlogisch dat het eens minder loopt, tegen een toch ook wel getalenteerde ploeg vol passie die enerzijds moet winnen en anderzijds hun sterspeler eer willen bewijzen. Het is geen drama noch ramp dat je dan achterkomt, maar de manier waarop was het dat natuurlijk wel. Je kan onderliggen en minder zijn maar je kan ook helemaal weggespeeld worden, en dat was toch wat hier gebeurde die eerste 45 minuten.

Maar goed, dan zie je dat de as van de ploeg die er normaal staat die hele ploeg een boost en kwaliteitsinjectie geeft. Ik denk dat het duidelijk moge zijn dat we daarvan op zijn minst 2 maar liefst alle 3 de spelers nodig hebben (KDB, Hazard, Witsel) willen we ver geraken.

Hoe jammer ook, maar de spelers van wie ik het verwachtte in het begin van dit EK, nl Tielemans-Lukaku-Carrasco, daarvan vallen er 2 nogal door de mand voorlopig. Carrasco valt op zich nog wel mee, maar Tielemans, mannekes lief, waarom voelt die zich zo slecht zonder KDB naast hem? Het is o zo jammer, ik ben zo hard fan van hem, hij is bij Leicester zo belangrijk, maar hier maakt hij in 2 wedstrijden toch echt geen goede beurt. Hopen dat het nu, met KDB naast hem en mss wel Witsel achter hem beter gaat. Het is ook geen schande hé, dat je op zijn leeftijd die ploeg nog niet gaat dragen of daarin gaat uitblinken, maar ik had wel iets meer verwacht dan dit.

Tegen de Finnen zou ik KDB en Hazard al brengen zodat ze verder vertrouwen kunnen tanken, je kan die ook nog steeds wisselen na 60 min om wat te sparen, maar starten aan een wedstrijd is toch ook belangrijk. Witsel inbrengen voor nog een helft of 35 min voor zijn matchritme, en dan is de basisploeg klaar voor de volgende ronde.

We gaan wel Castagne nog missen, Meunier is toch een serieus niveau lager (geworden), wat is daar mee aan de hand zeg, zo sloom, lijkt wel of alles 2x te snel gaat voor hem.

Hoe wordt er eigenlijk berekend tegen welke 3de plek je gaat uitkomen als je eerste eindigt?

Wat een match, da was de slechtste helft van de laatste 5 jaar.
De Bruyne is nen ongeloofelijken baas. Denemarken speelde wel echt goed en wij slecht. Zalige goals wel. En toch chique van Lukaku dat die hem zo terug in de match knokt want na zo ne slechten helft is dat niet simpel..

Welke topteams op niveau heb jij dan al gezien dit EK? Ik vind dit EK tot nu toe heel matig van de "grote" landen. Italië misschien als uitzondering, maar zelfs daar heb ik niet het gevoel dat het echt topniveau is. Het EK begint eigenlijk ook pas na 27 juni, aangezien de meeste toch praktisch op voorhand al zeker zijn dat ze doorstoten met de nieuwe vormgeving van het EK.

Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen
Zoals elk land niet zonder hun beste spelers kunnen? 😆 Wat een uitspraak.

Een Vertonghen en Vermaelen gaan echt niet tot hun (bijna) 40e international blijven hoor. Laat staan dat ze nog actief zullen zijn bij een club. Ik verwacht dat iedereen nog naar Qatar wil, wat nog logisch is. Maar daarna zal het sowieso gedaan zijn voor die linie.

Laatst bewerkt:
Jammer dat de Denen nog altijd op 0 punten steken, maar echt petje af voor wat ze op de mat brachten. Jammer dat ze dan met lege handen naar huis keren. Die eerste helft was abominabel zwak en onwaardig voor een team op een eindtoernooi, laat staan een favoriet voor de eindwinst.
Wij zijn geen favoriet, dat is Frankrijk namelijk. Ik denk dat we ons bij de outsiders mogen rekenen, maar we zijn daar duidelijk niet alleen. Ik heb vooral ook al een goed Italië gezien.
Welk top team bracht dit tornooi dan wel al 90 minuten aan een stuk goed voetbal?
Voor de Belgen zelf, ik heb er weinig vertrouwen in. Ik vind gewoon dat er te weinig echte "fighting spirit" en "willpower" in het team zit. Die nonchalance straalt er toch teveel van af. Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen. Ik heb het gevoel dat sommigen gewoon niet meer over de vechtlust beschikken die het verschil kan maken, omdat ze al zoveel bereikt hebben in hun carrière.
Denk je nu werkelijk dat we met ons veredeld B-team gingen meedoen voor de prijzen? En denk trouwens eens de 4 beste spelers bij Frankrijk weg, dan krijg je ook een heel ander beeld. We zullen echt tóp moeten zijn én wat meeval moeten hebben als we de titel willen pakken.

Hoe wordt er eigenlijk berekend tegen welke 3de plek je gaat uitkomen als je eerste eindigt?
Onderstaande tabel geeft de verschillende opties aan voor de wedstrijden in de achtste finales van het EK 2021. Je ziet dat het afhangt van uit welke poule een beste nummer drie komt. Bijvoorbeeld: Als de beste nummers drie komen uit de volgende groepen: A, B, C en D, dan worden de wedstrijden in de achtste finales als volgt:

WB tegen 3A, WC tegen 3D, WE tegen 3B, WF tegen 3C.

De vier beste nummers drie komen uit:Winnaar groep BWinnaar groep CWinnaar groep EWinnaar groep F
A B C D3A3D3B3C
A B C E3A3E3B3C
A B C F3A3F3B3C
A B D E3D3E3A3B
A B D F3D3F3A3B
A B E F3E3F3B3A
A C D E3E3D3C3A
A C D F3F3D3C3A
A C E F3E3F3C3A
A D E F3E3F3D3A
B C D E3E3D3B3C
B C D F3F3D3C3B