Strijkijzer
Redactiechef
Carrasco is op die 2 matchen toch wel frustrerend om te zien. Heeft die eigenlijk al 1 actie of pass gegeven zonder balverlies?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Katje voor de sfeer, voor de sfeerKatje is er toch voor de sfeer
Omdat er al 3 poules (A, C en E) waar de derde geen 6 punten meer kan halen. Dus is België zeker bij de eerste 4 derdes.België zou al zeker nr de volgende ronde gaan.
België 6 p
Rusland 3 p
Finland 3 p
Denemarken 0 p
Als Rusland en Finland winnen dan hebben deze landen en België 6 p. Waarom is België dan nu al zeker dat ze doorgaan?

zoals topteams dat kunnen zeg je? Graag eens een voorbeeld, want veel soeps heb ik dit EK nog niet gezien..Jammer dat de Denen nog altijd op 0 punten steken, maar echt petje af voor wat ze op de mat brachten. Jammer dat ze dan met lege handen naar huis keren. Die eerste helft was abominabel zwak en onwaardig voor een team op een eindtoernooi, laat staan een favoriet voor de eindwinst. De Bruyne valt in, en terwijl het nog niet perfect was, keerde de rust en het vertrouwen terug, en keerden de Belgen het tij om met enkele flitsen. Aan het einde kwamen de Denen een paar keer gevaarlijk opzetten, maar het geluk lag niet aan hun kant.
Ook bij de Russen vond ik een paar dagen geleden de 0-3 uitslag een heel hard verdict. Maar deze Belgen lijken het wel met "flitsen" te moeten doen. Met soms goed voetbal, maar zeker geen 90 minuten aan een stuk zoals sommige topteams wel kunnen.
Denemarken kan nog wel doorgaan. Ze hebben nog steeds 0 punten, maar ze hebben het wel in eigen handen. Als ze tegen de Russen winnen dan eindigen ze voor de Russen sowieso. En zitten ze bij de top 3. Normaal gezien als de Finnen verliezen tegen de Belgen, zouden ze voor de Finnen moeten eindigen, tenzij de Finnen met het kleinste verschil verliezen, de Denen met het kleinste verschil winnen, en de Finnen er dan geen 1 meer in het mandje leggen dan de Denen in dat scenario. Maar zelfs als de Finnen verrassen tegen de Belgen, zouden de Denen met 3 punten er eigenlijk toch in veel gevallen gewoon moeten bijhoren. Met 2 doelpunten verschil winnen van de Russen zou quasi garantie voor zekerheid bieden voor de volgende ronde.
Voor de Belgen zelf, ik heb er weinig vertrouwen in. Ik vind gewoon dat er te weinig echte "fighting spirit" en "willpower" in het team zit. Die nonchalance straalt er toch teveel van af. Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen. Ik heb het gevoel dat sommigen gewoon niet meer over de vechtlust beschikken die het verschil kan maken, omdat ze al zoveel bereikt hebben in hun carrière. Toch wel eens tijd om wat jonge ambitieuze wolven wat kansen te geven, nu misschien al in de vorm van Doku (en tegelijkertijd rust voor wie dat nodig heeft), maar na dit toernooi en zeker na Qatar moet er toch stilaan naar de volgende generatie gekeken worden. Al heb ik niet het idee dat daar dezelfde kwaliteit zit als in dit team, zeker in de linie waar we dat het meeste nodig hebben nl. de verdediging.
Aldeweireld, Vertonghen, Vermaelen... Misschien draaien ze nog mee tot Qatar, maar daarna ga je toch echt andere oplossingen moeten zoeken hoor. Die zijn nu al lang op hun retour. Maar zou er nog op durven wedden (indien ze het willen) dat we nog Russische toestanden gaan krijgen in die linie, met name dat één of twee ervan meedraaien tot in 2026.
Ik kijk enkel naar de grote voetbal momenten bv. EK, WK, … en ik vind dat eigenlijk al altijd het geval. Ik begrijp zelf niet dat die in de basis staat? Altijd dat egoistisch gedoe dat tot niets leidt meestal.Carrasco is op die 2 matchen toch wel frustrerend om te zien. Heeft die eigenlijk al 1 actie of pass gegeven zonder balverlies?
Yep, goede vorm bij Atlético en sowieso logische vervanger van Hazard lijkt me.Ik kijk enkel naar de grote voetbal momenten bv. EK, WK, … en ik vind dat eigenlijk al altijd het geval. Ik begrijp zelf niet dat die in de basis staat? Altijd dat egoistisch gedoe dat tot niets leidt meestal.
Maar ik vermoed dat die in de gewone competitie dan wel goed zijn?
Welke topteams op niveau heb jij dan al gezien dit EK? Ik vind dit EK tot nu toe heel matig van de "grote" landen. Italië misschien als uitzondering, maar zelfs daar heb ik niet het gevoel dat het echt topniveau is. Het EK begint eigenlijk ook pas na 27 juni, aangezien de meeste toch praktisch op voorhand al zeker zijn dat ze doorstoten met de nieuwe vormgeving van het EK.Ook bij de Russen vond ik een paar dagen geleden de 0-3 uitslag een heel hard verdict. Maar deze Belgen lijken het wel met "flitsen" te moeten doen. Met soms goed voetbal, maar zeker geen 90 minuten aan een stuk zoals sommige topteams wel kunnen.
Zoals elk land niet zonder hun beste spelers kunnen?Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen
Wat een uitspraak.Een Vertonghen en Vermaelen gaan echt niet tot hun (bijna) 40e international blijven hoor. Laat staan dat ze nog actief zullen zijn bij een club. Ik verwacht dat iedereen nog naar Qatar wil, wat nog logisch is. Maar daarna zal het sowieso gedaan zijn voor die linie.Aldeweireld, Vertonghen, Vermaelen... Misschien draaien ze nog mee tot Qatar, maar daarna ga je toch echt andere oplossingen moeten zoeken hoor. Die zijn nu al lang op hun retour. Maar zou er nog op durven wedden (indien ze het willen) dat we nog Russische toestanden gaan krijgen in die linie, met name dat één of twee ervan meedraaien tot in 2026.
Wij zijn geen favoriet, dat is Frankrijk namelijk. Ik denk dat we ons bij de outsiders mogen rekenen, maar we zijn daar duidelijk niet alleen. Ik heb vooral ook al een goed Italië gezien.Jammer dat de Denen nog altijd op 0 punten steken, maar echt petje af voor wat ze op de mat brachten. Jammer dat ze dan met lege handen naar huis keren. Die eerste helft was abominabel zwak en onwaardig voor een team op een eindtoernooi, laat staan een favoriet voor de eindwinst.
Welk top team bracht dit tornooi dan wel al 90 minuten aan een stuk goed voetbal?Ook bij de Russen vond ik een paar dagen geleden de 0-3 uitslag een heel hard verdict. Maar deze Belgen lijken het wel met "flitsen" te moeten doen. Met soms goed voetbal, maar zeker geen 90 minuten aan een stuk zoals sommige topteams wel kunnen.
Denk je nu werkelijk dat we met ons veredeld B-team gingen meedoen voor de prijzen? En denk trouwens eens de 4 beste spelers bij Frankrijk weg, dan krijg je ook een heel ander beeld. We zullen echt tóp moeten zijn én wat meeval moeten hebben als we de titel willen pakken.Voor de Belgen zelf, ik heb er weinig vertrouwen in. Ik vind gewoon dat er te weinig echte "fighting spirit" en "willpower" in het team zit. Die nonchalance straalt er toch teveel van af. Het is ook pijnlijk duidelijk dat we eigenlijk niet zonder een beste Lukaku, een beste Eden, een beste KDB, Courtois, ... kunnen. Ik heb het gevoel dat sommigen gewoon niet meer over de vechtlust beschikken die het verschil kan maken, omdat ze al zoveel bereikt hebben in hun carrière.
Onderstaande tabel geeft de verschillende opties aan voor de wedstrijden in de achtste finales van het EK 2021. Je ziet dat het afhangt van uit welke poule een beste nummer drie komt. Bijvoorbeeld: Als de beste nummers drie komen uit de volgende groepen: A, B, C en D, dan worden de wedstrijden in de achtste finales als volgt:Hoe wordt er eigenlijk berekend tegen welke 3de plek je gaat uitkomen als je eerste eindigt?
| De vier beste nummers drie komen uit: | Winnaar groep B | Winnaar groep C | Winnaar groep E | Winnaar groep F |
|---|---|---|---|---|
| A B C D | 3A | 3D | 3B | 3C |
| A B C E | 3A | 3E | 3B | 3C |
| A B C F | 3A | 3F | 3B | 3C |
| A B D E | 3D | 3E | 3A | 3B |
| A B D F | 3D | 3F | 3A | 3B |
| A B E F | 3E | 3F | 3B | 3A |
| A C D E | 3E | 3D | 3C | 3A |
| A C D F | 3F | 3D | 3C | 3A |
| A C E F | 3E | 3F | 3C | 3A |
| A D E F | 3E | 3F | 3D | 3A |
| B C D E | 3E | 3D | 3B | 3C |