Eerste hulp bij klus-gevallen

Hier hangt dat toch op de dagkant hoor. Ik heb ze tegen het plafond gehangen, ik kan dus het raam altijd opendoen. Je kan dat kiezen tijdens de configuratie van je jaloezieën.

Besteld trouwens op 123jaloezie .NL en ik vind de kwaliteit verbazend goed van hun houten lamellen.
heb je daar soms een foto van? Zit met dezelfde twijfel als @Chickenlal

Als ik straks thuis ben zal ik een foto posten.
@RB26DETT @Chickenlal

Wij hebben het meestal door de dag zoals op de 2de foto staan. Is dus een slaapkamer.

rvsILmX.jpeg

6G3nUoJ.jpeg

rzHuwEA.jpeg

pkIriQm.jpeg

Ik moet volgende week een paar m2 bijchappen boven in de dressing. Chape wordt uiteindelijk maar een kleine 5cm dik. Zijn er dingen waar ik op moet letten alvorens de chape op de druklaag te zetten ? Voorstrijken met een primer bvb ? Of zelf een cementpapje maken en dat eerst aanbrengen ? En voor de chape wat steviger te maken, moet ik hier iets doen ? Eventuueel compaktuna toevoegen ? Of vezels ergens halen ? Of gewoon zien dat je een goede verhouding cement gebruikt ?

Ik moet volgende week een paar m2 bijchappen boven in de dressing. Chape wordt uiteindelijk maar een kleine 5cm dik. Zijn er dingen waar ik op moet letten alvorens de chape op de druklaag te zetten ? Voorstrijken met een primer bvb ? Of zelf een cementpapje maken en dat eerst aanbrengen ? En voor de chape wat steviger te maken, moet ik hier iets doen ? Eventuueel compaktuna toevoegen ? Of vezels ergens halen ? Of gewoon zien dat je een goede verhouding cement gebruikt ?
Primen e.d. is niet nodig, wat je wel kan doen is de beton vochtig maken zodat de chape niet te snel opdroogt. Voor de rest zou ik chape gaan halen naar de bouwstoffer, dan ben je zeker van de kwaliteit.

Hier iemand een idee i.v.m. volgend vochtplek issue?

5j geleden werd onze woning gebouwd, en was er net na de oplevering een (kleine) vochtplek op de muur waar onze voordeur vasthangt. Aannemer is het probleem komen herstellen, opnieuw geplakt en paar maand later heb ik geverfd en was er dus niets meer te zien. Het probleem is jarenlang afwezig geweest, maar onlangs dus terug:

Ik vraag me nu af waar het kan aan liggen en wat ik moet doen. Dagenlang regenweer en veel wind. Buiten heb ik volgende foto's kunnen trekken. Aan de buitenzijde van de deur lijkt me het probleem niet te liggen, maar de buitenmuur (foto 2) heeft precies een "gat". Kan het zijn dat wind de regen hier inblaast, waardoor het vocht naar binnen trekt? Want dat "gat" ligt natuurlijk boven de waterkerende folie.

Daar wij de tuin volledig gaan renoveren stelt de volgende vraag zich:
Het is de moment om te kiezen voor een extra regenput (wij hebben nu ene van 3000 liter).

Ik zie enkel maar voordelen bij extra regenwater, of zie ik hier bepaalde zaken over het hoofd? Ik denk dan aan extra taksen e.d.
Bijkomend: wij wonen in een gerenoveerde woning van 1976. Ik denk dat het nu verplicht is om een aparte afvoer te hebben voor het regenwater? Scheiding van leidingen? Volgens mij is dat nog niet gedaan en is dat misschien ook de moment.

Een aannemer wees me hierop. 'Als dat achteraf verplicht wordt mag je alles terug uitbreken'.

Vandaag blijft het brandalarm op onze bovenste verdieping maar afgaan.
Er is niets te zien van rook, ramen staan nu ook al even open.
Mijn vriendin zei wel zonet dat ze aan de verwarming zo een bakje heeft hangen met water gemengd met etherische olie (lavendel)
Dat hangt er sinds vandaag.
Enig idee of de verdamping van dat water/olie ervoor kan zorgen dat ons brandalarm afgaat?

Iemand een aanrader voor een webshop voor verlichting?
Daarnet is er hier een condensator door geblazen in 1 van de lampen van de keuken. Toch wel eventjes goed van verschoten.
Klote is natuurlijk dat ik 4 dezelfde lampen heb hangen en ik ze dus allemaal zal moeten veranderen als ik het een beetje deftig wil laten uitzien.
En misschien best ook modellen die enigzins waterdicht zijn, want het is net de lamp boven de kookplaat die kapot is.

Iemand een aanrader voor een webshop voor verlichting?
Daarnet is er hier een condensator door geblazen in 1 van de lampen van de keuken. Toch wel eventjes goed van verschoten.
Klote is natuurlijk dat ik 4 dezelfde lampen heb hangen en ik ze dus allemaal zal moeten veranderen als ik het een beetje deftig wil laten uitzien.
En misschien best ook modellen die enigzins waterdicht zijn, want het is net de lamp boven de kookplaat die kapot is.
Ik heb nog niet vaak verlichting online gekocht, maar is DMLights niet één van de grootste (en goedkoopste) van België?

Hier iemand een idee i.v.m. volgend vochtplek issue?

5j geleden werd onze woning gebouwd, en was er net na de oplevering een (kleine) vochtplek op de muur waar onze voordeur vasthangt. Aannemer is het probleem komen herstellen, opnieuw geplakt en paar maand later heb ik geverfd en was er dus niets meer te zien. Het probleem is jarenlang afwezig geweest, maar onlangs dus terug:

Ik vraag me nu af waar het kan aan liggen en wat ik moet doen. Dagenlang regenweer en veel wind. Buiten heb ik volgende foto's kunnen trekken. Aan de buitenzijde van de deur lijkt me het probleem niet te liggen, maar de buitenmuur (foto 2) heeft precies een "gat". Kan het zijn dat wind de regen hier inblaast, waardoor het vocht naar binnen trekt? Want dat "gat" ligt natuurlijk boven de waterkerende folie.

Ik kan me niet zo goed oriënteren op die 2de foto. Waar kijken we naar? Welke richting?

Moet zeggen dat ik het heel erg slordig afgewerkt vind. Op eerste foto zou ik er ook mijn hand niet voor in het vuur steken dat dat allemaal waterdicht is. Die bezetting kan veel verhullen. Zie precies toch veel groene aanslag op de voeg en een soort afkitting aan de deurlijst die lijkt los te komen.

Vandaag blijft het brandalarm op onze bovenste verdieping maar afgaan.
Er is niets te zien van rook, ramen staan nu ook al even open.
Mijn vriendin zei wel zonet dat ze aan de verwarming zo een bakje heeft hangen met water gemengd met etherische olie (lavendel)
Dat hangt er sinds vandaag.
Enig idee of de verdamping van dat water/olie ervoor kan zorgen dat ons brandalarm afgaat?
Lijkt me eerdere een platte batterij?

Ik kan me niet zo goed oriënteren op die 2de foto. Waar kijken we naar? Welke richting?

Moet zeggen dat ik het heel erg slordig afgewerkt vind. Op eerste foto zou ik er ook mijn hand niet voor in het vuur steken dat dat allemaal waterdicht is. Die bezetting kan veel verhullen. Zie precies toch veel groene aanslag op de voeg en een soort afkitting aan de deurlijst die lijkt los te komen.
2e foto is Zuid-Westen. En dat stuk van de muur grenst aan de kant van de voordeur waar het probleem zit. Maar goed, best de aannemer nog eens contacteren? Of valt zo iets niet binnen de tienjarige aansprakelijkheid?

Ik heb een bijgebouw van zo'n 40 m² oppervlakte, hierop liggen asbest golfplaten en het begint binnen te regenen dus ik wil dit dak vervangen, alsook de dakgoot. Zou ook wel een balk moeten vervangen worden met vochtschade.

De eerste offerte komt op € 13800...dat lijkt me nu toch veel?

Laatst bewerkt:
Inclusief afbraak van die asbest platen?

Veel aannemers zijn zo'n werkje liever kwijt dan rijk, en niet onterecht.

Ik heb een bijgebouw van zo'n 40 m² oppervlakte, hierop liggen asbest golfplaten en het begint binnen te regenen dus ik wil dit dak vervangen, alsook de dakgoot. Zou ook wel een balk moeten vervangen worden met vochtschade.

De eerste offerte komt op € 13800...dat lijkt me nu toch veel?
Véél te duur.

Dan breek je dat beter zelf even af. Zo een groot gedoe is dat ook niet hoor. Zolang je daar niet in gaat slijpen als een gek valt dat wel mee.

Welke dakdekking wil je in de plaats?

Inclusief afbraak van die asbest platen?

Veel aannemers zijn zo'n werkje liever kwijt dan rijk, en niet onterecht.

Véél te duur.

Dan breek je dat beter zelf even af. Zo een groot gedoe is dat ook niet hoor. Zolang je daar niet in gaat slijpen als een gek valt dat wel mee.

Met afbraak/afvoer platen, en dan vervangen door pannen. Er moet al sowieso een balk vervangen worden wegens waterschade. Ook de hoge asbesten schouw zal verwijderd worden.

Zelf doen met niets van ervaring, nee zo ga ik echt geen asbest van mijn dak halen. Dat kot is ook 4 meter hoog ongeveer en het dak helt. En dan moet ik natuurlijk nog iemand vinden om er een dak op te leggen, vandaar dat ik het liever door dezelfde laat doen.

Véél te duur.

+ als je de panelen een beetje besproeit/vochtig maakt reduceer je het gezondheidsrisico al enorm.

Terug
Bovenaan