Eerste hulp bij klus-gevallen

Op de dagkant heb ik ook al gedacht, tegen het plafond. Maar boven onze ramen is wel nog een 40-tal centimeter muur. Vraag me af als dat niet inmens raar gaat zijn :D

Als je op de dagkant zet, dan laat je de jaloezien een paar cm buiten je dag komen opzij veronderstel ik?
Ik vind dat hier niet raar. Kan je straks wel eens een foto tonen. Ik vind het mooier dan zo een kale muur boven het raam.

Is wel maar op de slaapkamer..

Voor het tuinhuis is hier gewoon gechapt en daarna betonklinkers erop.

Hier staat ons tuinhuis ook op betonklinkers (wel funderingsbalken eronder, maar dat maak voor die rekken uiteindelijk niet uit) en wij gebruiken ook zo'n rekken, maar (voorlopig?) geen last van schimmel. Heb je 2 roosters (1 in de benedenhoek en schuin erover 1 in de bovenhoek) voorzien in je tuinhuis zodat er een luchtstroom is om te verluchten?

Niemand? Dan zal ik het maar zo laten of er een simpel vleugelmoertje opzetten, aangezien ik niet denk dat het enige functie heeft.
Ja 't is zo een biohort highline, daar zit overal ventilatie. Probleem is dat de goot verstopt heeft gezeten zonder dat ik het doorhad, waardoor daar een tijd lang water naar binnen is gelopen. Gaat dus teveel vocht zijn geweest voor die MDF.

Zo van dien zand met cement tussen gemengd? :unsure:

Waarom wilt ge daar gene stabilisé op leggen?

Waarom?

In de privé wordt dat niet veel toegepast. Maar als je onderlaag goed verdicht is kan je werken met een bedding van 3-4 cm kieft.

Oprit hier ligt ook zo. Maar dat is meestal voor grote vlakken. En zorgen dat je die 3-4 cm respecteert. Als dat bv 10 dik ligt verzakt dat garantie.
Het gaat over 150tal m2. En het lijkt mij gewoon handiger voor als er later aanpassingen nodig zijn.

Goed nadenken en een wachtbuis meer leggen. En als het echt nodig is, die stabilise open schieten is nu ook geen drama. 2u meer prutsen dan hetgeen je zou doen op zand, daar is het dan ook mee gezegd hoor. Als je met zand (het is kieft ) werkt moet je goede kantopsluiting hebben (boordstenen) dus die vorm voor het plezier na x aantal tijd eens aanpassen ga je ook niet doen hoor.

Ik zou zonder twijfel stabilise aanraden iig.

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? Dit zat op een schroefdraad bij de watermeter niet ver van de hoofdkraan, maar geen idee welke functie dit heeft (lijkt me zelfs een dummy draaiknop?). Dit is de schroefdraad waar het opzat, maar gezien ik net de waterleidingen daar ingepakt heb om condens tegen te gaan, kan je daar niet veel uit afleiden.
Niemand? Dan zal ik het maar zo laten of er een simpel vleugelmoertje opzetten, aangezien ik niet denk dat het enige functie heeft.
Ik ken er zelf ook niks van, vandaar dat ik nog niet had geantwoord. Maar als ik met de installatie hier vergelijk, dan lijkt dat een klein "kraantje" om de druk van je leidingen te halen nadat je de hoofdkraan hebt afgesloten.
Voor wanneer er aan de installatie gewerkt moet worden bijvoorbeeld.
Maar nogmaals, ik ken er dus niks van.

Ik ken er zelf ook niks van, vandaar dat ik nog niet had geantwoord. Maar als ik met de installatie hier vergelijk, dan lijkt dat een klein "kraantje" om de druk van je leidingen te halen nadat je de hoofdkraan hebt afgesloten.
Voor wanneer er aan de installatie gewerkt moet worden bijvoorbeeld.
Maar nogmaals, ik ken er dus niks van.
Het lijkt me wel raar dat die draaiknop er met een schroefdraad opzit. Als je aan die draaiknop draait, bedien je niet de kraan maar draai je deze gewoon van de schroefdraad. Kan me niet voorstellen dat kranen zo normaal in elkaar zitten? Zeker omdat ik op internet geen vervangstuk lijk te vinden, ofwel is het omdat ik de juiste benaming niet weet natuurlijk.

Net nog een foto kunnen vinden van toen er nog geen isolatie omzat:

Geen idee waar te posten dus doe ik het hier maar...

Ik heb sinds 5 maanden een huis gekocht van 5 jaar oud. Is een half openbebouwing dat modern oogt. Wegens telewerken zit ik helaas vrij veel thuis en begint er mij meer en meer zaken op te vallen dat toch beginnen te storen. (zeker wegens het hoge prijskaartje dat tegenover het huis stond)

De stoorfactor is geluid. Ik heb buren die bijna nooit thuis zijn en ook stil zijn wat het probleem dus nog erger maakt. Mijn huis staat links, hun huis rechts. Ik zit aan de linkerkant van mijn huis in de bureau kamer en ik hoor bv lichtjes die hun stofzuiger of als een deur dichtvalt. Dat kan best normaal zijn als je in een kamer zit dat direct aansluit tegen de kamer ernaast, maar toch niet als er praktisch nog een slaapkamer tussen zit?

Het is nu al paar keer zelf geweest dat ik een videocall aan het doen was, dat ik ineens een deur hoor dicht gaan en dat ik moet stoppen omdat ik denk dat er iemand in mijn huis zit? Is dit nu typisch voor die nieuwe gebouwde woningen? Ik kom uit een oud herenhuis en daar hoorde ik praktisch NOOIT geluid van mijn buren.. Wat kan ik hier aan doen? Ik dacht om akoestische schilderen tegen mijn muren te plaatsen en misschien tapijt hier en daar te leggen zodat het geluid op een of andere manier geabsorbeerd wordt?

Heb hetzelfde hier (in garage alleen maar gelukkig).
Zit wel partywall tussen, maar snelbouw is gewoon waardeloos indien het niet geplakt/bezet/gepleisterd is.
Denk jij dat omdat mijn garage gewoon niet bezet of gepleisterd is dat ik door heel mijn huis of in mijn slaapkamer mijn buren hoor ? Dan kan ik toch best in elke kamer tegen de muren een schilderij of akoestische schilderen plaatsen van zoveel m² die geluid absorberen?

Denk jij dat omdat mijn garage gewoon niet bezet of gepleisterd is dat ik door heel mijn huis of in mijn slaapkamer mijn buren hoor ? Dan kan ik toch best in elke kamer tegen de muren een schilderij of akoestische schilderen plaatsen van zoveel m² die geluid absorberen?

Ik ben geen kenner helaas!
Er zullen wel anderen reageren die meer op de hoogte zijn.

Maar ik begrijp u!

Ik heb sinds 5 maanden een huis gekocht van 5 jaar oud. Is een half openbebouwing dat modern oogt. Wegens telewerken zit ik helaas vrij veel thuis en begint er mij meer en meer zaken op te vallen dat toch beginnen te storen. (zeker wegens het hoge prijskaartje dat tegenover het huis stond)

De stoorfactor is geluid. Ik heb buren die bijna nooit thuis zijn en ook stil zijn wat het probleem dus nog erger maakt. Mijn huis staat links, hun huis rechts. Ik zit aan de linkerkant van mijn huis in de bureau kamer en ik hoor bv lichtjes die hun stofzuiger of als een deur dichtvalt. Dat kan best normaal zijn als je in een kamer zit dat direct aansluit tegen de kamer ernaast, maar toch niet als er praktisch nog een slaapkamer tussen zit?

Het is nu al paar keer zelf geweest dat ik een videocall aan het doen was, dat ik ineens een deur hoor dicht gaan en dat ik moet stoppen omdat ik denk dat er iemand in mijn huis zit? Is dit nu typisch voor die nieuwe gebouwde woningen? Ik kom uit een oud herenhuis en daar hoorde ik praktisch NOOIT geluid van mijn buren.. Wat kan ik hier aan doen? Ik dacht om akoestische schilderen tegen mijn muren te plaatsen en misschien tapijt hier en daar te leggen zodat het geluid op een of andere manier geabsorbeerd wordt?
Oei, spijtig genoeg weet je de opbouw niet.

Normaal lijkt me dit alles behalve. Woon nu zelf ook nog in een HOB nieuwbouw en moet zeggen we horen amper iets. Vaak zeggen de buren wel eens tegen ons, sorry van gisteren. Omdat ze 3 kinderen hebben en het dan eens wat bond maken als er vriendjes komen spelen. Maar we zeggen dan ook dat wij totaal niets hebben gehoord.
Heel soms horen wij eens een doffe klank en dat komt dan precies van buiten.

De buren hebben ons nog nooit gehoord. Maar wij zijn nu ook maar met 2 en zijn rustige mensen. :unsure:

Laatst bewerkt:

Jouw oplossingen dienen om eigen geluiden te dempen, niet om die van buitenaf te dempen. Alez, zo leerde het internet mij toch.
In mijn vorige woning had ik preventief isolerende gyproc gezet als extra barrière, want was een rijhuis van de jaren 40.
Nu een huis van eind de jaren 50, specifiek naar gevraagd bij beide buren: die horen niets, zelfs de krijsende kinderen van de vorige eigenaar niet.
Maar ik kan op de slaapkamer bijna woord voor woord de ruzies volgen aan de ene kant en als de honden blaffen aan de andere kant, klinkt het soms alsof ze op mijne schoot zitten.
Dus ik ga investeren in akoestische isolatie (valse muur zetten met daartussen geluidsisolatie) in mijn slaapkamer en in de living.

Jouw oplossingen dienen om eigen geluiden te dempen, niet om die van buitenaf te dempen. Alez, zo leerde het internet mij toch.
In mijn vorige woning had ik preventief isolerende gyproc gezet als extra barrière, want was een rijhuis van de jaren 40.
Nu een huis van eind de jaren 50, specifiek naar gevraagd bij beide buren: die horen niets, zelfs de krijsende kinderen van de vorige eigenaar niet.
Maar ik kan op de slaapkamer bijna woord voor woord de ruzies volgen aan de ene kant en als de honden blaffen aan de andere kant, klinkt het soms alsof ze op mijne schoot zitten.
Dus ik ga investeren in akoestische isolatie (valse muur zetten met daartussen geluidsisolatie) in mijn slaapkamer en in de living.
Ik ga momenteel wachten tot de nieuwe eigenaars in het huis naast mij gaan zitten. Dit zijn binnenschippers, dus met geluk zijn ze niet veel thuis. Ben alleen beetje bang voor de kinderen daar. Op zich ergens hoop ik op veel lawaai zodat ik mijn vrouw kan overtuigen om dan veranderingen te doen :D Want tja, mijn vrouw zwaait met de staf thuis :(

Hier ook huis van 1950. In de living valse muur gezet met geluidsisolerende rockwool en 2 lagen gyproc. 1 laag horizontaal en 1 laag verticaal. Met 1 laag konden we nog beetje geluid horen, met 2 zo goed als niks meer.

Nu geluid verplaatst zich ook via de vloer, het plafond, de buitenmuren, de ventilatiegaten. Zelf via de ramen en deuren. Als de buren een feestje hebben met veel alcohol horen we dat nog altijd goed. De buren 2 huizen verder toen die een kleine hadden die kon zo hard wenen dat hoorden wij tot bij ons in huis. Tegenwoordig woont er een notaris tegenover ons. Elke vrijdagmorgen komen daar tuinmannen om 7 uur. Ene die bezig is met bladblazer of bosmaaier op benzine en de andere met de grasmaaier. Dat tot 9 uur. Dan stoppen ze want dan gaat het kantoor open.

Is het mogelijk om in een appartement met 3 eigenaars een externe syndicus aan te stellen ?
Indien wel, wat doet deze exact en waar ga je er naar op zoek? We zitten bv nu met een geschil en geraken er niet uit.
Hetgeen er nu is moet opgelost worden maar ik wil vooral voor de toekomst alles duidelijk hebben.

Gewenningseffect. Mensen wonen daar al jaren en horen dat op de duur niet meer.

Is het mogelijk om in een appartement met 3 eigenaars een externe syndicus aan te stellen ?
Indien wel, wat doet deze exact en waar ga je er naar op zoek? We zitten bv nu met een geschil en geraken er niet uit.
Hetgeen er nu is moet opgelost worden maar ik wil vooral voor de toekomst alles duidelijk hebben.
Ja, vanaf een van de eigenaars een externe syndicus wil kan dit verplicht worden. Jullie kunnen samen er een uitzoeken en deze dan aanstellen.
Als je er niet uitkomt kan je dit aanvragen via de vrederechter die er dan een zal aanstellen.

Terug
Bovenaan