Eerste hulp bij klus-gevallen

Maar ik zie daar "tech/IT bedrijf" bijstaan bij registratie voor professional account.. Maar IT bedrijf heeft niks met immo te maken, dus waarom zouden ze dat er bij zetten?
Dus ik kan mij als IT freelancer registreren als professional account dan? Rare structuur..

Dom vraagje misschien. Ik woon in een huur appartement en werd geconfronteerd met de lastige situatie van een kapotte thermostaat aan mijn badkraan. Ik vermoed dat ik ergens een verkeerde manipulatie heb gedaan en binnenin iets is afgebroken, dus het is dan ook aan mij om een nieuwe te zetten.
Nu vind ik nergens een duidelijk antwoord of ik eenzelfde kraan moet voorzien of gewoon een badkraan. Ik lees dat ik het appartement in dezelfde staat moet achterlaten, maar gaat het dan over "exact" dezelfde kraan of gewoon een kraan die ook werkt?

Dom vraagje misschien. Ik woon in een huur appartement en werd geconfronteerd met de lastige situatie van een kapotte thermostaat aan mijn badkraan. Ik vermoed dat ik ergens een verkeerde manipulatie heb gedaan en binnenin iets is afgebroken, dus het is dan ook aan mij om een nieuwe te zetten.
Nu vind ik nergens een duidelijk antwoord of ik eenzelfde kraan moet voorzien of gewoon een badkraan. Ik lees dat ik het appartement in dezelfde staat moet achterlaten, maar gaat het dan over "exact" dezelfde kraan of gewoon een kraan die ook werkt?
Als ik een Grohe-kraan plaats in een huurappartement en de huurder doet die kapot, dan zou ik graag willen dat daar een Grohe of gelijkwaardige kraan terugkomt. Geen wit product van de Gamma of Brico dus. Ik zou de verhuurder hier ook wel even over op de hoogte brengen.

@Brecht of anderen: wij hebben nu een Viesmann Vitodens 100 , plaatsing 2010. Daar hoorde een boiler bij van 100 of 150 liter (even vergeten wat de exacte capaciteit is).

Die boiler zou nu einde leeftijd zijn (teveel kalk) en vervangen moeten worden. Als ik op google zoek, lijkt dat realistisch. Maar vervangen we dan best ook direct de ketel of kan die nog lang meegaan?

Is het dom om enkel de boiler te vervangen, omdat bvb bepaalde nieuwe ketels een specifiek type boiler nodig hebben, of maakt dat niks uit?

@Brecht of anderen: wij hebben nu een Viesmann Vitodens 100 , plaatsing 2010. Daar hoorde een boiler bij van 100 of 150 liter (even vergeten wat de exacte capaciteit is).

Die boiler zou nu einde leeftijd zijn (teveel kalk) en vervangen moeten worden. Als ik op google zoek, lijkt dat realistisch. Maar vervangen we dan best ook direct de ketel of kan die nog lang meegaan?

Is het dom om enkel de boiler te vervangen, omdat bvb bepaalde nieuwe ketels een specifiek type boiler nodig hebben, of maakt dat niks uit?
Hoveel badkamers of warm water verbuikers heb je? Want met de huidige modulerende gaswandketels is doorstroming vaak meer dan voldoende en een boiler wat overkill. Zeker wanneer je idd pakweg binnen 5 jaar die ketel zou moeten vervangen zou ik nu eerder nog een laatste keer voor een nieuwe aardgasketel gaan, de kans is groot dat je binnen x-aantal jaar, wanneer uw ketel stuk zou gaan, je die niet meer gaat mogen vervangen voor een andere aardgasketel. Gemiddelde levensduur van een gaswandketel ligt rond de 15 jaar, dus dat is ook niet zo lang meer.

Ik vermoed wel dat je een boiler kan plaatsen die nu te koppelen valt met je ketel en later met een nieuwe warmtepomp, maar dat zou ik toch goed nagaan bij Viessmann welk type dat kan.

Is helemaal niet normaal dat een spiraalboiler op de ketel na 10 jaar kapot zou zijn, zeker niet van de kalk. Als daar teveel kalk zou in zitten kan je die perfect open doen en de kalk er uit halen, enkel nieuwe dichting en anode plaatsen dan. Zolang die niet lekt die boiler zie ik niet in waarom die zou moeten vervangen worden. En een cvketel van 10 jaar oud, zeker een viessmann, zou zeker nog eens zo lang moeten meegaan.

't is geen boiler op de ketel, maar een vitocell. dit zijn foto's die het mss duidelijk maken voor jou (en direct tonen hoe onhandig het is om die te onderhouden :p)

De ketel: (vitodens 100)

2022-01-21 08.02.42.jpg

De boiler: vitocell 100
2022-01-21 08.02.54.jpg

Het overzicht (rechts tegen de muur met de buren hangt de ketel, links in de donkere hoek achter die kasten staat dus de boiler).
De
2022-01-21 08.03.10.jpg

't is geen boiler op de ketel, maar een vitocell. dit zijn foto's die het mss duidelijk maken voor jou (en direct tonen hoe onhandig het is om die te onderhouden :p)

De ketel: (vitodens 100)

Bekijk bijlage 7083

De boiler: vitocell 100
Bekijk bijlage 7081

Het overzicht (rechts tegen de muur met de buren hangt de ketel, links in de donkere hoek achter die kasten staat dus de boiler).
De Bekijk bijlage 7084
Dat is dus geen vitodens 100 maar een 200, dienen is zeker nog niet versleten, heb thuis Just dezelfde hangen met dezelfde boiler waarschijnlijk. In geen 100 jaar is dienen boiler kapot, wie heeft u dat wijsgemaakt? Te weinig druk op uw warm water toevallig? Is in 5 minuten gefixt, gegarandeerd.

Dat is dus geen vitodens 100 maar een 200, dienen is zeker nog niet versleten, heb thuis Just dezelfde hangen met dezelfde boiler waarschijnlijk. In geen 100 jaar is dienen boiler kapot, wie heeft u dat wijsgemaakt? Te weinig druk op uw warm water toevallig? Is in 5 minuten gefixt, gegarandeerd.
er was net onderhoud gisteren (vdb-tech , toch gene zo'n slechte firma heb ik de indruk (aangeraken door iemand die véél onderhoud in privé-woningen moet laten doen)). ik vroeg aan de technieker waarom we de laatste tijd problemen hebben als je een goedgevuld bad én een lange douchesessie tegelijk neemt (terwijl dat vroeger geen probleem was) en hij wijt het aan de kalk. En dat zou "gezien de leeftijd' enkel op te lossen zijn door vervanging boiler.

Slechte technieker dus? Nu, VDB-tech is hier gekomen doordat andere firma failliet ging en VDB doet normaal geen Viessmann, mss daarom dat die dat zegt?

Oei, die 100 & 200 haal ikaltijd door elkaar, my fault. Vitocell is wel een 100, daar ben ik zeker van (gemakkelijk af te lezen)

Das dus vullsh
er was net onderhoud gisteren (vdb-tech , toch gene zo'n slechte firma heb ik de indruk (aangeraken door iemand die véél onderhoud in privé-woningen moet laten doen)). ik vroeg aan de technieker waarom we de laatste tijd problemen hebben als je een goedgevuld bad én een lange douchesessie tegelijk neemt (terwijl dat vroeger geen probleem was) en hij wijt het aan de kalk. En dat zou "gezien de leeftijd' enkel op te lossen zijn door vervanging boiler.

Slechte technieker dus? Nu, VDB-tech is hier gekomen doordat andere firma failliet ging en VDB doet normaal geen Viessmann, mss daarom dat die dat zegt?

Oei, die 100 & 200 haal ikaltijd door elkaar, my fault. Vitocell is wel een 100, daar ben ik zeker van (gemakkelijk af te lezen)
Das dus bullshit da ge daarvoor die boiler moet vervangen hé, kunt ge perfect open doen en uitkuisen.

Normaal dit bestelnummer nodig en tis al

7826601 (best wel dubbel checken met serienummer boiler)

In Waregem zit extreem veel kalk en wij zetten al 20 jaar viessmann, en ik heb geen weet dat we ooit al eens zo nen boiler moeten vervangen hebben.

Das dus vullsh

Das dus bullshit da ge daarvoor die boiler moet vervangen hé, kunt ge perfect open doen en uitkuisen.

Normaal dit bestelnummer nodig en tis al

7826601 (best wel dubbel checken met serienummer boiler)

In Waregem zit extreem veel kalk en wij zetten al 20 jaar viessmann, en ik heb geen weet dat we ooit al eens zo nen boiler moeten vervangen hebben.
Kan ik dag zelf eens openvijzen om te kijken of is die richting dan direct kapot?

Kan ik dag zelf eens openvijzen om te kijken of is die richting dan direct kapot?
Welja de kans zit er in dat ze kapot gaat of begint te lekken als je terug dicht doet, daarom zou ik dat niet proberen zonder een dichting te hebben.

Welja de kans zit er in dat ze kapot gaat of begint te lekken als je terug dicht doet, daarom zou ik dat niet proberen zonder een dichting te hebben.
Maar Als ik dit aankoop lukt dat normaal voor een leek zoals mezelf (mits water afvoeren, wachten tot het koud is,...)?

Maar dat lukt voor een leek zoals mezelf (mits water afvoeren, wachten tot het koud is,...)?
Goh is idd gewoon de toevoer dicht zetten en een tuinslang op dat kraantje onderaan de boiler steken, dan water aflaten en zorgen dat em lucht kan trekken, dus ergens warm water kraan open en dan eventueel al die flens beginnen lossen. Is in principe maar 6 of 8 bouten lossen en dat deksel er uit heffen

Iemand ervaring met raamfolie?
Ik woon in een open bebouwing, maar dicht tegen de buurman met redelijk veel inkijk.
Zou nu een folie willen hangen, maar ben bang dat het dan niet zo helder meer is om door te kijken van binnenuit.
Bestaan er folies die een gewone doorkijk (van binnenuit) benaderen of vraag ik hier domme dingen? :unsure: .
Op google alleszinds niet echt iets gevonden.

Ik woon in een open bebouwing, maar dicht tegen de buurman met redelijk veel inkijk.
Zou nu een folie willen hangen, maar ben bang dat het dan niet zo helder meer is om door te kijken van binnenuit.
Bestaan er folies die een gewone doorkijk (van binnenuit) benaderen of vraag ik hier domme dingen? :unsure: .
Als je wat wilt om door te kijken, kun je kijken naar spiegelfolie. Je hebt deze zowel in donker als helder. Het nadeel aan spiegelfolie is dat wanneer het donker is en licht bij jou binnen, je zelf niet meer naar buiten kan kijken, maar de anderen wel naar binnen.

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? Dit zat op een schroefdraad bij de watermeter niet ver van de hoofdkraan, maar geen idee welke functie dit heeft (lijkt me zelfs een dummy draaiknop?). Dit is de schroefdraad waar het opzat, maar gezien ik net de waterleidingen daar ingepakt heb om condens tegen te gaan, kan je daar niet veel uit afleiden.

In de vorige woning folie gehangen in de badkamer, maar vond dat niet praktisch: niet evident om perfect te knippen, randjes komen na een tijd los,...

Voor dit huis gewoon zo een gordijn gehangen, laat nog redelijk wat licht binnen.

Geen idee of @Chickenlal dit nog plaatst, maar ik vermoed dat hij er hier wel het meeste over weet :)

Terug
Bovenaan