Eerste hulp bij klus-gevallen

Onderdelen kosten vaak meer dan een 2dehands via de kringloopwinkel.
Zowel de ex als ik hebben rond de 200 betaald voor onze Miele van de kringloopwinkel mét 1j garantie.

Dit, ik heb dat ooit gedaan om een periode te overbruggen. Uiteindelijk lang gebruikt omdat ik we niet meer bij stil had gestaan dat ik eigenlijk een nieuw machine ging kopen. :D

Sinds een weekje geeft 1 van onze inbouwspotjes maar op halve kracht licht. Na het uitzetten van de schakelaar blijft ze nog een halve seconde branden. Ik vermoed dat ze dus best vervangen wordt. Er zitten op die kring in totaal 4 spots. Vervang ik ze dan best allemaal of enkel de defecte? (Het zijn er zonder ring, dus ik kan niet gewoon het lampje zelf vervangen, denk ik?)

Sorry voor laat antwoord: maar gewoon defecte is genoeg. Kan ook zijn dat enkel de voeding van de spot kapot is en dat je dus enkel dat moet vervangen.

Tweedehands badkamermeubel geïnstalleerd, nieuwe afvoerbuis met flexibel bocht aangesloten, buis stevig afgeteept onder aan de lavabo en dichtgekit aan de afvoerbuis in de muur, bocht zit vol water maar er blijft dezelfde hinder alsof het afvoergat open staat...

Tweedehands badkamermeubel geïnstalleerd, nieuwe afvoerbuis met flexibel bocht aangesloten, buis stevig afgeteept onder aan de lavabo en dichtgekit aan de afvoerbuis in de muur, bocht zit vol water maar er blijft dezelfde hinder alsof het afvoergat open staat...
Zonder foto's of dergelijk onmogelijk om daar iets over te zeggen.

Iemand hier ervaring met houten kantelpoorten? Onze nieuwe poort werd enkele weken geleden geplaatst. Alles zag er super uit.

Tot ze vandaag de motor kwamen plaatsen… op zich werkt alles wel. Maar de motor zit op de poort zelf gemonteerd. Hierdoor hebben we geen veiligheid vanboven. Wanneer ik m’n schouder dus tegen de poort zet kan ik ze kort even 3cm naar binnen doen bewegen.

Ik heb natuurlijk de poort nog niet proberen te forceren. En aangezien deze waarschijnlijk 200kg of meer weegt lijkt het ook moeilijk om op te tillen. Maar toch lijkt me dit niet normaal? Toch zeker niet voor een poort van 10.000 euro.

De installatie lijkt me bijna identiek als onderstaande foto:
faac-550.jpg

We willen de muren van de keldertrap afwerken. Op dit moment zijn dat gewoon ruwe stenen.
De achterste muur (de muur waar je op kijkt als je de trap af gaat) is in het totaal +/- 4.5meter hoog.

Ik ben nu aan het denken hoe ik zo hoog kan werken. Een ladder plaatsen op de trap voelt niet erg veilig aan. Zijn er eventueel alternatieven waar ik niet aan denk, eventueel op de huurmarkt?

We willen de muren van de keldertrap afwerken. Op dit moment zijn dat gewoon ruwe stenen.
De achterste muur (de muur waar je op kijkt als je de trap af gaat) is in het totaal +/- 4.5meter hoog.

Ik ben nu aan het denken hoe ik zo hoog kan werken. Een ladder plaatsen op de trap voelt niet erg veilig aan. Zijn er eventueel alternatieven waar ik niet aan denk, eventueel op de huurmarkt?
Ik zat zelf al te denken aan een soort van stelling. Dat moet wel in de DIY-markt te verkrijgen zijn.

@Niklas Check zeker ook eens of ge dat kunt huren als je het maar korte tijd nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje kan misschien een hele stomme vraag zijn .

In 1 leefruimte staan 3 radiators, bij welke heb je het meeste verbruik (meeste kosten) of is dit te verwaarlozen ?
  • 2 radiators die aanliggen , derde staat uit ("dus die 2 moeten iets harder werken") die 2 kunnen de leefruimte wel makkelijk verwarmen.
  • 3 radiators liggen aan

Ik was IKEA kaders aan het ophangen, gestart met plug en schroef, maar dan opeens gemerkt dat mijn schroeven niet lang genoeg zijn (die kaders zijn 7cm "diep"
Wat is de beste manier om dit stabiel te hangen dat je niet elke week ze moet een tikje geven? Een haak?
6MvYakg.jpg

Ik moet een inbouw afwasmachine kopen zodat ik mijn keuken kan afwerken en de plint kan zetten, maar blijkbaar dat omdat mijn plint zo hoog is (15 cm als ik me niet vergis) en het keukenblad op +- 90 cm zit is mijn keuze heel beperkt. Kan ik op de vloer verhogen met een plank of een houten constructies zodat ik een afwasmachine geschikt voor een lager keukenblad kan nemen, of geeft dat problemen?

Ik was IKEA kaders aan het ophangen, gestart met plug en schroef, maar dan opeens gemerkt dat mijn schroeven niet lang genoeg zijn (die kaders zijn 7cm "diep"
Wat is de beste manier om dit stabiel te hangen dat je niet elke week ze moet een tikje geven? Een haak?
6MvYakg.jpg
Ik zou zo'n haakjes kopen (te vinden in elke dhz), die kan je met kleine nageltjes (zitten er meestal bij) in het hout vastmaken:

Attache-cadre-25x13-mm-laiton_209030_000.jpg

Vriendin heeft eigendom die volledig van haar is (appartement). Ik eveneens, maar heb geen vruchtgebruik dus ik geniet nog van verminderde registratierechten iirc? Maar hoeveel zijn die als we samen iets zouden kopen? Vriendin is van plan het appartement te verhuren.

Op zoek naar een goede schrijnwerker omgeving Leuven.
Indien iemand een goede kent... mag altijd doorgegeven worden via PM.
Er moet toch heel wat op maat gemaakt worden.

Bedankt alvast :)

Ik heb in mijn garage een klokdeksel vervangen. Hiervoor moest ik het gesteende rondom beetje verwijderen.
Met wat moet ik dit terug opvullen? Is dit cement, of voegmiddel, of? Echt geen flauw benul...

Vraagje ivm dakisolatie.
De ruimte tussen men kepers is zo goed als overal 48cm. Als ik wat rondkijk naar het aanbod rollen glaswol, zijn die vak 45 of 60cm breed. 45 gaat te smal zijn en er los uitvallen, maar 60 gaat toch te breed zijn om daartussen te proppen?
Als alles dichtgepropt zit, verliest ge een groot deel van de isolerende waarde doordat de lucht weggedrukt wordt tussen de glaswol denk ik zo?

Ideaal zou zijn een breedte van 50cm te vinden, maar wat zou een andere oplossing kunnen zijn?
Voor de rest heeft de zolder geen functie buiten wat opslag, dus veel afwerking wil ek er niet in gaan doen.

Ik heb een vraagje kan misschien een hele stomme vraag zijn .

In 1 leefruimte staan 3 radiators, bij welke heb je het meeste verbruik (meeste kosten) of is dit te verwaarlozen ?
  • 2 radiators die aanliggen , derde staat uit ("dus die 2 moeten iets harder werken") die 2 kunnen de leefruimte wel makkelijk verwarmen.
  • 3 radiators liggen aan
3 radiators en de temperatuur van uw cv ketel lager zetten.

Jouw vraag is vreemd gesteld: je vraagt wat het meeste verbruikt, terwijl je eigenlijk wil weten wat het minste verbruikt.
Daardoor werd @Brecht volgens mij op het verkeerde been gezet: 3 radiators en de temperatuur van het water wat lager zetten zal efficiënter zijn (de ketel kan meer moduleren)

Jouw vraag is vreemd gesteld: je vraagt wat het meeste verbruikt, terwijl je eigenlijk wil weten wat het minste verbruikt.
Daardoor werd @Brecht volgens mij op het verkeerde been gezet: 3 radiators en de temperatuur van het water wat lager zetten zal efficiënter zijn (de ketel kan meer moduleren)

Bedankt,

Maar je kan dan wel dezelfde temperatuur halen in de leefruimte of niet ?

Ahja idd das hetgeen het minst verbruikt uiteraard

Terug
Bovenaan