Eerste hulp bij klus-gevallen

Om in onze badkamer geen extra licht aan de muur te moeten voorzien, hadden we gedacht om een spiegel met LED te nemen.
Niet achter de spiegel, maar in de spiegel.
Dit systeem:

3980s-edge-180.jpg

Nu vroeg ik me af of je hierdoor wel voldoende licht krijgt. En dan voornamelijk aan beide kanten van je gezicht.
Want ik krijg zo het idee dat je, indien je links staat, je linkerkant genoeg belicht zal worden, maar rechts minder (aangezien er in het midden geen LED is)
Maar het zou ook kunnen dat ik te ver nadenk en dit gewoon prima is.

Iemand hier ervaring mee?

1 wand van de badkamer is bijna volledig (schuif)raam (oost)
Boven het bad (wat achter je is als je aan de lavabo staat) zou een hanglamp komen (idee van de madam)
En in de douche komen enkele inbouwspots, maar die douche zit achter een wand.

Ik heb altijd schrik om te weinig verlichting te hebben en daardoor hang ik blijkbaar snel te veel ☺️
Maar volgens mijn vriendin is veel verlichting echt niet nodig en al zeker niet in een badkamer. Uitgezonderd aan de spiegel dan.

Om in onze badkamer geen extra licht aan de muur te moeten voorzien, hadden we gedacht om een spiegel met LED te nemen.
Niet achter de spiegel, maar in de spiegel.
Dit systeem:

3980s-edge-180.jpg

Nu vroeg ik me af of je hierdoor wel voldoende licht krijgt. En dan voornamelijk aan beide kanten van je gezicht.
Want ik krijg zo het idee dat je, indien je links staat, je linkerkant genoeg belicht zal worden, maar rechts minder (aangezien er in het midden geen LED is)
Maar het zou ook kunnen dat ik te ver nadenk en dit gewoon prima is.

Iemand hier ervaring mee?

1 wand van de badkamer is bijna volledig (schuif)raam (oost)
Boven het bad (wat achter je is als je aan de lavabo staat) zou een hanglamp komen (idee van de madam)
En in de douche komen enkele inbouwspots, maar die douche zit achter een wand.

Ik heb altijd schrik om te weinig verlichting te hebben en daardoor hang ik blijkbaar snel te veel ☺️
Maar volgens mijn vriendin is veel verlichting echt niet nodig en al zeker niet in een badkamer. Uitgezonderd aan de spiegel dan.

Dat is volgens mij zeker genoeg licht. Hangt natuurlijk af van hoeveel lumen die LED zal geven. Daarnaast ook liefst eentje waar je kunt switchen tussen koud en warm licht. Tenslotte zou ik zeker aanraden om de gewenste spiegel eens in het echt te gaan bekijken (showroom).

Vriendin had ook spiegel met verlichting, vond het wat pover als enkel die aan stond.
Was ook een klein spotje boven beide lavabo's.
Wat wel handig was, verwarming in de spiegel (geen last van aandampen)

Nog eens een vraag over PVC buizen. Ik ga 70 meter PVC buis bestellen diameter 110, maar ik merk nu dat er een klasse SN4 en een klasse SN8 is. Ook de moffen en koppelstukken hebben die klassificaties. Wat wil dat precies zeggen? @Brecht ? Anderen?

Sinds een weekje geeft 1 van onze inbouwspotjes maar op halve kracht licht. Na het uitzetten van de schakelaar blijft ze nog een halve seconde branden. Ik vermoed dat ze dus best vervangen wordt. Er zitten op die kring in totaal 4 spots. Vervang ik ze dan best allemaal of enkel de defecte? (Het zijn er zonder ring, dus ik kan niet gewoon het lampje zelf vervangen, denk ik?)

Boomers gaan hier achter een nieuwbouw zetten. Vind het iets te groot en hoog. Wordt er eigenlijk rekening gehouden met de bezwaren die mensen indienen tijdens het openbaar onderzoek?

Boomers gaan hier achter een nieuwbouw zetten. Vind het iets te groot en hoog. Wordt er eigenlijk rekening gehouden met de bezwaren die mensen indienen tijdens het openbaar onderzoek?
Als te groot en te hoog nog perfect binnen de wettelijke normen is, nee.

Bouwvergunning en dan vooral toch de bezwaren gaan (meestal) niet over het esthetische. Allez, tenzij de boomers plots in fluoroze gecombineerd met grasgroen hun huis willen schilderen

Er moet toch ergens een reden zijn dat ze een openbaar onderzoek met termijn doen en de directe buren aangetekend aanschrijven? Sommigen gaan echt geen zon meer hebben in hun tuin vanaf september tot april, terwijl ze anders het hele jaar door nog zon hebben...

Er moet toch ergens een reden zijn dat ze een openbaar onderzoek met termijn doen en de directe buren aangetekend aanschrijven? Sommigen gaan echt geen zon meer hebben in hun tuin vanaf september tot april, terwijl ze anders het hele jaar door nog zon hebben...
Als dat binnen de normen valt maakt dat geen zak uit.
Je kan niet gaan eisen dat mensen niet maximaal gaan bouwen.
Als het echter om MEER gaat dan hetgeen de bouwvoorschriften toelaten én er is voldoende protest, dan is dat een ander paar mouwen.
Wel frappant dat ze een half jaar lang geen zon meer zullen hebben, aangezien de zon een halve cirkel maakt doorheen de dag... :unsure:

(Mijn vorige buren waren het in de vorige woning in eerste instantie ook niet eens met mijn extra slaapkamer op de eerste verdieping "want ik ging hun zonlicht afpakken" OP VOLLE NOORDKANT! 🙈😖)

Als dat binnen de normen valt maakt dat geen zak uit.
Je kan niet gaan eisen dat mensen niet maximaal gaan bouwen.
Als het echter om MEER gaat dan hetgeen de bouwvoorschriften toelaten én er is voldoende protest, dan is dat een ander paar mouwen.
Wel frappant dat ze een half jaar lang geen zon meer zullen hebben, aangezien de zon een halve cirkel maakt doorheen de dag... :unsure:

(Mijn vorige buren waren het in de vorige woning in eerste instantie ook niet eens met mijn extra slaapkamer op de eerste verdieping "want ik ging hun zonlicht afpakken" OP VOLLE NOORDKANT! 🙈😖)
Ik de winter staat de zon lager aan de hemel dan in de zomer, wanneer er dan een hoog gebouw tussen geplaatst word, dan is dat dus mogelijk dat je geen zon meer hebt.

Geen idee of het hier mag staan, maar vond niet direct een kleine technische vraagjes thread.

Wasmachine, goedkope Beko WMB 7142 elke wel al 9 jaar dienst doet, maakt geen warmwater meer aan, is dit steeds het verwarmingselement welk kapot is of lees ik beter eerst iets uit vooraleer ik dit bestel.
Nieuw kopen is makkelijker, maar wij verhuizen binnen +/- 9 maand en had in gedacht deze dan pas definitief te vervangen.

Ook een vraagje, we hebben hier pvc Profel deuren maar deze zijn zonder valdorpel. Ik kan wel een uitsparing zien onder de deur om een valdorpel te installeren. Iemand ervaring of dit nog achteraf kan om te laten plaatsen? Het zijn ook al iets oudere deuren van 10 jaar.

Geen idee of het hier mag staan, maar vond niet direct een kleine technische vraagjes thread.

Wasmachine, goedkope Beko WMB 7142 elke wel al 9 jaar dienst doet, maakt geen warmwater meer aan, is dit steeds het verwarmingselement welk kapot is of lees ik beter eerst iets uit vooraleer ik dit bestel.
Nieuw kopen is makkelijker, maar wij verhuizen binnen +/- 9 maand en had in gedacht deze dan pas definitief te vervangen.
Onderdelen kosten vaak meer dan een 2dehands via de kringloopwinkel.
Zowel de ex als ik hebben rond de 200 betaald voor onze Miele van de kringloopwinkel mét 1j garantie.

Terug
Bovenaan