Eerste hulp bij klus-gevallen

Bedankt! Lijkt me een goede tip. En eerst op trage snelheid voor de gips: zonder of met kloppen? Of doet dat er minder toe?

Die tip van de priem is ook goed, hoewel inderdaad misschien voorduwen met de boor zelf al voldoende kan zijn.

Gaatjes zijn gewoon voor simpele dingen zoals kaders, zo een kaderhouder van IKEA, wandbeslag van een nogal breed rek, enz... Dat soort zaken dus. Op zich geen problemen met de installatie maar stoor me er toch aan dat dat nooit perfect recht lukt. Op een dag zal dat eens perfect waterpas moeten zijn en dan wil ik het toch wel onder de knie hebben.
Ik boor volledig op klopstand :)

Het helpt ook misschien om schroeven te gebruiken die een niet-verzonken kop hebben maar een bolkop.
Dan moeten je boorgaten niet 100% overeen komen en heb je altijd nog een beetje speling.
Natuurlijk ook geen centimeters, maar soms kan dat wel het verschil maken.

Sowieso eerst traag boren, eens je voelt van oke het zit hier goed kan je volle petrol geven.

Ik heb een bouwdroger geleend van iemand.
Is eentje van 1.5kw.
Deze moet ik aansluiten op de werfkast die 30m verder staat.
Ik heb een verlengkabel van 50m die ik volledig ga afrollen en 3000w aan kan. (1.5mm2).

Gaat dat OK zijn? Heb namelijk geen dikkere kabel liggen die lang genoeg is om tot aan de werfkast te geraken.

Ik heb een bouwdroger geleend van iemand.
Is eentje van 1.5kw.
Deze moet ik aansluiten op de werfkast die 30m verder staat.
Ik heb een verlengkabel van 50m die ik volledig ga afrollen en 3000w aan kan. (1.5mm2).

Gaat dat OK zijn? Heb namelijk geen dikkere kabel liggen die lang genoeg is om tot aan de werfkast te geraken.
Ja is ok

Dat zou dus idd overeenkomen met 0,4.
Onze ketel zit nu al op 35 graden, wel lekker aan de voetjes :D
Anyway, onze installateur kent er niks van (wel zelfbouw maar zij zijn de opstart komen doen). Ze hadden bvb ook het vloerdroogprogramma totaal verkeerd ingesteld en als we het niet zelf opgemerkt hadden was deze tot +50 gegaan op de derde dag al.
Exact zelfde voorgehad met zelfbouw. (uit Lede) :unsure:
Vloerdroogprogramma volledig verkeerd, heb ik dag nadien ook moeten aanpassen.
Later dan officiële opstart als ik mijn sanitair boilervat had geplaatst en aangesloten en daar merkte ik ook al dat het niet helemaal goed ging.
Toch enkele maanden later met hulp van iemand via facebook dan stap voor stap dingen nagekeken en er uitgeraakt.
Waarschijnlijk heb je ook zo'n VR70 waarop je dan temp sensoren en pompsturing aansluit? Daar zaten bij mij ook fouten in.
Ketel ging veel te hoog in temperatuur, driewegkraan ging dus constant volledig open naar volledig toe.
Uiteindelijk alles goed gekregen en nu draait die ketel aan normale vloerverwarming temperaturen en gaat de driewegkraan mooi open en blijft ze op een bepaalde stand zoals het hoort.
Stooklijn voor vloerverwarming is hier idd 0.6 ofzo. (VRC700 + VR70)

Exact zelfde voorgehad met zelfbouw. (uit Lede) :unsure:
Vloerdroogprogramma volledig verkeerd, heb ik dag nadien ook moeten aanpassen.
Later dan officiële opstart als ik mijn sanitair boilervat had geplaatst en aangesloten en daar merkte ik ook al dat het niet helemaal goed ging.
Toch enkele maanden later met hulp van iemand via facebook dan stap voor stap dingen nagekeken en er uitgeraakt.
Waarschijnlijk heb je ook zo'n VR70 waarop je dan temp sensoren en pompsturing aansluit? Daar zaten bij mij ook fouten in.
Ketel ging veel te hoog in temperatuur, driewegkraan ging dus constant volledig open naar volledig toe.
Uiteindelijk alles goed gekregen en nu draait die ketel aan normale vloerverwarming temperaturen en gaat de driewegkraan mooi open en blijft ze op een bepaalde stand zoals het hoort.
Stooklijn voor vloerverwarming is hier idd 0.6 ofzo. (VRC700 + VR70)
Onze zit rechtstreeks op de gascondensatieketel (Ecotec Plus)

Hier ook de vloerverwarming rechtstreeks op de gasketel.

Ik heb daar toen wel een thermische beveiliging op de leiding gezet die de ketel doet afspringen als de temperatuur hoger wordt als de max instelling.

Dus een extra beveiliging bovenop de Max temp instelling van de ketel zelf.

Koste niet veel en was op 5 minuten geplaatst. Liever dit dan losse tegels bij een foutje :)

//Edit: zoiets

Iemand een goed adres van een meubelmaker?
Wij zouden graag een ronde eettafel laten maken met stalen poot en een hangdressoir.
Buiten je zone maar ik heb hier is een tafel gekocht:

Er zullen via het internet of in jouw buurt wel gelijkaardig winkels zijn. Kan je gewoon een blad kiezen in een vorm, grootte, dikte en soort hout. De poten kan je afzonderlijk kopen.

Keertje schuren, oliën en de poten erop vijzen.

Iemand een idee hoe ik het uiteinde van een oude trapleuning deftig (en liefst onzichtbaar) kan vastmaken? De muur is van afschuwelijk slechte zwarte oude snelbouwstenen gemaakt die direct afbrokkelt als je daar in boort.
0F3lugw.png

Gisteren mijn bouwdroger aangezet.
Na 16h een 7liter water uit d3 lucht getrokken.

Is het aangewezen om er een straalkacheltje bij te zetten? Kwestie van de ruimte een beetje te verwarmen richting de 17-18 graden?

Gisteren mijn bouwdroger aangezet.
Na 16h een 7liter water uit d3 lucht getrokken.

Is het aangewezen om er een straalkacheltje bij te zetten? Kwestie van de ruimte een beetje te verwarmen richting de 17-18 graden?
Waarom gekozen om voor een bouwdroger te gaan?

Is 1 maand geplakt nu. De 1ste maand alle ramen zoveel mogelijk open gezet om "natuurlijk" te drogen, maar nu beginnen de weersomstandigheden toch wat minder te worden.

Hoe ver staan de werken?
Geen mogelijkheid om de verwarming op te zetten? Waarom wil je specifiek dat uw bouw zo snel droog is?

Hoe ver staan de werken?
Geen mogelijkheid om de verwarming op te zetten? Waarom wil je specifiek dat uw bouw zo snel droog is?

Vloerwerken zijn bijna gedaan.
Elektriciteit en sanitair worden volgende maand afgewerkt, dus kan ik voorlopig nog geen vloerverwarming of dergelijke aanzetten.
Half december worden er 5 kasten op maat geïnstalleerd, daarom dat ik mijn muren zo droog mogelijk wil hebben nu.

Specifieke namen/systemen voor akoestische geluidsisolatie gezocht!

Ik hoor veel te veel van mijn buren (blaffende honden, praten -nuja ruzie maken-, getik van hoge hakken, de tv,...) En heb wel de ruimte om voor geluidsisolatie te gaan, dus mocht iemand er ervaring mee hebben, ik zal je dankbaar zijn! 😁

Weet er iemand wanneer juist die subsidie voor nieuwe gasaansluiting wordt afgeschaft ? Ik las op de VRT midden 2022, maar vind er voor de rest niks van terug op internet. Typisch weer lekker duidelijk van de regering...

Ik hoor veel te veel van mijn buren (blaffende honden, praten -nuja ruzie maken-, getik van hoge hakken, de tv,...) En heb wel de ruimte om voor geluidsisolatie te gaan, dus mocht iemand er ervaring mee hebben, ik zal je dankbaar zijn! 😁
Merfoflex ofzo... Maar is niet evident om dat zomaar te gaan verhelpen. Tenzij ge ne nieuwe betonnen muur er kunt voormetsen :unsure:

Wij hebben dit gestoken:

Deze steekt ook nog tussen een paar muren, maar voornamelijk de bovenste.

Houten kader over de volledige muur kan wel 😇
Het kan helpen om zo een geluidswerende voorzetwand te zetten hoor, maar soms heeft het ook te maken met bv gedeelde welfsels die het geluid doorgeven. (ik neem aan dat je hier over een HOB of gesloten bebouwing spreekt ..)

Terug
Bovenaan