Eerste hulp bij klus-gevallen

Ik start binnenkort met het plaatsen van een rigid vloer / planken (LVT) in onze overloop en slaapkamers.

Aangezien er overal een uitzetvoeg van 5mm voorzien moet worden; hoe werk ik het beste af aan de trap? De planken komen ongeveer even hoog uit als het hout van de trap. De plank die je ziet op de foto is een staal van de vloer.

Foto

Ik start binnenkort met het plaatsen van een rigid vloer / planken (LVT) in onze overloop en slaapkamers.

Aangezien er overal een uitzetvoeg van 5mm voorzien moet worden; hoe werk ik het beste af aan de trap? De planken komen ongeveer even hoog uit als het hout van de trap. De plank die je ziet op de foto is een staal van de vloer.

Foto
Daar langs de trap, zou ik het idd ook gewoon afkitten met een bruine kit (https://www.kitcentrum.be/siliconenkit/ral-kleuren-c:206/) die niet te hard opvalt.

Mijn schoonouders hadden ook zo'n spoelbak in de keuken. Die zag er na een tijdje toch ook niet meer zo goed uit ondanks normaal gebruik, uiteindelijk is die onder garantie vervangen.
Exact de reden waarom er in onze nieuwe keuken destijds een inoxen exemplaar is gezet.

Laatst bewerkt:
Hello, Ik wil een gat door de muur :smile:
Ik zou graag een badkamer ventilator installeren in de badkamer. Hiervoor heb ik een gat nodig van 100mm dia van binnen naar buiten. diepte zal ongeveer 40cm zijn. Wat kan ik verwachten van prijs voor z'n gat? Iemand een idee?

Ik zou graag een badkamer ventilator installeren in de badkamer. Hiervoor heb ik een gat nodig van 100mm dia van binnen naar buiten. diepte zal ongeveer 40cm zijn. Wat kan ik verwachten van prijs voor z'n gat? Iemand een idee?
Als je het zelf doet zal dit nog redelijk meevallen.
Hier bij onze bouwhandel kun je dit huren. Dus je huurt je machine voor een (halve) dag en voor en na het huren meten ze je kernboor en het verschil (je slijtage op de boor) betaal je.
Veel hangt natuurlijk af welk materiaal die 40cm is. Een bakstenenmuur zal vlotter en goedkoper zijn dan een betonnen muur. Reken ook dat je normaal met water zal moeten werken en dit veel natte pap zal meebrengen rondom het gat en in je badkamer. Eventueel kan je droog boren maar dat heeft dan stof en meer vastlopen van je boor tot gevolg alsook een veel grotere slijtage op je boor.

De firma die in mijn ruwbouw de diamantboringen (spots en ventilatiegaten) heeft gedaan rekende 20 eur per gat (tot max 100mm), 26 voor 130mm en 50 voor 250mm.
Transportkost was 45 eur (alles excl btw).
Ik weet natuurlijk wel niet hoezeer die firma's staan te springen voor 1 enkel gat.

Ik heb zwarte schimmel aangetroffen op de houten geschilderde deur van de berging in de kelderverdieping. Iemand een idee hoe ik de schimmel het best (definitief) kan verwijderen?

Ik heb een fornuis van Bosch en ik zet na gebruik altijd het kinderslot op (geen kids in huis, maar 'k vind de toetsen vrij gevoelig en wil dus geen ongelukken).

Intussen is het al de tweede keer dat ik het kinderslot niet meer afgezet krijg (normaal gezien is dit gewoon de toets met het sleuteltje een seconde of 5 ingedrukt houden).
De enige manier om het op te lossen is even de schakelaar van zekering aan en uit te zetten en dan reageert alles weer normaal.

Iemand een idee hoe ik deze issue kan voorkomen?
Het gaat om een toestel van Bosch PKE645B17E.

(Google vertelt me alleen hoe je't kinderslot uitschakelt maar niet wat je nog zou kunnen doen als de uitschakeling niet werkt).

Ik heb dat ook gehad met een inductiekookplaat van Bosch, dat een bepaalde knop bijna nooit meer wilde reageren op korte of lange aanraking.

Bleek een bekend probleem dat bij mij onder garantie is opgelost (vervangen printplaat). Interventie kostte volgens de bon anders € 250.

Ik wil een nieuwe PVC vloer op een oude tegelvloer plaatsen.
Ik lees dat je daarvoor best de voegen opvult omdat je anders het risico hebt dat die zichtbaar worden in de laminaat.

De oude keramische badkamertegels hebben een voeg van ongeveer 0,8cm breed.

is er een egaline die ik enkel over de voegen zou kunnen gebruiken, of moet ik echt heel het proces van tegels opschuren, primeren, heel de ruimte egaliseren doorlopen?

Terug
Bovenaan