Eerste hulp bij klus-gevallen

Beste is uiteraard gewoon vragen aan de firma die in den tijd de ramen geplaatst heeft
Heb dit ooit eens gevraagd bij een deurenfabrikant omdat mijn binnendeuren af fabriek wit gelakt waren.

Bij schilderwerken gingen we dan RAL 9010 gebruiken, dus ik vraag of de deuren dezelfde kleur hadden (om niet met 10 soorten wit in de ruimte te eindigen).

Antwoord: "Beste, RAL 9010 lijkt er het beste op."

Ja, bedankt voor de moeite. :rolleyes: Bij onze tweede nieuwbouw die firma mooi links laten liggen.

In mijn appartement poetst de huurder regelmatig de vloer (uiteraard) maar elke keer is dit het resultaat en blijft het parket/laminaat (?) er vettig uitzien.

Iemand een idee wat dit is? Een oude boenlaag? Nu gebruikt ze een HG-product voor houten vloeren. Met schoonmaakazijn blijkbaar nog erger.

f6cbdfd2-c115-4f41-b016-8f2bdcf5e3f9.jpg
269e63ef-b707-48a1-9fc0-997b4571bc69.jpg

Ervaring mee?
Schappelijkste prijs dat ik gezien heb
Paar keer over en weer gemaild met de klantendienst, foto’s en afmetingen gestuurd, telkens binnen de 24u antwoord gehad, maar hier gaan ze jammer genoeg niet passen omdat de afstand tussen lekdorpel en rolluik niet past met de dieptes van hun profielen. Reviews zagen er verder wel goed (en echt) uit.

Ik ga het rolgordijn vervangen van onze badkamer. Eentje destijds bij Leen Bakker gekocht maar die is nu veranderd van leverancier. Dus die is een aantal cm breder dan de vorige, waardoor ik de reeds geboorde gaatjes in het plafond niet kan hergebruiken. Of toch niet langs 1 kant.

Omdat het plafond in huis (1968) nogal fragiel kan zijn heb ik niet veel zin om opnieuw de boorhamer boven te halen. Ik zie me al plafond doen afbrokkelen. Zou dat met Tec7 ook te hechten zijn aan het plafond? Ca 10 cm². Gewicht vind ik niet meteen terug maar 1 of 2 kg ofzo?

Laatst bewerkt:
op het moment dat je aan (het koordje van) het rolgordijn trekt, zal dat aanzienlijk meer zijn uiteraard ;)
Yep, maar aan de ene kant heb ik dat ophangstuk wel in de voorgeboorde gaten gestoken met pluggen en schroeven. Het is aan de andere kant te doen. Ik heb het voorlopig opgelost door niet alleen te bevestigen met Tec7, maar ook een metalen plaatje te schroeven in de voorgeboorde gaten die dan steun biedt aan het ophangstuk. Het gordijn blijft goed hangen, dus het is opgelost.

Toch eens werk maken van beter gerief. Mijn schoonbroer heeft wel zo'n klopboorhamer, maar dat is meteen zo'n mastodont van een ding. Ik zoek dan eerder iets compact.

Ik zou een vloer 8cm moeten ophogen. Vloer van ongeveer 4,8x4,8m, momenteel beton die niet mooi vlak ligt. Die ruimte zal dienst doen als berging en waskot.

Ik twijfel tussen enkele manieren om dit aan te pakken.

1) Rooster maken met CLS-balken (38x58mm), daartussen isolatie steken en OSB (18mm) op leggen.
Qua isolatie twijfel ik tussen glaswol (60mm, R-waarde 1.7) of PIR (50mm, R-waarde 2.25). PIR kost meer dan het dubbele, maar isoleert beter. Geen idee of die extra isolatie de moeite waard is voor een berging. Zeker aangezien de rest van onze woning geen vloerisolatie heeft (toch niet waar we van weten)

2) PIR+OSB platen leggen. Hier zou ik dan ofwel een klein rooster maken met panlatjes, of de huidige vloer egaliseren met een egaliseermiddel.

Bij beide opties zou ik dan op die OSB een tegel lijmen. Dit zou moeten mogelijk zijn mits eerst een ontkoppelingsmat te plaatsen.

Grof geschat zou optie 1 me 595€ (glaswol) of 765€ (PIR) kosten.
Optie 2 zou me 720€ (panlatjes) of 770€ (egaliseermiddel) kosten.
Met daarbij nog 825€ voor die ontkoppelingsmat en tegels.

Dit is wel zonder lijm, vijzen, ...

Wij beginnen vrijdag aan onze keuken renovatie. Keuken is dit weekend helemaal gesloopt. Vrijdag komt de ruwbouw aannemer een gat maken in een bestaande muur en de vloer uitbreken.
Ik lees al horror verhalen van de hoeveelheid stof dat dit met zich mee brengt.

Ik zou een vloer 8cm moeten ophogen. Vloer van ongeveer 4,8x4,8m, momenteel beton die niet mooi vlak ligt. Die ruimte zal dienst doen als berging en waskot.

Ik twijfel tussen enkele manieren om dit aan te pakken.

1) Rooster maken met CLS-balken (38x58mm), daartussen isolatie steken en OSB (18mm) op leggen.
Qua isolatie twijfel ik tussen glaswol (60mm, R-waarde 1.7) of PIR (50mm, R-waarde 2.25). PIR kost meer dan het dubbele, maar isoleert beter. Geen idee of die extra isolatie de moeite waard is voor een berging. Zeker aangezien de rest van onze woning geen vloerisolatie heeft (toch niet waar we van weten)

2) PIR+OSB platen leggen. Hier zou ik dan ofwel een klein rooster maken met panlatjes, of de huidige vloer egaliseren met een egaliseermiddel.

Bij beide opties zou ik dan op die OSB een tegel lijmen. Dit zou moeten mogelijk zijn mits eerst een ontkoppelingsmat te plaatsen.

Grof geschat zou optie 1 me 595€ (glaswol) of 765€ (PIR) kosten.
Optie 2 zou me 720€ (panlatjes) of 770€ (egaliseermiddel) kosten.
Met daarbij nog 825€ voor die ontkoppelingsmat en tegels.

Dit is wel zonder lijm, vijzen, ...
Is optie 2 wel geschikt om op de vloer te leggen zonder rooster? In zake draagkracht.

Persoonlijk zou ik optie 1 doen met pirplaten

Is optie 2 wel geschikt om op de vloer te leggen zonder rooster? In zake draagkracht.

Persoonlijk zou ik optie 1 doen met pirplaten
Normaal wel dacht ik. Die Pir is heel drukvast.

Maar kheb intussen nog verder rondgehoord en ik denk dat ik het gewoon met chape ga doen. Da lijkt mij de goedkoopste (en stevigste) optie.

Ik zie prijzen van 10-15€/m2 voor 7cm.

Normaal wel dacht ik. Die Pir is heel drukvast.

Maar kheb intussen nog verder rondgehoord en ik denk dat ik het gewoon met chape ga doen. Da lijkt mij de goedkoopste (en stevigste) optie.

Dat lijkt me idd de gemakkelijkste oplossing. Dan wel zonder isolatie.
Of als je toch iets van isolatie wilt kan je misschien eens kijken naar isolatiechape?

...

Let op, als je de chape niet zelf maakt en plaatst, voor kleine hoeveelheden worden er meestal wel supplementen aangerekend. (minimale hoeveelheid. Wat je minder plaatst dan de minimale hoeveelheid, moet je evengoed betalen)

Gyproc aangebracht en gewerkt met een hoekprofiel. Twee lagen maar je ziet nu een perfecte verticale scheur waar het profiel zit. Is dit normaal en weg te werken eens geverfd? Of is dit het resultaat van slecht "plakken"

Gyproc aangebracht en gewerkt met een hoekprofiel. Twee lagen maar je ziet nu een perfecte verticale scheur waar het profiel zit. Is dit normaal en weg te werken eens geverfd? Of is dit het resultaat van slecht "plakken"
Te dik voegen, te weinig schuren. Komt hier ook wel eens voor in ons huis. Ge kunt het helemaal opnieuw doen, of met vliesbehang gaan werken, of gewoon opnieuw gaan schuren 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan