Éénjarige staatsbon

Is er een maxbedrag dat je kan aankopen? Want ik zie hier eigenlijk echt absurd weinig risico..
 
Beste BG'ers,

Net gelezen dat er wss een éénjarige staatsbon tot de mogelijkheden behoort.
Een nettorendement zou dit opleveren van 2,71%?
Iemand hier ervaring mee of zijn er betere alternatieven?
Zijn er nog extra kosten? Bij de bank krijg je ook soms beloftes, maar dan zijn er dossierkosten, uitstapkosten en god weet ik veel welke andere extra kosten
 
Is die 15% dan direct afgehouden als je via je bank zou kopen? Dus geen administratie meer achteraf dan.

Voordeel via uw eigen bank is dan wel dat het op éénzelfde platform staat.
 
Zijn er nog extra kosten? Bij de bank krijg je ook soms beloftes, maar dan zijn er dossierkosten, uitstapkosten en god weet ik veel welke andere extra kosten
www.destaatsbons.be


Er zijn twee belangrijke kanalen: via uw bank of rechtstreeks bij de schatkist. Dat laatste kan via de website www.destaatsbons.be (van het Federaal Agentschap van de Schuld): u moet doorklikken naar ‘staatsbons online’ en dan inloggen via Itsme of uw e-idkaart. Wie voor die aanpak kiest, moet geen effectenrekening openen bij de bank en geen bewaarkosten betalen op de staatsbon. Op de website vindt u een uitgebreide vragenlijst met detailinformatie over de aankoopprocedure.

Gisteren artikel gelezen. Ik dacht dat er geen extra kosten waren via die website, maar niet 100% zeker meer.
Via sommige banken ook gratis
 
Ben ik de enige die 2,81% erg weinig vind om je geld een jaar lang vast te zetten?
In de wereld van vaste rentevoeten op 1 jaar tijd, is dit nochtans het hoogste in dit land. Je kan het ook beleggen op lange termijn maar dan heb je (zoals in mijn geval) het eerste jaar al meer dan 10% verloren)
 
Ik vind het ook niet veel, maar het is natuurlijk ook een safe bet dus ook wel logisch dat ze niet met geld gaan strooien.
100% safe niet maar mss toch eens bekijken vanavond om vriendin te overtuigen er wat in te steken (ipv gewoon op spaarboekje met 0.11%)
 
Kan je eigenlijk ergens makkelijk zien wat de huidige rente is op open spaarrekeningen bij ING en KBC? Kan het niet onmiddelijk terug vinden in hun apps. Ze verstoppen het goed.
 
Kan je eigenlijk ergens makkelijk zien wat de huidige rente is op open spaarrekeningen bij ING en KBC? Kan het niet onmiddelijk terug vinden in hun apps. Ze verstoppen het goed.
Je moet idd de tarieven ergens anders gaan opzoeken en dan nog ik heb er nog hele oude die niet meer bestaan dus geen idee wat de tarieven daarop zijn. Wss omgezet naar andere maar de welke tja
Heb er ook waar 0 euro op staat maar die gewoon sluiten gaat precies niet online :laugh:
 
Kan je eigenlijk ergens makkelijk zien wat de huidige rente is op open spaarrekeningen bij ING en KBC? Kan het niet onmiddelijk terug vinden in hun apps. Ze verstoppen het goed.
Het klopt idd dat ze het verbergen in tarievenbladen tussen allerlei andere regels (vooral kosten).
Op spaargids (ondertussen opgekocht door DPG Media) staat een duidelijke lijst met rangschikking:
Spaargids.be - Vergelijk spaarrekeningen (België)

ING heeft nog een duidelijke pagina:

Bij KBC moet je telkens klikken op elke soort spaarrekening (en er is vaak een wall of text voor je bij de geldende intresten komt):
 
Laatst bewerkt:
Het klopt idd dat ze het verbergen in tarievenbladen tussen allerlei andere regels (vooral kosten).
Op spaargids (ondertussen opgekocht door DPG Media) staat een duidelijke lijst met rangschikking:
Spaargids.be - Vergelijk spaarrekeningen (België)

ING heeft nog een duidelijke pagina:

Bij KBC moet je telkens klikken op elke soort spaarrekening (en er is vaak een wall of text voor je bij de geldende intresten komt):
Bestaande (oude) rekeningen worden automatisch naar de laatste tarieven omgezet zonder dat je zelf iets moet doen?
 
Bestaande (oude) rekeningen worden automatisch naar de laatste tarieven omgezet zonder dat je zelf iets moet doen?
Nee. Bij ING hebben we daarom een nieuwe rekening geopend en alles daarnaar versleept (los van andere beleggingen bij andere instellingen).
 
Bestaande (oude) rekeningen worden automatisch naar de laatste tarieven omgezet zonder dat je zelf iets moet doen?
Ze zijn zelfs nog geslepener door zogezegd die oude rekeningen niet meer aan te bieden en weg te houden van hun website. Je moet alles zelf doen. Maar als je nu overzet kan je de staatsbon evengoed overwegen als je toch op zoek bent naar meer rendement. De ING en KBC rekeningen zitten maar aan resp. 1,5% en 0,9%.

Volgens mij is de KBC Spaarrekening nog wel de oude en is het daar mondjesmaat wat verhoogd naar die 0,9% maar je zal de naam van de rekening goed moeten bekijken.
 
Terug
Bovenaan