EA SPORTS FC 26

Ik speel eigenlijk alleen career.
En je hebt het spel al gekocht? Dan hoop ik voor jou dat ze het binnenkort fixen. De bug rond transfers is er alleszins uit ondertussen.

Career is momenteel echt een frustrerende ervaring op Authentic/Legendary: CPU speelt continu de bal rond, loopt naar achter als je erachter jaagt, en past rustig voor. Op het einde win je met 3-0 (op 6min/helft), maar ze durven gewoon niet naar voren spelen. En t'is nu niet dat ik met 5 verdedigers speel. Zelfs geen CDM's ffs...

Volgende week loopt mijn maand Pro af. We zullen met de wintersales eens kijken of er iets veranderd is.

En je hebt het spel al gekocht? Dan hoop ik voor jou dat ze het binnenkort fixen. De bug rond transfers is er alleszins uit ondertussen.

Career is momenteel echt een frustrerende ervaring op Authentic/Legendary: CPU speelt continu de bal rond, loopt naar achter als je erachter jaagt, en past rustig voor. Op het einde win je met 3-0 (op 6min/helft), maar ze durven gewoon niet naar voren spelen. En t'is nu niet dat ik met 5 verdedigers speel. Zelfs geen CDM's ffs...

Volgende week loopt mijn maand Pro af. We zullen met de wintersales eens kijken of er iets veranderd is.
Mijn eerste gevoel was dat het spel vlot speelde en ik precies meer dingen kon (een voorzet die effectief nuttig was, betere passing, ...). Nu frustreer ik mij elke match wel een keer of 2-3 omdat hij niet de juiste speler aanspeelt, of niet de juiste speler snel genoeg selecteert om te verdedigen.

En wat jij zegt volledig.. CPU speelt veel te lang het balletje rond en zonder eindproduct. Ik heb nog nooit zo weinig goals geslikt in FIFA.
Heb je een idee of Authentic/Ultimate of Competitive/Legendary beter is daarin?

Mijn eerste gevoel was dat het spel vlot speelde en ik precies meer dingen kon (een voorzet die effectief nuttig was, betere passing, ...). Nu frustreer ik mij elke match wel een keer of 2-3 omdat hij niet de juiste speler aanspeelt, of niet de juiste speler snel genoeg selecteert om te verdedigen.

En wat jij zegt volledig.. CPU speelt veel te lang het balletje rond en zonder eindproduct. Ik heb nog nooit zo weinig goals geslikt in FIFA.
Ik spreek voor FUT, de introductie periode is duidelijk voorbij, weeral ambetante gameplay gehad Voornamelijk, wel mijn 30pts binnen

Ik zou zeggen dat ik me elk jaar opnieuw laat vangen, maar er is ook geen waardig alternatief als je graag footies speelt.. Laten we hopen dat het beter loopt na een paar updates.

Wederom een verkrachte modus die suad battles. Trekt nu eens niks op voetbal.

Dit ga ik niet vaak meer spelen

Ik zou zeggen dat ik me elk jaar opnieuw laat vangen, maar er is ook geen waardig alternatief als je graag footies speelt.. Laten we hopen dat het beter loopt na een paar updates.
Dit is de essentie er is geen alternatief.
Spel is leuk week 1 en dan weer kapot gepatched en we zijn ocharme 3 weken ver.
Gameplay veranderd bijna elke dag, is gewoon frustrerend.
Ik zit vast in divisie 6 en heb spijt dat ik gepromoveerd ben.
ik ga mijn 30 punten niet halen.

En de Meta hangt mijn keel uit.
4-2-3-1 en counteren maar.
Je speelt zo vaak tegen dezelfde ploegen die steeds dezelfde meta (mis)gebruiken.

SB, wat een grap, ik speel nog 1e keer alles op wereldklasse, 300 punten collecteren, en daarna verticaal klasseren...

Het probleem van het eindeloze passen/balbezit spelen valt niet op te lossen, maar de mannen van OperationSports maken jaarlijks sliders die het echt wel leuker maken. Lees: meer foute passen en balcontrole. Grootste verschillen zijn in kopbalpassen, injuries (op default authentic nog nooit meegemaakt in dit spel) en "line height". De first touch error valt over te discussiëren, die staat standaard veel hoger.

TswmLw.png

Verder verleden week TOCH nog es SB geprobeerd maar geen Elite gehaald (paar K's te weinig owv. 1 loss). Mijn team is nog te prak om consistent 5-0 te kunnen winnen. Ben het ook kots, maar dan ook kotsbeu om gewoon cheesy goals te maken omdat dat het enige is dat werkt op WC. Voor Legendary moet ik wel een heel crap team (65 OVR ofzo) tegenkrijgen en dat gebeurt amper.

Zowel gisteren als afgelopen weekend "unstable" connection in Rivals en Rush. Om zot van te worden.
Nog iemand die er last van heeft? Want als ik kijk naar verbruik is er geen ander apparaat noemenswaardige internettraffiek aan het verzetten.

Gisteren in de lata namiddag was het gewoon prima en begonnen de problemen rond 17u wat er mij precies op wijst dat ze gewoon niet genoeg servers voorzien?

Other than that, ik amuseer me voorlopig wel zolang ik in Rivals niet moet uitkomen tegen paljassen die elke glitch misbruiken alsof hun leven er vanaf hangt. Dat ze die kickoff glitch en CBs die te ver uit elkaar gaan staan maar rap patchen.
Tevens zie ik ook heel veel accounts pas opgericht in september '25. Veel mensen die van platform zijn gewisseld ofzo? Of betere spelers die liefst in de lagere div's beginnen om zo makkelijk te winnen en packs te verdienen?
Hoe dan ook, irritant voor slechtere spelers als ik :) .

Allebei bagger, zeker die UFL.
Ultimate team heeft zo veel potentieel maar wordt kapot gemaakt door pay to win.
eFootball is geen bagger. Speelt veel leuker en realistischer dan de draak van een game die EA FC geworden is.

UFL is iets of wat een FC kloon.

Maar beide zijn gratis en dus zeker een alternatief voor als je een voetbalspel wil spelen.

Allebei bagger, zeker die UFL.
Ultimate team heeft zo veel potentieel maar wordt kapot gemaakt door pay to win.
Tja, er valt niet erg veel over te discussiëren he. Ze hebben een manier gevonden die ziek veel geld opbrengt door in te spelen op verlangens van de mens anno 2025. Goed voor hen. De boel nu allemaal gratis maken zou ontzettend achterlijk zijn van hun kant...

Als jij kiest om deel te nemen aan die modus als "F2P"-speler (technisch gezien heb je ook betaald dus de term is niet helemaal correct) is dat jouw keuze. Je zal vaak uitkomen tegen:

1. spelers die betalen
2. spelers die meer chance hebben
3. spelers die meer tijd hebben

Dus je zal er toch ooit vrede mee moeten nemen. Het is geen symmetrisch spel zoals vroeger waar je bijv. FCB vs FCB had in de ladder. :p

@Osis: Vergeet wat ik zei: door de "buildup speed" te verhogen naar 80 ofzo kan je grotendeels die baggere speelstijl van de AI veranderen. Probeer het eens.

eFootball is geen bagger. Speelt veel leuker en realistischer dan de draak van een game die EA FC geworden is.

UFL is iets of wat een FC kloon.

Maar beide zijn gratis en dus zeker een alternatief voor als je een voetbalspel wil spelen.
Pro evo 6 op de ps2 blijft de beste voetbalgame aller tijden.
op basis van ultimate team en career mode (met zijn mindere punten) is er jammer genoeg geen gelijke en dit is jammer.
Daardoor doet EA (te) weinig moeite voor het overgrote deel die de game speelt.

Ik speel elk jaar efootball omdat ik Fifa meestal buiten gooi rond januari...
Vind er persoonlijk heel weinig aan.
Maar meer dan oké voor een gratis game, dat wel.

Ja, PES6 heb ik het meeste gespeeld van alles (tot nu toe, maar ik zie het niet veranderen). Master League was echt de shit vroeger. K'denk er soms nog aan terug. Het was zelfs niet met geld maar met "punten" denk ik. Je startte toen met een default team dat iedere versie wat evolueerde. Ze hebben zelfs een wiki-pagina. Hier is mijn favorietje: https://pes.neoseeker.com/wiki/Hamsun

In ML kwam ik dan jaar na jaar net dat beetje tekort om Barca te kloppen in de F of SF van de CL. Gezien ik geen vuile save-scummer ben is het dan maar een jaar opnieuw proberen. Op den duur had ik zoveel geld in de kas dat ik Messi gewoon overkocht van hen om bij mij op de bank te zitten, om hem maar niet tegen te krijgen.

Ik lachte toen oprecht mensen uit die FIFA speelden. Wat een schijtspel was dat ook. Het enige positieve punt was de 'sfeer' na een goal, en mss presentatie in het algemeen (hoewel sommige faces véél beter waren in PES).

Hoe hebben ze dat ooit zo naar de kloten kunnen helpen? Maar ja... Konami... XD Die zijn tegenwoordig meer met gokspellen bezig denk ik. Wel ironisch gezien het - indien zij 'UT' hadden bedacht - hen ook rijk had kunnen maken.

EA, voor de bende clowns dat ze zijn, heeft af en toe wel iemand op de loonfiche die weet wat hij doet. De laatste jaren experimenteren ze bijv. met de "gameplay sliders" en ik moet zeggen dat ik soms wel spelletjes krijg die verdomd leuk zijn. Dus ik kan het spel moeilijk afbreken. Maar ze hadden er zoveel meer mee kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan