EA SPORTS FC 25

Divisie 2? Hoogste dat ik ooit haalde moet 4 geweest zijn denk ik... Ik beschouw mezelf dan ook niet als een consistent goede speler. Ik heb goeie momenten, maar word te vaak ook in t zak gezet door de game (niet altijd dus, maar meer dan vaak genoeg)

En die mbappe speelt slechter als mijn 94 versie, dus ik speel gewoon met die voort. Als je R3 lifts wilt doen met de 97 kaart denkt ie dat ie Ronaldinho is en begint de bal naar zijn hoofd te liften en speciallekes doen die niet nodig zijn en de aanval gewoon afbreken...

Ik speel nu redelijk wat met mijn neefje, hij is sterker dan ik, maar vooral goed samenspel, wat mij vroeger dus niet lukte. We zetten altijd ne whatsapp call open is makkelijker om elkaar feedback te geven. Net terug in div 5 geraakt azo.

Divisie 2? Hoogste dat ik ooit haalde moet 4 geweest zijn denk ik... Ik beschouw mezelf dan ook niet als een consistent goede speler. Ik heb goeie momenten, maar word te vaak ook in t zak gezet door de game (niet altijd dus, maar meer dan vaak genoeg)

En die mbappe speelt slechter als mijn 94 versie, dus ik speel gewoon met die voort. Als je R3 lifts wilt doen met de 97 kaart denkt ie dat ie Ronaldinho is en begint de bal naar zijn hoofd te liften en speciallekes doen die niet nodig zijn en de aanval gewoon afbreken...

Ik speel nu redelijk wat met mijn neefje, hij is sterker dan ik, maar vooral goed samenspel, wat mij vroeger dus niet lukte. We zetten altijd ne whatsapp call open is makkelijker om elkaar feedback te geven. Net terug in div 5 geraakt azo.
had het meer algemeen ze, als ik posts zie op reddit van mensen in hogere divisies die dan zotte spelers pullen .. en ik heb tot februari alles gespeeld buiten champs (dus rush, squad battles en rivals). Meestal div 3 en soms div 2. En wat krijg ik uit mijn packs? niks, nada, noppes.

Als ik een 85+ pack open doe is de kans nog bestaande dat ik er een 80 speler uit haal bij manier van spreken. Zo groot is mijn pack luck.

Was aan het twijfelen tussen die 3x 90 pack of the 1 out of 4 90 pick. Uiteindelijk voor die laatste gegaan en de 4de kaart was effectief een 98 Icon Smith. Toch de juiste keuze dan. 5 PS+, maar zoals eerder gezegd kan het me geen fluit schelen. Beetje raar hoe ik nog met SBC's bezig ben terwijl ik nooit competitief speel buiten Rush (gewoon omdat het plezant is). Uiteindelijk kan je bijna alles (ook die Smith) kopen voor 250K coins.

Als je echt goed wilt worden in het spel begint dat bij te accepteren dat het spel zuigt en je vaag geneukt wordt door de RNG en losse ballen die bij de tegenstander terecht komen. Maar als je echt werkt aan je spel/tactiek dan zou dit weinig verschil mogen maken. De occasionele freak goal die binnenkomt boeit weinig als je met 4-0 aan het winnen bent. Skill maakt toch wel veel uit hoor. En ja, bepaalde formaties sucken nu eenmaal, en bijna iedereen speelt hetzelfde, maar accepteer het gewoon en maak de nodige wijzigingen. En ja, low driven shot lijkt me super-OP, maar misbruik dit dan in je spel. Dat is het hele idee van metagaming. Als metagaming jou niet aanspreekt moet je niet competitief spelen. En als het niet meer plezant is, stop dan gewoon en houd je met leukere dingen bezig.

Ben zelf geen goede speler (haal wel Elite in SB maar dat betekent weinig denk ik) maar ik weet wel wat erbij komt kijken vanuit mijn achtergrond.

Als career mode nu beter was en je bijv. PS kan toevoegen (zolang de spelerspoole niet wordt overspoelt met PS+) zou het leuker zijn. En de nieuwe spelers zien er ook zo bekakt uit dat het niet cool speelt.

Laatst bewerkt:
Ik ben afgehaakt jong, ik zal het nog wel eens opstarten voor september, maar als ik speel is het 23, ok, ook al serieus aan de scripting, maar dat is meer skill based dan wat hierboven geopperd wordt...

Deze editie ben ik definitief afgehaakt, ergens in november al. Ik heb laatste jaren met plezier UT gespeeld zonder er een extra euro aan uit te geven. Voldoende tradeable packs uit SBCs en je kon met weinig spelen toch goede rewards krijgen.

Vanaf deze editie amper tradeable packs en de vereisten voor rivals rewards waren te grindy voor mij. Zeker in combinatie met m'n job en een groot gezin.

Buiten om de maand eens een avond coop met het team van een maat, heb ik het sindsdien niet meer aangeraakt. Vanaf volgend jaar koop ik het niet meer jaarlijks. Zal alle x jaar het nog wel eens kopen of bij een deep sale. Dubbel gevoel: spijt omdat ik het al sinds Fifa 98 speel maar anderzijds ook opluchting dat ik er m'n kostbare vrije tijd aan andere zaken kan spenderen.

Een heel mooi gemaakte video, en het klopt grotendeels wel wat hij zegt. Ik zou het echter niet aan de 5 stadia van Kübler koppelen (zo serieus kan toch niemand dit spel nemen?). Ik speel dit spel nog maar 2 jaar, maar de eerste weken (maanden?) van UT zijn oprecht leuk te noemen. Zelf ben ik gewoon aangetrokken tot de mate van progressie. November is dan inderdaad de maand waar het wat stilvalt, en de progressie wat marginaal is. Je zat dan met die TOTY promo, maar dat kan je in deze thread nog nalezen hoe dat voor iedereen ging zonder er geld aan uit te geven. :tongue: Geld uitgeven is toch nog nooit een optie geweest in mijn hoofd, omdat het een waanzinnig idee is.

Toch heb ik ook vorig jaar eens een controller kapotgesmeten uit frustratie, voordat ik wist dat het allemaal deels gescript wordt. Nu is het beperkt tot klagen als "wtf, komaan man..." als een 97 OVR AI-team mij 20x per match tacklet met chirurgische precizie. Beetje zot ook dat iedere aanvaller zelfs supertackles kan doen. Waar ben je op dit moment eigenlijk nog mee bezig? Het probleem lijkt ook dat de animaties wat hetzelfde zijn, maar ipv. rood krijg je nu niets (want skill van 80 tot 99). Het feit dat de "ander" zijn team ook meegroeit komt frustrerend over als je progressie verwacht. Belangrijk dus om te erkennen dat dit niet zal gebeuren als je speelminuten doorheen het jaar afnemen.

Wel interessante comments eronder rond die DDA (Dynamic Difficulty Adjustment), wat voor mij dus 'nieuw' was dit jaar. Dit is blijkbaar enkel online (niet zeker) en is de tool die ze gebruiken om de dopamine-cyclus te laten lopen, want als je teveel losses na elkaar incasseert dan stopt een normale mens gewoon met die modus (wordt ook bevestigd in hun data), en dat willen ze natuurlijk niet.

Bezie die video van 16 juni eens, die gaat veel dieper in op de gameplay...
Ik ben toch niet over de gameplay bezig? Welk stuk moet ik kijken ivm. mijn post, die je blijkbaar raar vindt? Ik ga daar geen dik uur naar kijken, sorry. :p

Gameplay in sportspellen is altijd een reductie en onderhevig aan commentaar.

Begin bij het begin te kijken, trouwe fans die al van bij de start van UT spelen worden te kakken gezet, met hun rip off systeem om telkens meer packs te slijten. Hij spreekt bv. over fifa 17 toen de gameplay optimaal was, vs deze scripted BS. Als je het niet eens bent be my guest, maar deze videos worden niet zomaar online gezet door content creators, die gesponsord worden om de game op te hemelen, of coins te slijten, wat in dit geval op hetzelfde neerkomt...

Oh ik ben het zeker eens hoor. Video van MattHD wel gekeken nu en die heeft overschot van gelijk.
- Power curve gaat te snel vooruit (zal dat ook al wel eens vermeld hebben een half jaar geleden) waardoor quasi iedere non-VVD-gold niet langer viable is na een luttele maand.
- Moments mode is gewoon stopgezet na een maand.
- Draft is niet interessant genoeg, maar tja... net als Moments leidt dat af van competitie en dus ook de dopamine-cyclus.
- ...

Begin bij het begin te kijken, trouwe fans die al van bij de start van UT spelen worden te kakken gezet, met hun rip off systeem om telkens meer packs te slijten. Hij spreekt bv. over fifa 17 toen de gameplay optimaal was, vs deze scripted BS. Als je het niet eens bent be my guest, maar deze videos worden niet zomaar online gezet door content creators, die gesponsord worden om de game op te hemelen, of coins te slijten, wat in dit geval op hetzelfde neerkomt...
Ik heb elke FUT vanaf 2020 echt deftig gespeeld voor ongeveer 8 maanden. FUT 25 heb ik het na 2 maand al opgegeven. Deze FUT draait nog maar om 50 % skills.

Ik heb elke FUT vanaf 2020 echt deftig gespeeld voor ongeveer 8 maanden. FUT 25 heb ik het na 2 maand al opgegeven. Deze FUT draait nog maar om 50 % skills.
Speedboost! En rebound goals, en trucjes doen dat mislukken maar in balbezit blijven. En nog eentje, duel winnen, maar toch de bal kwijt zijn.

Ik ben blij dat ik alweer een jaar FIFA-vrij ben. Dit lijkt me veruit het ergste jaar aller tijden. Als ik die promo's en evo's zag. Je wordt verplicht tonnen potten te spelen om mee te kunne blijven draaien in een spel waar je zelfs met een elite team door de gameplay vaak wordt genaaid.

het is een part-time job om er bovenop te kunnen blijven. En tenzij je snel R9 kan pullen en verkopen kan je nooit genoeg kapitaal halen om daadwerkelijk met je dreamteam te spelen. Ik heb dat 1x kunnen doen, toen was ik een heel jaar aan het traden en SBCs aan het doen en toen ware ner nog deftige pull rates en had ik IF3 CR7 kunnen pullen.

Die pull rates zijn nu nog schandaliger. Laatste FIFA had ik +100 packs gesaved voor TOTY met enkele kleppers tussen van de weekend leagues. Helemaal niks, noppes en nougabollen kunnen pullen, amper een kaart die 20k coins waard was. Echt compleet schandaal. Coin sink genre Farmville.

Ik denk dat er veel animo zal zijn in het topic van de nieuwste telg, FC26

:unsicher:
Waarom niet? Deze editie leek tegen te vallen voor de meesten, dus mensen kijken uit naar een volgende, hopelijk betere, editie. Je onderschat denk ik hoe populair de franchise is. Het leek erop dat bijna de helft van mijn mannelijke leerlingen dit spel speelde. Dat het zuigt op bepaalde aspecten boeit eigenlijk het gros van de spelers niet hoor, want die willen gewoon af en toe es een potje kunnen spelen (maar aan de andere kant: dat kan natuurlijk perfect met EAFC24/25 dus dan boeit die nieuwe versie ook weinig).

Je post dan ook al een tumbleweed na 2 uur zonder post in het nieuwe topic. T'is nu niet bepaald een superdruk forum hier, dus wat verwacht je? :p

Ik hoop dat de career mode wat is verbeterd, maar buiten een paar QoL aanpassingen hebben ze voorlopig nog niet veel aangekondigd.

Waarom niet? Deze editie leek tegen te vallen voor de meesten, dus mensen kijken uit naar een volgende, hopelijk betere, editie. Je onderschat denk ik hoe populair de franchise is. Het leek erop dat bijna de helft van mijn mannelijke leerlingen dit spel speelde. Dat het zuigt op bepaalde aspecten boeit eigenlijk het gros van de spelers niet hoor, want die willen gewoon af en toe es een potje kunnen spelen (maar aan de andere kant: dat kan natuurlijk perfect met EAFC24/25 dus dan boeit die nieuwe versie ook weinig).

Je post dan ook al een tumbleweed na 2 uur zonder post in het nieuwe topic. T'is nu niet bepaald een superdruk forum hier, dus wat verwacht je? :p

Ik hoop dat de career mode wat is verbeterd, maar buiten een paar QoL aanpassingen hebben ze voorlopig nog niet veel aangekondigd.
Sure de amateurs zullen het FOMO wel willen kopen, ook gewoon voor de nieuwste licenses, de reden waarom dit spel zo verkoopt uiteraard. Ik bedoel dus de spelers die iets meer tijd en moeite investeren, doorgaans in FUT, zullen toch wel 3* denken eer er terug geld aan te willen spenderen. Ik voorspel nu al minder animo in de 26' thread dan de 25'... En die was al serieus beknopt deze draad... WEKEN tss replies, wa wilt ge, als ge uwe trouwe fanbase zo te kakkn zet.

En mss is het een manier om de routiniers eruit te krijgen, en te willen switchen naar de generatie geboren na 2000 waarbij DLC en abonnementskosten een normaal iets zijn, omdat ze nooit anders hebben gekend. Ik heb het zowat gezien, en ik stak IMHO het meeste tijd in matchkes van alle spelers hier op het forum...

Ik zal het nog wel eens spelen, wss bij kameraden met wat couch co op. Maar als een game u zo in de gordijnen jaagt van oneerlijkheid, en van meer tijd spenderen = minder return, wat totaal onlogisch is, ik zeg het u, van mij mogen ze het hebben en houden. Misschien zijt ge nog niet op dat punt, of kan het u nikske schelen, maar ze hebben een prachtige franchise in handen, en zo verneuken voor hunnen bollenwinkel draaiende te houden...

Ik heb daar uiteraard de tumbleweed gezet, skill is al langer niet meer deel van het spel, eerder hoe neig ge uwe portemonnee wilt opentrekken. Dat spelletje, wat ik nu net zei, mogen ze bijhouden voor alle suckers die denken dat ze goed zijn, maar gewoon via AI de bal in de voeten krijgen...

Ik voorspel de eerste 2 maanden fantastische gameplay, waardoor ik scheef zal worden bezien van, ge kunt er zelf nikske van, wat kunt gij nu commentaar geven op zulke goede gameplay, maar daarna zullen de betalende klanten hun goesting wel krijgen, en met een of andere update zullen ze alles terug wel naar de zak krijgen...

Dat ze dat een paar kere doen, ok, maar is een weerkerend fenomeen, elk jaar opnieuw, ge kunt er zelfs uw klok op gelijk zetten, en dan moet ge voor uzelf uitmaken, ben ik hier den dumbass die zijn matchen wilt kopen, of ben ik hier om genuine goed te spelen, en een mooie ploeg, op een natuurlijke manier uit te bouwen, en een mooie FUT ploeg over te houden op het einde van het seizoen...

Het is dat ideaal beeld dat ze willen voorschotelen, dat nu toch al meerdere edities zit tegen te steken, waarom zou ik in godsnaam nog tijd en goesting willen steken in dit kutspel? Als ge u echt eens die vraag stelt, komt een mens met een mini beetje verstand wel tot een deftige conclusie...

Again iedereen wil ballen met de huidge ploegen, van dit seizoen, en met de vormpijl van het moment, en net dat wordt hierbij zo zwaar ge exploit...jongere spelers hebben daar geen boodschap aan dat ze in het zak worden gezet, en willen gewoon de nieuwste game, en net zij zijn toekomstige easy victims van deze kutcompagnie. Maar beetje bij beetje zal het hun wel dagen, als ze enig verstand kweken that is, of dacht ge soms dat EA dit doet om de spelers te pleasen? Gewoon dus voor hun way overpriced packs te kunnen verkopen.

TL DR, doe gewoon wat goed voelt voor u, maar ik heb het gezien, spijtig want ballen op t gemakske bij een vrij moment was pertang een van mijn favo tijd verdrijvende bezigheden...

Terug
Bovenaan