Dutch Travel Maniac

Zeer confronterend filmpje weer.

Amai zeg. Daar ben ik nu echt eens niet goed van zeg. Merci dat je deze super interessante documentaires van deze getalenteerde documentairemaker blijft delen.

Ik denk trouwens ook wel dat hij er van zal kunnen leven. :laugh:

Cute.
Je post een filmpje over Climate Extinction, we praten over eventuele sponsordeals uit Rusland en China en geen 2 posts later ben je bezig over Marokkaanse relschoppertjes :laugh:

Ik dacht dat voetbal oorlog was?
Doe eens kalm General. Gij begint direct zaken te insinueren.

Ik sta ook niet helemaal achter deze kerel, maar deze content spreekt gewoon veel mensen aan omdat het uit de hand loopt in veel steden. Dat was mijn punt.

Doe eens kalm General. Gij begint direct zaken te insinueren.

Ik sta ook niet helemaal achter deze kerel, maar deze content spreekt gewoon veel mensen aan omdat het uit de hand loopt in veel steden. Dat was mijn punt.

En moeten andere mensen nu telkens zeggen van ja, er zijn problemen, ja, de politiek heeft fouten gemaakt, ja, het zou veel beter moeten. Maar... dat deze oetlul echt niet de oplossing aanreikt of ons hoegenaamd iets vertelt dat we niet weten?

DTM is van hetzelfde laken een pak als de linkie-winkies die kop in het zand steken en alles ontkennen of hopen dat het met knuffelpolitiek opgelost gaat geraken. Onnodig polariseren, overdrijven en ensceneren.

Wat betreft het recentste filmpje over Extinction Rebellion, ik ga helemaal niet akkoord met hun werkwijze want ze storen mensen die zelf niets kunnen veranderen ipv de schuldigen, maar nadat je net de ergste hittegolf óóit in België hebt meegemaakt, met veel aanwijzigingen dat er weer eentje staat aan te komen, ga je toch ook niet meer ontkennen dat we klimaatproblemen hebben zeker?

En moeten andere mensen nu telkens zeggen van ja, er zijn problemen, ja, de politiek heeft fouten gemaakt, ja, het zou veel beter moeten. Maar... dat deze oetlul echt niet de oplossing aanreikt of ons hoegenaamd iets vertelt dat we niet weten?

DTM is van hetzelfde laken een pak als de linkie-winkies die kop in het zand steken en alles ontkennen of hopen dat het met knuffelpolitiek opgelost gaat geraken. Onnodig polariseren, overdrijven en ensceneren.

Wat betreft het recentste filmpje over Extinction Rebellion, ik ga helemaal niet akkoord met hun werkwijze want ze storen mensen die zelf niets kunnen veranderen ipv de schuldigen, maar nadat je net de ergste hittegolf óóit in België hebt meegemaakt, met veel aanwijzigingen dat er weer eentje staat aan te komen, ga je toch ook niet meer ontkennen dat we klimaatproblemen hebben zeker?
Neen. Ik ontken die klimaatproblemen helemaal niet.

Nu goed, ik zie dat we toch een goede discussie kunnen voeren. Daarvoor dient een forum.

Hij heeft 2 dagen geleden een video gepost over Luik. Met een hoop scheve vertalingen erbij. Als je wil geloofwaardig of een beetje professioneel overkomen, neem dan tenminste iemand mee die de taal kent.

In dat Luik filmpje kon hij blijkbaar geen zwaardere criminelen vinden dan een paar Manu Chao achtige punkers en tienerkinderen uit een sociale woningblok. Voor een Scam City serie moet hij research doen met lokale fixers en hij heeft geen f-l-a-u-w idee hoe dat moet. Blijkbaar dus een dakwerker met de eigendunk dat hij alt right influencer moet worden, kliks krijgt 'm van foeterende scrollers die bullshit geloven in de trend van 'als we de grooming gang cijfers doortrekken over heel het land werd er een kwart miljoen vrouwen verkracht'.

Ik heb nu een aantal van zijn videos bekeken want het kwam voorbij en ik begrijp wat hij wilt aankaarten hoor. Er is soms wel degelijk een probleem en dat mag je benoemen. Maar mensen vergeten dat niet-blanken evenzeer last hebben van bepaalde types. Toen mijn auto werd leeggeroofd in Brussel werd er geen background check gedaan naar de eigenaar van de auto. Als er een woning of auto in de fik wordt gestoken tijdens een rel evenmin, alles dat op hun pad komt gelooft eraan, ongeacht afkomst.

Dus veel inhoud zit er toch nie in die vent precies: i can film here, this is europe, i can film what i want, good guy is zowat het enige wat eruit komt. Hij lokt ook graag reacties uit, dat zie je want het is nodig voor zijn type content en de boodschap die hij wilt overbrengen. Namelijk 1 (vooral negatief) kant belichten en weinig onderbouwde nuance toelaten. Het moet allemaal redelijk zwart/wit blijven.

In zijn Dubai episode vond ik hem onbeschoft om in de mensen hun prive te gaan neuzen, soms zonder toestemming (er was vaak een taalbarrière). Liep daar rond met een gevoel van superioriteit of gezag. Verder vraagt hij meningen van mensen die in een kwetsbare positie zitten, over gevoelige topics en dan nog eens zonder hen onherkenbaar te maken. Die mensen kunnen van de ene dag op de andere hun job verliezen door zijn fratsen. Maar dat lijkt hem allemaal niet te boeien, het doel van de video was moderne slavernij aankaarten en al de rest is collateral en onbelangrijk. Vragen zoals "blijf je achteraf bekeken achter je keuze om hier te komen werken" blijven uit, want hij zal toch vaak "ja" als antwoord krijgen. Hoe slecht de omstandigheden ook zijn, het blijft voor velen helaas een meervoud van wat ze thuis kunnen verdienen. Kent de plaatselijke munteenheid niet eens, dinar ipv dirham. Geen tolken op plaatsen waar hij de taal niet spreekt. Ja dan besef je gewoon hoe lui hij eigenlijk is.

Positieve puntjes is dat hij nog altijd respect probeert te tonen aan mensen die hem respecteren, althans dat denkt hij en de goede intentie telt, ook al verdraagt hij hen misschien niet. En dat hij soms wat eten en drinken weggeeft aan degenen die het nodig hebben.

Verder is het eigenlijk gewoon hersenloze content met weinig onderbouwing. Zal er na 3 video's ook geen tijd meer aan besteden.

Laatst bewerkt:
Begint naar bendevorming te neigen hoe die daar rondlopen.
Vooral in hun laatste video’s is het er idd wel over. Het is ook hij alleen niet die aan het filmen is, maar ze staan daar met 3 man en nog 2 halve buitenwippers je te filmen. Moest er 5 man mij zomaar beginnen filmen zou ik ook vragen wat hun probleem is. Die taxichauffeur had het grotendeels bij het rechte eind in hun discussie.

Zijn good Guy houdt ook totaal geen steek. Die 3 lummels die geen woord Nederlands konden uit Yemen waren good guys, waarom dan?

En zit daar aan het station die kerel uit te maken voor agressief terwijl hij hem een duw verkoopt en zegt “dont touch me”. Die gast deed totaal niks buiten zeggen dat hij hem niet moest filmen.

Vooral in hun laatste video’s is het er idd wel over. Het is ook hij alleen niet die aan het filmen is, maar ze staan daar met 3 man en nog 2 halve buitenwippers je te filmen. Moest er 5 man mij zomaar beginnen filmen zou ik ook vragen wat hun probleem is. Die taxichauffeur had het grotendeels bij het rechte eind in hun discussie.

Zijn good Guy houdt ook totaal geen steek. Die 3 lummels die geen woord Nederlands konden uit Yemen waren good guys, waarom dan?

En zit daar aan het station die kerel uit te maken voor agressief terwijl hij hem een duw verkoopt en zegt “dont touch me”. Die gast deed totaal niks buiten zeggen dat hij hem niet moest filmen.

Vond het ook grappig dat hij hem een taxichauffeur noemde maar volgens mij stond er iets van DIGI op zijn auto. Stereotypering much. Ik merk dat hij nederig en respectvol probeert te blijven maar ik zag toch regelmatig subtiel denigrerende opmerkingen. Hij voelt zich superieur.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan