Dungeons & Dragons boardgames

Vantham

Active member
Wat zijn zoals goede D&D boardgames? het hoeft geen beginnemateriaal te zijn maar ook niet té hardcore.

Vroeger hadden we een tof spel waarbij kamers random werden toegevoegd met monsters. Ik zoek iets gelijkaardig om te spelen met mijn gezin. Kinderen zijn oud en slim genoeg om alles te snappen dus dat is geen probleem. Bij voorkeur wel een NL versie.

Alvast bedankt voor jullie voorstellen.. evt met link naar een goede boardgame winkel

Wrath of Ashardalon, Castle Ravenloft en Legend of Drizzt zijn simpele dungeon-crawlers, makkelijk te begrijpen en best wel leuk om te spelen.
In die spellen worden de kamers en de monsters random toegevoegd tot je dan de kamer of doel hebt bereikt.

Wat zijn zoals goede D&D boardgames? het hoeft geen beginnemateriaal te zijn maar ook niet té hardcore.

Vroeger hadden we een tof spel waarbij kamers random werden toegevoegd met monsters. Ik zoek iets gelijkaardig om te spelen met mijn gezin. Kinderen zijn oud en slim genoeg om alles te snappen dus dat is geen probleem. Bij voorkeur wel een NL versie.

Alvast bedankt voor jullie voorstellen.. evt met link naar een goede boardgame winkel
Zoek je specifieke D&D of dungeon crawl?

Niet specifiek D&D:
* Mice & Mystics - goed als eerste ervaring, later ontdekt dat er betere zijn
* Stuffed fables - zoals Mice & Mystics
* Adventure Tactics - niet voor beginners, maar zeker nog niet hardcore
* Gloomhaven jaws of the lion - het minst hardcore van de gloomhaven reeks. Deze games speel je met kaarten ipv dobbelstenen.
* Descent
* Roll player adventure - d&d vibes , geen Dungeon crawl. Gevechten zijn ook met checks ipv miniaturen dobbelsteen gooierij
* Middara - veel story, goede gameplay met d&d vibe. Meer hardcore

Nl versies zijn moeilijker denk ik

Terug
Bovenaan