Dune: Spice Wars toont eerste gameplaybeelden

Denis Villeneuves Dune was een van de grote succesverhalen in filmland vorig jaar, maar velen onder ons zijn waarschijnlijk al veel langer in de ban van Frank Herberts Dune-universum. De invloedrijke boeken liggen dan ook aan de basis van heel wat hedendaagse sciencefiction. Maar wist je dat de dat grondlegger van het RTS-genre ook dit universum als inspiratiebron gebruikte, meerbepaald de verfilming van David Lynch uit 1984. Ik verwijs hier uiteraard naar Dune II: Battle for Arrakis van Westwood Studios, de legendarische studio achter de Command & Conquor-reeks. Zelf heb ik nog heel goede herinneringen aan het offieuze derde deel, Emperor: Battle for Dune, dat ik echt grijsgespeeld heb in mijn jeugdjaren.

De aankondiging van een nieuwe RTS-game in dit universum was dan ook heuglijk nieuws. Met een Early Access-release later dit jaar, zal het niet lang duren voordat de marketingmachine in volle gang zal schieten. Gisteren verscheen alvast een nieuwe video die ons een eerste indruk geeft van de gameplay die we mogen verwachten in Dune: Spice Wars.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan