Dubai

Tijdloos

Active member
Blijkbaar was er nog geen Dubai topic.

Ik moet binnenkort een dinsdag en woensdag in Dubai zijn voor het werk. Om de kans toch beter te pakken, heb ik besloten vroeger op te vliegen.
Zaterdag arriveer ik om 06:00, donderdagmorgen (02:30) vertrek ik terug vanuit Abu Dhabi.

Iemand aanraders die ik op mijn weekend/maandag zeker gezien moet hebben?

Ik ben daar al een paar keer geweest.

Je kan het oude Dubaï eens gaan bezoeken.
Je kan de "hop on hop off" bus doen om langs alle "bezienswaardigheden" te rijden.
Je kan richting het grote shopping centrum gaan en oa de burj kalifa eens omhoog gaan.
Eens aan het strand gaan kijken...
Alles goed te doen met de metro/tram of taxi

Op 48u kan je het meeste zo wel gezien hebben denk ik...

Je kan er ook gaan eten in een fancy restaurant en foto's van uw bord op Instagram zetten.

Enfin, dat is zowat hoe ik Dubai zie 😅
Ja zo dacht ik er ook over 😅 Zou er nu zelf niet meteen heen gaan, maar aangezien ik er toch al heen vlieg, net zo goed even gebruik maken van de kans.

Ben er zelf 1 keer geweest, en ook enkel omdat mijn andere reis er eindigde. Ik had dus enkele dagen voorzien om er wat rond te hangen, maar wegens wat aanpassingen in de voorgaande reis, heb ik mijn vlucht vervroegd... en wat was ik achteraf blij dat ik dat deed. Dubai is in mijn ogen echt een minderwaardige bestemming. Goed om inderdaad eens rond te lopen als je er per toeval moet zijn, maar dat is het ook. Nooit begrepen waarom het "hip" was om daar op shopping trip te gaan. De prijzen zijn daar ni eens goedkoper.

- Maar bon.. wat te doen.. tjah, sowieso eens langs de Burj Khalifa gaan. Ikzelf ben niet omhoog gegaan.. dacht dat het is van een 45 euro was en dan kan je maar tot de 125ste verdieping (456m/55%), verdieping 148 (555m/67%) is al gemakkelijk €100 en voor de lounge op 152/153/154 (585m/71%) is't al bijna €200.
- Tussen de Burj Khalifa en het shopping center ligt een vijver waar er geregeld een show wordt afgespeeld. 't Is mooi om zien, als ge toch iets zoekt om te doen, zeker de moeite om eens te bekijken. Vooral als't donker is, is't wel mooi met de kleuren.
- De Soek is in mijn ogen even artificieel als de rest van de stad. Veel teveel zelfde brol en opdringerige verkopers.

Het meeste "interessante" zaken kan je trouwens na je werkdag doen (tenzij je echt bijna de ganse dag moet werken), dus misschien kan je die volledige dagen gebruiken om de gekke Arabier uit te hangen en te gaan dune bashen of zo.

Tip: als je een taxi neemt aan de luchthaven, probeer dan een gele taxi te nemen. je hebt ook de zwarte SUV's, maar die zijn wel duurder (en als je niet heel ver moet, zijn de chauffeurs nogal lastig)

Burj Khalifa eens bezoeken.
The Frame (ben je vrij snel binnen en buiten als je wilt)
Er is nu een nieuw museum geopend (museum of the Future)

High tea in de burj al arab (6 of 7 sterren) of daar iets eten

Souq zou ik niet doen. Mall of the Emirates of Dubai mall evt. Kan je pinguïns gaan kijken. En één heeft het grootste indoor aquarium dacht ik

Al ain (grootste reuzenrad) eens bezoeken
Wat wandelen door de Marina

Waterpretpark doen aan de Atlantis
Wij hebben ook nog Ferrari world en de Zayed moskee in Abu Dhabi gedaan

Winkeltjes, cafés etc aan madinat Jumeirah complex waren nog n andere avondactiviteit

Krijgt er wel 3 dagen om als je wilt

Ben er zelf 1 keer geweest, en ook enkel omdat mijn andere reis er eindigde. Ik had dus enkele dagen voorzien om er wat rond te hangen, maar wegens wat aanpassingen in de voorgaande reis, heb ik mijn vlucht vervroegd... en wat was ik achteraf blij dat ik dat deed. Dubai is in mijn ogen echt een minderwaardige bestemming. Goed om inderdaad eens rond te lopen als je er per toeval moet zijn, maar dat is het ook. Nooit begrepen waarom het "hip" was om daar op shopping trip te gaan. De prijzen zijn daar ni eens goedkoper.

- Maar bon.. wat te doen.. tjah, sowieso eens langs de Burj Khalifa gaan. Ikzelf ben niet omhoog gegaan.. dacht dat het is van een 45 euro was en dan kan je maar tot de 125ste verdieping (456m/55%), verdieping 148 (555m/67%) is al gemakkelijk €100 en voor de lounge op 152/153/154 (585m/71%) is't al bijna €200.
- Tussen de Burj Khalifa en het shopping center ligt een vijver waar er geregeld een show wordt afgespeeld. 't Is mooi om zien, als ge toch iets zoekt om te doen, zeker de moeite om eens te bekijken. Vooral als't donker is, is't wel mooi met de kleuren.
- De Soek is in mijn ogen even artificieel als de rest van de stad. Veel teveel zelfde brol en opdringerige verkopers.

Het meeste "interessante" zaken kan je trouwens na je werkdag doen (tenzij je echt bijna de ganse dag moet werken), dus misschien kan je die volledige dagen gebruiken om de gekke Arabier uit te hangen en te gaan dune bashen of zo.

Tip: als je een taxi neemt aan de luchthaven, probeer dan een gele taxi te nemen. je hebt ook de zwarte SUV's, maar die zijn wel duurder (en als je niet heel ver moet, zijn de chauffeurs nogal lastig)
Bedankt voor de tips! Ik heb ook een huurauto genomen, dus zal misschien ook wel eens uitwijken naar Abu Dhabi of dergelijke. De Burj Khalifa zal van beneden zijn, het lijkt me het geld niet waard om daar omhoog te gaan.

Er is nu een nieuw museum geopend (museum of the Future)
Leek me ook interessant ja!

Wij hebben ook nog Ferrari world en de Zayed moskee in Abu Dhabi gedaan
Goed om te weten! Thanks!

Burj Khalifa tickets kan je best op voorrand boeken. Het scheelt enorm veel dan als je ze ter plaatse koopt.

Rond deze periode opent ook Dubai Global Village. Het is een multicultureel winkel- en entertainment-evenement opgebouwd rond landenpaviljoens met allerhande activiteiten (kermis, concerten, stuntshow, etc.). 's Avonds is het heel erg mooi verlicht.

Laatst bewerkt:
Ik woon hier sinds een jaar, my recommendations:

- Al Fahidi Historical Neighbourhood een beetje rondstappen en dan het kanaal oversteken met 1 van de traditionele bootjes naar de old souq. Je kan er goeie deals maken maar ook oude juwelen goedkoop polishen, ze doen het voor je neus, ook wel interessant om te zien hoe ze dat doen.
- Naar Abu dhabi rijden (anderhalf uur ongeveer) en daar Sheikh Zayed Grand Mosque bezoeken.
- Louvre in Abu Dhabi
- Als je van thrills houdt is er ook Ferrari World Abu Dhabi, met een paar van de snelste rollercoasters in de wereld.
- Dubai Marina Walk ('s avonds)
- Dubai Aquarium in Dubai Mall
- Voor sport en goeie gyms: Gymnation heeft dagpassen maar vraag voor een free trial eerst, geven ze meestal.
- Chinatown in Dubai Mall: lekker eten als je van Aziatisch houdt
- Desert safari (zeer toeristisch maar wel is leuk om mee te maken en epic views van de desert)
- Dune buggy rijden
- Best beaches: kite beach & marina beach (wel veel drukker)
- Arcade games is hier nog een ding, wel nostalgisch en is bijna in elke mall wel
- Als je graag naar de cinema gaat: https://uae.voxcinemas.com/ways-to-watch/summary of https://www.theroxycinemas.com/location/dubai-hills, super comfortabele zetels en als je bereid bent te betalen krijg je een 3 gangen menu geserveerd.

Edit:
- Car rental: Golden Key Rent Car aan DXB airport, of Europ/Gold car Sharjah airport. Discovercars app. voor cheap deals.
- Handige mobile apps: Ik gebruk Careem voor taxi's, en Talabat/Noon voor boodschappen en eten te bestellen. Maar met Careem kan je ook wel alles bestellen/laten leveren.

Edit 2:
- Heb je toch een office nodig om te werken: https://www.letswork.io/ app downloaden, inschrijven voor een 7 day free trial. Dan krijg je 15 credits = 3x een dag gratis werken in een van de vele cafe's/shared office spaces met unlimited gratis koffie/thee + kortingen op alle gerechten.

Laatst bewerkt:
Ik woon hier sinds een jaar, my recommendations:

- Al Fahidi Historical Neighbourhood een beetje rondstappen en dan het kanaal oversteken met 1 van de traditionele bootjes naar de old souq. Je kan er goeie deals maken maar ook oude juwelen goedkoop polishen, ze doen het voor je neus, ook wel interessant om te zien hoe ze dat doen.
- Naar Abu dhabi rijden (anderhalf uur ongeveer) en daar Sheikh Zayed Grand Mosque bezoeken.
- Louvre in Abu Dhabi
- Als je van thrills houdt is er ook Ferrari World Abu Dhabi, met een paar van de snelste rollercoasters in de wereld.
- Dubai Marina Walk ('s avonds)
- Dubai Aquarium in Dubai Mall
- Voor sport en goeie gyms: Gymnation heeft dagpassen maar vraag voor een free trial eerst, geven ze meestal.
- Chinatown in Dubai Mall: lekker eten als je van Aziatisch houdt
- Desert safari (zeer toeristisch maar wel is leuk om mee te maken en epic views van de desert)
- Dune buggy rijden
- Best beaches: kite beach & marina beach (wel veel drukker)
- Arcade games is hier nog een ding, wel nostalgisch en is bijna in elke mall wel
- Als je graag naar de cinema gaat: https://uae.voxcinemas.com/ways-to-watch/summary of https://www.theroxycinemas.com/location/dubai-hills, super comfortabele zetels en als je bereid bent te betalen krijg je een 3 gangen menu geserveerd.

Edit:
- Car rental: Golden Key Rent Car aan DXB airport, of Europ/Gold car Sharjah airport. Discovercars app. voor cheap deals.
- Handige mobile apps: Ik gebruk Careem voor taxi's, en Talabat/Noon voor boodschappen en eten te bestellen. Maar met Careem kan je ook wel alles bestellen/laten leveren.

Edit 2:
- Heb je toch een office nodig om te werken: https://www.letswork.io/ app downloaden, inschrijven voor een 7 day free trial. Dan krijg je 15 credits = 3x een dag gratis werken in een van de vele cafe's/shared office spaces met unlimited gratis koffie/thee + kortingen op alle gerechten.
Wat een toplijst! Merci! Ga hier zeker enkele dingen van bekijken.

Is Dubai ook een plek om als solo reiziger makkelijk te doen, of is dit echt niet een sociale hub?

@Meldanen geraak je makkelijk met openbaar vervoer van abu dhabi naar dubai, of vise versa?
en wat dan best? bus of trein?

Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen, ik snap de hype niet.
Dubai komt toch wel op een lagere positie in mijn "Favoriete reisbestemmingen" lijstje.

Er is naar mijn mening weinig authentieke cultuur. Alles voelt heel nep of geforceerd (het is het dan ook een beetje) en qua landschap is er ook weinig aan natuurlijk.

Pro's:
Qua winkels is er natuurlijk alles wat je wil.
De Rolls-Royce and Bentley's komen je oren uit
De mensen zijn in het algemeen enorm vriendelijk

Ik moet eerlijk zeggen, ik snap de hype niet.
Dubai komt toch wel op een lagere positie in mijn "Favoriete reisbestemmingen" lijstje.

Er is naar mijn mening weinig authentieke cultuur. Alles voelt heel nep of geforceerd (het is het dan ook een beetje) en qua landschap is er ook weinig aan natuurlijk.

Pro's:
Qua winkels is er natuurlijk alles wat je wil.
De Rolls-Royce and Bentley's komen je oren uit
De mensen zijn in het algemeen enorm vriendelijk
Ik begrijp je, ik sta ook niet echt zo te popelen.

MAAR , ik heb ergens gelezen (ik moet nog uitzoeken HOE), dat je daar een overstap hebt met je vlucht (emirates),
(of abu dhabi bij etihad); dat je dan soms mag uitstappen, en 1 of 2 dagen in de stad kan verblijven, en dan nadien verder vliegen naar je eindbestemming (in mijn geval Japan).

Dit om het toerisme te promoten denk ik.
edit: gevonden dus:

Dus dan lijk het mij toch ideaal dit eens mee te pikken, want je moet daar dan toch passeren en uitstappen, dus je betaalt geen vliegtickets om die plaats te bezoeken.

Ik begrijp je, ik sta ook niet echt zo te popelen.

MAAR , ik heb ergens gelezen (ik moet nog uitzoeken HOE), dat je daar een overstap hebt met je vlucht (emirates),
(of abu dhabi bij etihad); dat je dan soms mag uitstappen, en 1 of 2 dagen in de stad kan verblijven, en dan nadien verder vliegen naar je eindbestemming (in mijn geval Japan).

Dit om het toerisme te promoten denk ik.
edit: gevonden dus:

Dus dan lijk het mij toch ideaal dit eens mee te pikken, want je moet daar dan toch passeren en uitstappen, dus je betaalt geen vliegtickets om die plaats te bezoeken.
1-2 dagen lijkt me inderdaad wel cava. Meer zou het voor mij niet moeten zijn.

(...) Nooit begrepen waarom het "hip" was om daar op shopping trip te gaan. De prijzen zijn daar ni eens goedkoper.
Ik denk niet dat mensen het vliegtuig pakken naar eenderwelke bestemming omdat het daar goedkoper is om te winkelen. Als je al meerdere uren vliegt om op hotel te zitten in Dubai zullen duurdere prijskaartjes je geen bal schelen.

Ik zou er zelf nooit doelbewust heen gaan, maar mocht ik een layover hebben in Dubai en tijd hebben zou ik er wel eens even gaan kijken. Maar niet als citytrip. Lijkt me héél artificieel en m'as-tu-vu - al lijken die gebouwen en lichtshows me wel een ervaring waard te zijn.

Global Village is ook wel de moeite om eens rond te lopen. Soort groot pretpark/kerstmarkt met allemaal verschillende landen als thema.

Ik vind het wel een aangename stad, maar zou er zeker niet speciaal voor gaan.
Maar als je de opportuniteit zou hebben om er 1-2-3 daagjes te gaan zou ik het zeker meepikken.

Is Dubai ook een plek om als solo reiziger makkelijk te doen, of is dit echt niet een sociale hub?

@Meldanen geraak je makkelijk met openbaar vervoer van abu dhabi naar dubai, of vise versa?
en wat dan best? bus of trein?

Goh zelf enkel Dubai metro genomen, en die is afhankelijk van de tijden wel heel druk.

Ze werken nu aan een nieuw treintraject waar je in minder dan een 1 uur kan reizen tussen Abu Dhabi en Dubai, maar geen idee wanneer het klaar is.

Voor het gemak zou ikzelf een Taxi nemen of een paar dagen een auto huren. Er zijn sowieso wel bussen/treinen maar het zal veel tijd kosten.

Terug
Bovenaan