Wel, @Conradus heeft enkele mooie links gevonden. Dat zo'n zaken niet algemeen geweten zijn en ontkend worden is IMO schandalig.
Die maar in het vet is ook gewoon een logische fout, dezelfde als @zwarten maakt: de discussie is niet of die zaken gebeuren, de discussie is of bepaalde groepen/landen actief zorgen dat zo'n zaken uitvergroot worden (wat jou kennelijk niet interesseert).
Als je voor bij wijze van spreken geen geld stokken in de wielen van een geopolitieke rivaal kan steken zou je gek zijn om het niet te doen. En als die rivaal democratisch is en elk platform vrij toelaat is dat een pak eenvoudiger. Al jaar en dag wordt propaganda verspreid, enkel is dat tegenwoordig een pak makkelijker. En door allerlei echokamers en geleid door de algoritmes van pakweg fb gaan mensen gewoon zelf op zoek naar die propaganda eenmaal ze een bepaald idee aanhangen.
Op dit punt lijkt het me gewoon het licht van de zon ontkennen om vol te houden dat er geen buitenlandse beïnvloeding gebeurt.
“Enkele zeer mooie links”, oké dan.
Een link waarin staat dat Dewinter met een “wapenhandelaar” naar een lezing gaat en daar mogelijks met een Russische notabele over wapens heeft gesproken.
Indrukwekkend staaltje van Russische inmenging, die mannen controleren hier heel den boel merk ik nu!
De discussie is de drugs- en geweldproblematiek in Brussel. Niet over de mogelijke propoganda gestuurd vanuit Rusland of China.
Want die problematiek is er, en hoeft zelfs niet uitvergroot te worden. Ze is zo al problematisch genoeg.
Overigens geopolitieke tegenstander. Zijn wij dan een geopolitieke tegenstander van Rusland en China? Het grote boze België met zijn onmeetbare macht?
Ik denk dat we zo al problemen genoeg hebben, daar hebben we Rusland en China niet voor nodig.