Drugsproblematiek en geweld in Brussel

Jij denkt dat een cultuur waarin meisjes weinig mogen en jongens als prinsjes behandeld worden die zelfs mogen weigeren naar een vrouwelijke leerkracht te luisteren - want het is maar een vrouw - géén rol speelt? Al ooit gebabbeld met leerkrachten die in Brussel lesgeven? Politie-agentes die in Brussel een tour deden?

Again: het kan perfect én geslacht én andere factoren zijn.
Dan zeggen we hetzelfde he, want het is factor x en y en z.

Maar ook a: psychologische capaciteiten, b: biologische factoren ruimer dan geslacht. y: omgeving kan je onderverdelen in y1: buurt waar je opgeleid y1: kwaliteit van de woning waar je woont enz...

Zo kan je het inderdaad blijven verdunnen tot er niks meer overschiet om aan te pakken, want je ziet door het bos de bomen niet meer.

Maar het probleem is ook zo complex, dat als je een maatregel neemt je, de effecten op de achterliggende factoren mee in rekening moet nemen.

Wederom, dat is een straatje zonder einde want jij zal altijd maar vanuit ideologische houding willen verklaren om toch maar zeker niets of niemand fout te classificeren. Hoe eng wil je "buurt waar je opgroeit" definieren? Borgerhout? Ah, maar daar wonen ook mensen die niets verkeerd doen. Turnhoutsebaan? Ah, maar dat is wel een heel lange straat, en daar wonen ook mensen die niets verkeerd doen. Hoek van de Provinciestraat en Turnhoutsebaan dan? Ah, maar...
En zo gebeurt er eigenlijk niets, want voor elke factor kan je wel een "Ah, maar..." opwerpen, en dat is ook wat je reeds doet sedert enkele pagina's.

Man die aan verkeersbord Brusselse ring hing, blijkt veroordeelde drugscrimineel: “Vermoord omdat een uithaling mislukte”

Een nieuw dieptepunt. Mexican style iemand vermoorden en publiek ophangen. Dit had ik nu ook niet op mijn bingo kaart staat voor 2025...

Mexicaanse drugskartels​

De Albanese pers maakt nu ook de vergelijking met Mexicaanse drugskartels die leden van vijandige bendes aan bruggen hangen. “Dat zo’n jongen in ‘het hart van Europa’ op zo’n manier aan zijn einde komt, is ongelofelijk en toont meteen de angstaanjagende proporties dat dit (drugs)fenomeen heeft aangenomen”, aldus de journalist. Antwerpen beschrijft hij als “de cocaïnehoofdstad en voormalige diamanthoofdstad”.

Man die aan verkeersbord Brusselse ring hing, blijkt veroordeelde drugscrimineel: “Vermoord omdat een uithaling mislukte”

Een nieuw dieptepunt. Mexican style iemand vermoorden en publiek ophangen. Dit had ik nu ook niet op mijn bingo kaart staat voor 2025...
Dat is volgens mij het logisch gevolg van meer en meer drugscriminaliteit: geweld tussen bendes en afrekeningen binnen de bende, waar dan op de meest schokkende manier een "signaal" wordt gegeven.

Terug
Bovenaan