Ik denk dat daar altijd veel projectie zit.. Ik ben 40 en ben nog nooit drugs tegen gekomen "in het echt". Ik ga er dan ook niet achter zoeken. En ik zou ook nooit van andere willen aannemen dat ze zich bezig houden met illegale zaken.
Mensen die weten da je niet openstaat voor drugs, gaan u daar ook niet over aanspreken denk ik.
Ik zei altijd: "Als mensen drugs willen gebruiken, doen ze maar zolang ze mij met rust laten."
Als ik na zoveel jaar toch eens wou experimenteren, bleken plots veel mensen wel eens te gebruiken.
Ik geloof wel dat cocaine een gevaarlijke drug is voor verslaving. En het daarbij sterk afhangt van hoe verslavingsgevoelig iemand is.
Maar mensen die dat willen proberen, doen dat nu toch al.
Maar als je het legaal wil maken, zou je het al goedkoper moeten aanbieden om de criminaliteit aan te pakken.
En id tonen zou nog kunnen, maar als het word bijgehouden wie gebruikt, gaat het illegaal circuit toch in stand gehouden worden. (Denk in)
En met dat het echt goedkoop zou worden, denk ik wel dat er nog meer probleemgevallen gaan opduiken.
Voor xtc, mdma zie ik echter minder problemen.
Heroine of fentanyl ook, omdat meeste mensen hier wel echt schrik van hebben. terwijl coke sneller geaccepteerd word, en vrij onschuldig lijkt, tov heroine.
Langs de andere kant, op vele schema's de verslavingskans van coke niet echt groter dan alcohol.