Dresscode op het werk

Dat vind ik dat er nog mee door kan, maar Nike of Primark (of Decathlon) toestanden zijn toch echt thuiskledij. Zeker als je bij klanten moet komen.
Waarom zou het label op uw sportschoenen nu net zo belangrijk zijn?

Dan wordt het toch gewoon snobisme ipv een dresscode. Ale soit ... niet dat Nike zo goedkoop is, maar sportschoentjes zijn sportschoentjes eh. Gelijk wat ze kosten. Enige verschil is maar een of ander label.

En nee, no way dat een schoen van Boss mij dat geld waard zou zijn. De keren dat ik ze tegen gekomen ben in de winkel was er dan ook zo goed als geen keuze. Zowat 1 paar tussen den hoop van 'designer' merken die elk 1 paar hadden.
En vrijwel geen een van die merken zat comfortabel als ik ze uit nieuwsgierigheid eens uitprobeerde, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ik snap niet echt hoe - als het binnen de normen van het bedrijf is- de kledij van anderen uw werk beïnvloedt.
Je gedraagt je op je werk toch niet knal hetzelfde als thuis? Ik drink op mijn werk geen water van de fles, zet geen heavy metal op de achtergrond op, loop niet in shorts of op pantoffels rond, ... Ik zou me wat ongemakkelijk voelen op mijn werk als iedereen zich gaat gedragen zoals thuis. Is gelukkig ook niet aan de orde in de multinationals waar ik voor werk ;)

Bij ons is geen dresscode. In de zomer op slippers, t-shirt en korte broek. In trainingspak als we geen cliënten zien is mogelijk.
Hier hetzelfde, in de zomer genoeg collega's die in short met slipper komen. Zelf doe ik dat niet maar ik zie er geen graten in, past bij de stijl van't bedrijf :)

Omdat sportschoenen (in mijn mening en op de plaatsen waar ik werk) sowieso al niet thuishoren. Als je het dan toch absoluut wilt doen, is een duurder chiquer merk meer geoorloofd dat goedkope sportschoenen.
Dit is dan toch echt snobisme? Waarom zou een sportschoen van merk A niet zo geoorloofd zijn als een sportschoen van merk B?
En waarom zouden die schoenen niet thuishoren op de plek waar jij werkt?

Om eerlijk te zijn: als dat de bedrijfscultuur daar is, zou ik daar ook gewoon niet willen werken.

Dit is dan toch echt snobisme? Waarom zou een sportschoen van merk A niet zo geoorloofd zijn als een sportschoen van merk B?
Waar ik werk zijn sportschoenen sowieso niet geoorloofd, als je het dan toch absoluut alsnog wilt doen kan je beter de iets degelijkere chiquere sportschoenen dragen (zoals ze hierboven ook al aangaven, bijv. van Boss).

Als je met klanten of met mensen van buiten het bedrijf moet omgaan, kan ik er nog mee inkomen.
Maar als dat niet het geval is en je moet je nog altijd aan die regeltjes houden, dan bedank ik toch ook.

Ik heb het dan niet over een baggy trainingsbroek of slippers dragen, maar wat in hemelsnaam is er mis met een normaal tshirt of een korte jeansshort in de zomer?

Waar ik werk zijn sportschoenen sowieso niet geoorloofd, als je het dan toch absoluut alsnog wilt doen kan je beter de iets degelijkere chiquere sportschoenen dragen (zoals ze hierboven ook al aangaven, bijv. van Boss).
Dus again: duurdere sportschoenen (ene met een schoon merkske). En dan blijft mijn post geldig.

Werkschoenen, korte broek en polo of tshirt. In de winter mag er nog een trui en muts boven. Wie na de zomer als eerste toekomt in lange broek is de "nicht" en moet trakteren, wat resulteert in 365 dagen korte broek. :unsure:

Gezien we constant klanten ontvangen moeten we er gewoon deftig bij lopen , geen specifieke dresscode buiten het feit dat korte broek niet toegelaten is. We hebben hemdjes/polo's met bedrijfslogo die ik wel aan doe maar niet verplicht zijn.
Verder mogen we water van de fles drinken en hebben we nog geen lijst ontvangen met schoenmerken die verboden zijn dus een heel vooruitstrevend bedrijf.

Etiquette-regels. Je ziet er dan verfijnder uit. :p
oVEXQlL.jpeg

We hebben een collega gehad die in een voetbaloutfit kwam werken. Daar is geen verbod op, maar de consensus was dat dat toch niet gepast is. Ik vind dat het toch wel een beetje deftig mag zijn.
Ik draag bvb. nooit een korte broek op mijn werk. (Overheid)

Ik snap niet echt hoe - als het binnen de normen van het bedrijf is- de kledij van anderen uw werk beïnvloedt.
Onze vorige secretaresse was steeds piekfijn doch licht uitdagend uitgedost, maatje 36/38 met grote (overigens mooie) en vaak heel zichtbare boezem, in een (overwegend mannelijke) industrie heeft dat ongetwijfeld een invloed gehad. Bepaalde collega's vonden het leuk en aangenaam, anderen konden zich ergeren.

Ikzelf had geen bezwaar maar heb ook vastgesteld dat een deviatie van de blik onvermijdbaar was tijdens de warme zomers.

Verder kan ik wel beamen dat echt chique/dure of goedkope kledij bij momenten aanleiding kan geven tot bepaalde privileges of milde vormen van minachting, zeker bij eerste indrukken. Idealiter is bedrijfskledij de beste keuze.

En zolang het vrij duur spul is.
Wat is er mis met een shirt van de Primark?
En dude, Hugo Boss schoenen? Dat kost 3 keer zoveel als de schoenen die ik zou dragen hoor.

Eum, dat maak jij ervan. Ik heb er duidelijk bij gezet dat het voorbeelden zijn en Nikes en Hugo Boss sneakers zullen wel hetzelfde kosten. Ik heb dat als voorbeeld genomen omdat Hugo Boss geklede sneakers heeft en Nike echte loopschoenen. Er zal niet snel geklaagd worden over dress code ergens, maar bij het dragen van een T-shirt zal dat de eerste kanshebber zijn, ongeacht van welk merk.

Onze vorige secretaresse was steeds piekfijn doch licht uitdagend uitgedost, maatje 36/38 met grote (overigens mooie) en vaak heel zichtbare boezem, in een (overwegend mannelijke) industrie heeft dat ongetwijfeld een invloed gehad. Bepaalde collega's vonden het leuk en aangenaam, anderen konden zich ergeren.

Ikzelf had geen bezwaar maar heb ook vastgesteld dat een deviatie van de blik onvermijdbaar was tijdens de warme zomers.

Verder kan ik wel beamen dat echt chique/dure of goedkope kledij bij momenten aanleiding kan geven tot bepaalde privileges of milde vormen van minachting, zeker bij eerste indrukken. Idealiter is bedrijfskledij de beste keuze.
Als ze zich er naar kleden dan is het om gezien te worden. 't Is dan ook geen schande dat die blik eens die richting uit gaat.

Of ten minste, dat is de mening van een ... euuh ... mannelijke mens. Met al die genderpolitiek en me2's van tegenwoordig zouden ze er nog wel een draai kunnen aan geven dat het ons fout is dat we ogen hebben.

Mor soit.

Waarom mag je geen water van de fles drinken?
Bij ons mag dat ook niet hoor. Maar het zijn dan wel van die 25 liter flessen die op een watercooler staan ...

Hier is ook geen dresscode, meeste mensen komen werken in jeans of geklede broek en een hemd. Ikzelf meestal in jeans + tshirt, een casual hemd in de winter met daaronder een tshirt of een lekker warme pull want ik heb snel koud. Ik werk op een technische afdeling dus wanneer ik onderhoud moet doen aan machines doe ik al eens een oudere jeans aan of een werkbroek.

Wanneer er klanten komen voor een demo dan is er wel een dresscode zijnde zwarte broek, zwarte schoenen en polo van het bedrijf.
Waar ik trouwens ook geen enkel probleem mee heb.

Dresscode? Whatever the fuck I want...
Als er extern volk over de vloer komt pas ik mij wel aan, en als ik zelf een vergadering heb is het een lange broek + polo of hemd. Kostuum enkel voor netwerk-events of meetings waarvan je weet dat de tegenpartij ook in kostuum komt.

Het werk dat ik aflever spreekt voor zich. De kans lijkt mij groot dat ik in een bedrijf met strikte dresscode wel meer aanvaringen zou hebben met de company policies en hierarchie...

Terug
Bovenaan