Dresscode op het werk

Of jij denkt dat niemand dat ziet :p
Een personeelsfeest is de ideale plek om scheefpoeperij en vechtpartijen te zien. Heb nog geen enkel personeelsfeest geweten waar beide niet voorvielen op dezelfde avond.
Naar wat voor personeelsfeesten ga jij wel? Ik heb dat bij ons iig nog niet meegemaakt.

Naar wat voor personeelsfeesten ga jij wel? Ik heb dat bij ons iig nog niet meegemaakt.
Van mijn werkgever :P
Zet 400 man samen en laat de drank zeer rijkelijk vloeien en je krijgt dat. Dat scheefpoepen daar moet ik verder toch geen duiding bij geven?
Maar als je heel het jaar frustraties opkropt en dan ga je naar een context waar iedereen van de kaart is en een pak mondiger is, ja dan kan het er wel eens bovenhands opzitten. Maar laat ons ook wel zijn, het is altijd wel een dezelfde soort mensen hoor die erbij zijn.

Misschien dat je vechtpartijen wat verkeerd interpreteert. Maar ik bedoel dan het betere roepwerk en wat duw en trekwerk. Ja een vuistslag is er ook al eens gevallen. Maar het is niet alsof het elke keer een kickboks evenement is natuurlijk.

^ overdrijven is ook een vak.
Zo een bedrijfscultuur toch nog nooit gezien in ieder geval.
Maar laten we een kat een kat noemen, het bestond wel degelijk bij Accent Interim. Daarover bestaan genoeg krantenartikels, o.a. deze:

Bestond, want ik denk wel dat het gebeterd is sinds Accent Interim verkocht is door Cracco.

:rofl: Ik wist dat dus niet.
Wel schandalig dat het zo lang kon doorgaan. Is er dan niet veel volk dat erover klaagt en/of een orgaan die dat serieus neemt?

:rofl: Ik wist dat dus niet.
Wel schandalig dat het zo lang kon doorgaan. Is er dan niet veel volk dat erover klaagt en/of een orgaan die dat serieus neemt?

Ik denk dat er voor de rest nauwelijks klachten binnenkomen omdat het publiek dat daar wil gaan werken niet graag later in de pers zal staan als ze ontslagen werden omdat ze "te lelijk zijn", "geen korte rokjes wilden dragen", "te preuts zijn". En als je een andere job kon vinden, was het vaak ook als medewerker van een interimkantoor, waar het nu ook niet geapprecieerd zal worden als je de interimsector in een slecht daglicht stelt, zélfs al gaat het over een concurrent.

Toen ik nog individuele dienstverlening deed op de vakbond, was dit het interimkantoor waar ik algemeen de laagste kwaliteit aan kennis bij medewerkers had. En elke keer als ze de telefoon opnamen was het van "Bedankt om Accent te bellen, hoe kunnen wij u van dienst zijn". Mijn standaardreactie: "Bedankt om elke keer hetzelfde zinnetje verplicht te moeten vertellen" apprecieerden ze niet echt.

Nu, ik heb hen tienduizenden euro's gekost, wat me héél blij maakte, maar het mochten er nog veel meer zijn.

Het was inderdaad accent interim. Heb dat verhaal van de echtgenote van een goede vriend van me. Die heeft daar paar jaar gewerkt maar dat is al jaren geleden. Of het er nu nog zo aan toe gaat weet ik niet maar de verhalen toen waren wel de moeite :)

Heb ook enkele jaren bij een grote internationale headhunter gewerkt in het begin van mijn loopbaan.
Herken veel van die accent dingen daarin terug se.

Groots opgezette personeelsfeesten in Londen met ne hoop volk. De big chief die dan aangerold kwam in zijne Rolls Royce, terwijl iedereen hem buiten kwam begroeten. Iedereen in smoking, cocaine en poepen op het toilet.

Wolf of wallstreet was er niks tegen.

Aan het begin van mijn loopbaan in de reclamesector gewerkt. Daar werd toen elk jaar een skireis georganiseerd voor het hele bureau. Dat was drie dagen feesten als zot met de dezelfde uitspattingen van drank, drugs en sex (maar lang niet iedereen he). Er waren daar veel feestjes, regelmatig ook uitgebreide lunches en nadien blijven brainstormen op het terras van een brasserie in de schaduw van het Zoniënwoud. Tegenwoordig is dat allemaal wat minder en misschien maar goed ook (maar ben wel blij dat te hebben meegemaakt).

Maar laten we een kat een kat noemen, het bestond wel degelijk bij Accent Interim.
Als kers op de taart heb je nog steeds het filmpje van hun teambuilding / personeelsfeest, wat boekdelen spreekt. Die firma heeft/had veel weg van een sekte. Het personeel dat zat gevoerd wordt, dan bij elkaar gaat slapen in tentjes. De nogal suggestieve liedjestekst rond 08:00, en de zaakvoerders die ook niet rond de pot draaien. Veel gekker dan dit gaat het qua bedrijfscultuur niet worden denk ik.

"Work hard, play hard". :unsure:
Dat is exact wat ik dacht bij al die posts/verhalen de voorbije pagina. Zo'n bedrijfscultuur vol "work hard play hard" types die met enige vorm van brainwashing zich helemaal hebben vereenzelvigd met hun hippe bedrijf.

Om de kriebels van te krijgen.

Dat is exact wat ik dacht bij al die posts/verhalen de voorbije pagina. Zo'n bedrijfscultuur vol "work hard play hard" types die met enige vorm van brainwashing zich helemaal hebben vereenzelvigd met hun hippe bedrijf.

Om de kriebels van te krijgen.
Ik heb ooit een tijd door gebracht in een Accent kantoor. Hoewel ik niet voor hen werkte, maar ik had daar wel een bureau en had ook wel veel met hen te maken. Die hun verhalen, vooral uit de jaren 90. Shit man als daar zelfs maar 1/10de van waar was...

Als wetenschapper die in het onderzoek werkt kom ik dat jargon niet elke dag tegen, wanneer het dan wel gebeurt, omdat we eens mensen met een marketingachtergrond spreken, of omdat ik naar een event van de EU ga (was voor hun green deal), vind ik dat altijd zo leeg. Mijn eerste gedacht is altijd: "maar wat heb je nu effectief gezegd?" En vaak is dat niet erg veel.

Anderzijds heb ik dat altijd bij een overvloed van acroniemen, ik vind dat niet productief. Ik herinner mij nog toen ik in de VS werkte dat ik om de zoveel dagen een mail kreeg van de GSFLC. Met daarin dan booschappen zoals "op die dag kan iedereen naar het event van de GSFLC komen" of "GSFLC wenst iedereen te informeren" of "Help de GSFLC met x". Nergens ook maar iets waardoor je dat kon ontcijferen, tot ik het aan een collega vroeg: Graduate Student Faculty Liason Committee. Handig.

Laatst bewerkt:
Als wetenschapper die in het onderzoek werkt kom ik dat jargon niet elke dag tegen, wanneer het dan wel gebeurt, omdat we eens mensen met een marketingachtergrond spreken, of omdat ik naar een event van de EU ga (was voor hun green deal), vind ik dat altijd zo leeg. Mijn eerste gedacht is altijd: "maar wat heb je nu effectief gezegd?" En vaak is dat niet erg veel.
Nee, het is vaak dikdoenerij en wollig taalgebruik om een lege inhoud te camoufleren. Ik betrap me zelf ook soms op die Engelse termen, maar je hebt mensen die daarmee in overdrive gaan. Dan denk ik vaak aan Bucky van Het Eiland ...

Terug
Bovenaan