Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

Voor mezelf is het men eerste dragon age. Ben voor mage gegaan. Speelt wel vlot die range combat en dan switchen naar close combat. Heel vlot. Controls zijn ook wel enorm goed om met keyboard en muis te spelen.
En idd de performance is enorm goed. Hier

@1440p ultra settings , rt op max en dlls op quality tussen de 110 en 130fps.

Dialoog en audio zit ook wel goed. Verhaal smaakt momenteel naar meer. Ondertussen level 4 en een quest of 4 gedaan en ik heb zo een gevoel dat het alleen maar beter zal worden. Ik speel zo een beetje met de mindset van ni neute ni pleuje. Ook men eerste keuze al moeten maken redden / sterven of naar grey wardens sturen.

Ik zit ongeveer even ver en ben ook wel best enthousiast over de eerste uren. Al zit er wel een disney-filter over het geheel tov de vorige games. De characters zien er pixar uit met hun rare proporties en grote hoofden maar ook de dialogen zijn precies superbraaf. Al een peptalk gehoord van mezelf die gerust door Gertje Verhulst zou kunnen geschreven zijn. Afwachten of dit gaat beginnen storen of wennen.

gisteren een beetje zitten zien op Asmongold zijn stream, wat grappig was is dat bij hem de game serieuze fps drops had

Loopt inderdaad enorm goed met alle eye candy open. (4070 12g)
Ik heb ook tss de 110 en 140 fps op 1440p ultra met dlss en frame generation. :clap:

Enige waar ik met de neus werd opgeduwd is mijn processor die ondertussen 8 jaar oud (i7 6700k) is en waar ik bij de eerste keer shaders na installatie +-25 minuten hebben moeten wachten. Gelukkig erna maar een minuutje na die eerste shader pull.

Ondertussen level 10.

Ook al paar uurtjes gespeeld, gekozen voor elven mage, bevalt mij al heel goed! Denk dat ik later voor spellblade zal gaan. Graphics zijn idd niet erg realistisch maar het ziet er mij allemaal heel goed uit, vooral onder de indruk van het haar van de personages. Beste haar dat ik al in een game gezien heb! Game speelt heel vlot

Hier ook begonnen ondertussen en ik ben onder de indruk van de grafische stijl.
Toch al een paar keer stil gestaan om de omgevingen beter te bekijken.
De grafische stijl werkt echt wel veel beter in dialogen dan hun fotorealistische stijl van bv. ME.

Wou eerst voor een Elven mage gaan maar elven kunnen geen baarden hebben blijkbaar, dus dan maar voor een human gegaan.
Hoewel ik mijn human misschien toch maar voor een warrior ga houden en een andere look ga gebruiken voor de mage. :p

Hier heb ik het nét op tijd gerefunc op Steam. Wat een slecht geschreven trainwreck is me dit. Graphics zijn cheap maar ok, gameplay ook, maar dit is een RPG dus dialoog en story zijn belangrijk. Niet dus. Bioware is al jaren dood, maar this one takes the cake.

Eén van de weinige reviewers die je kan vetrouwen zegt het hoe het is:

Ik denk dat hij een punt heeft, het voelt voor mij ook heel braaf en niet rauw, volwassen aan qua dialoog, meer voor een tiener doelpubliek. Maar je moet ook niet overdrijven en doen alsof je hier op de valreep aan een misbaksel ontsnapt bent hoor. Tot nu toe is het verder dik in orde.

Laatst bewerkt:
Wat ik wel jammer vind ja dat er precies niet veel bloed aanwezig is in het spel?
Zelfs bij die "takedowns" zie ik geen spatje bloed.

Hier heb ik het nét op tijd gerefunc op Steam. Wat een slecht geschreven trainwreck is me dit. Graphics zijn cheap maar ok, gameplay ook, maar dit is een RPG dus dialoog en story zijn belangrijk. Niet dus. Bioware is al jaren dood, maar this one takes the cake.

Eén van de weinige reviewers die je kan vetrouwen zegt het hoe het is:

Cohh is voor mij één vd 3 reviewers die ik volledig vertrouw (naast gameranx en fextralife)
Helaas ziet het ernaar uit dat Veilguard er niet meteen inkomt. Ik heb DA:Inquisition nochtans enorm graag gespeeld, net omdat het goed geschreven was en de characters top waren.

Ik denk dat hij een punt heeft, het voelt voor mij ook heel braaf en niet rauw, volwassen aan qua dialoog, meer voor een tiener doelpubliek. Maar je moet ook niet overdrijven en doen alsof je hier op de valreep aan een misbaksel ontsnapt bent hoor. Tot nu toe is het verder dik in orde.

Het is bijna 10 jaar geleden dat Witcher 3 uitkwam. Tien jaar. Als je nu nog steeds geen deftige open world RPG kan maken dan stop je er beter mee. Vind ik hé.
De originele Dragon Quest was duidelijk gemaakt met invloeden van Witcher 1, en de diepgang van bepaalde quests was ook echt goed in Origins. DQ2 vond ik wat minder maar Inquisition vond ik een return to form. Dit is geen Dragon Quest game, dit is EA die zijn uiterste best doet om alle vakjes aan te tikken, zéker niets verkeerd wil zeggen en erin slaagt om een mediocre game af te leveren, zonder kruiden, zonder visie.

Het is bijna 10 jaar geleden dat Witcher 3 uitkwam. Tien jaar. Als je nu nog steeds geen deftige open world RPG kan maken dan stop je er beter mee. Vind ik hé.
De originele Dragon Quest was duidelijk gemaakt met invloeden van Witcher 1, en de diepgang van bepaalde quests was ook echt goed in Origins. DQ2 vond ik wat minder maar Inquisition vond ik een return to form. Dit is geen Dragon Quest game, dit is EA die zijn uiterste best doet om alle vakjes aan te tikken, zéker niets verkeerd wil zeggen en erin slaagt om een mediocre game af te leveren, zonder kruiden, zonder visie.
Ik hield ook goede herinneringen over aan Origins maar na het dit jaar te hebben herspeeld heb ik mijn mening toch flink moeten bijstellen. Er zitten zeker goeie delen in maar de opzet van het verhaal is zo by-the-numbers als maar kan zijn. De protagonist gaat op bezoek bij vier volkeren, doet daar zaken die amper iets met het hoofdverhaal te maken hebben en pas bij de Landsmeet komt het verhaal weer op gang. De companions zijn met uitzondering van Alistair, Morrigan en Shale (voor de comic relief) ook niet al te best uitgewerkt. Pas op, er zitten echt goeie stukken in Origins zoals de Deep Roads maar als CRPG vond ik het toch tegenvallen. En qua invloeden komt Origins eerder voort als adaptatie uit D&D, met The Witcher heeft het weinig te maken. Dat was destijds ook maar een zeer niche spel.

Dragon Quest is nog iets helemaal anders trouwens :tongue:

Speelt enorm vlot op pc!
Rt en frame gen aan en constant 100+ fps.
Ziet er cartoony maar toch goed en gedetailleerd uit 🙂.
Wel even wennen die stijl.

Heb al een uur gespendeerd in de char creation om uiteindelijk de meest standaard combo te kiezen, human warrior 😛.

Heel benieuwd naar de rest van het spel.
Die stijl is voor mij eigenlijk de grootste turnoff. De vorige DA games hadden een donkere medieval sfeer. Dit ziet er lelijk uit, zoals Concord. In DA Origins hing je hele armour onder het bloed na een gevecht. Hier is alles zo braaf, geen conflicten in uw groep, geen slechte characters, iedereen is vriendjes met elkaar.
Als dan ook nog blijkt dat de reviewers voorafgaand gescreend werden om geen negatieve dingen te zeggen over de game, is dat toch een serieuze red flag waarmee je de geïnteresseerde spelers die nog aan het twijfelen zijn bedot.

Laatst bewerkt:
Cohh legt de duim op de pijnlijke plekken, maar hij vind het spel 'goed' he, niet "im gonna refund this shit".
Dat het een zielloze generiek sfeertje ging zijn was toch al duidelijk op voorhand van al hetgeen we zagen passeren?

Dat van de slechte graphics wat sommigen hier aanhalen snap ik niet, moet wellicht een console issue zijn?
Te braafjes en generiek, sure dat is zeker.
Maar de eye candy stroomt hier van mijn scherm op ultra settings.
Maar lelijk of cheap is in mijn woordenboek toch iets helemaal anders zulle.

Maar buiten dat hele hou-mijn-handje-vast-lila sfeertje is het spel toch wel zeer aangenaam.
Ik amuseer me toch vooral met het exploreren en de combat.
Het lijkt soms alsof er ook niet veel te exploren is doordat ze je overal door leiden, maar in die crossroads bvb blijft de content maar komen nadat ik daar passeerde met de main story.
Daar al meerdere bosses gekilled die ik niet onmiddelijk tegenkwam door mijn hand te laten leiden.

Die combat is bij momenten dan ook nog eens niet te simpel op hogere difficulty dan adventurer.

Bijna aan het spec level hier, ben eens benieuwd hoeveel impact dat gaat zijn op de fights.
Ben warrior gestart en me een build gemaakt met enkel necrosis, barrier damage en stagger damage, richting de reaper spec.

Laatst bewerkt:
Ik heb een paar uurtjes gespeeld en ik vind het tot hiertoe leuk. En grafisch vind ik het ook wel mooi.

Ik ben eigenlijk het spel in gestapt met weinig verwachtingen. En ja, het had leuk geweest als de stijl van de vorige games wat had doorgezet geweest, maar dat is nu niet gebeurd. En als je terugkijkt in wat soort development hel dit spel heeft gezeten ben ik eigenlijk best tevreden.

Mijn allergrootste teleurstelling in dit spel, en dat is iets dat al maanden geweten was, is dat de keuzes uit de vorige games zo goed als geen impact hebben en je de world state amper kunt aanpassen. Ik kan ook wel aannemen dat alle verschillende opties enorm veel werk met zich meebrengt en moeilijk in te brengen, maar het blijft toch jammer.

Die stijl is voor mij eigenlijk de grootste turnoff. De vorige DA games hadden een donkere medieval sfeer. Dit ziet er lelijk uit, zoals Concord. In DA Origins hing je hele armour onder het bloed na een gevecht. Hier is alles zo braaf, geen conflicten in uw groep, geen slechte characters, iedereen is vriendjes met elkaar.
Ze zijn al met Inquisition richting deze grafische stijl gegaan, en qua verhaal was het daar ook allemaal heel erg braaf. Slechte personages heb je daar ook niet. In de vorige overigens ook niet echt.

Als dan ook nog blijkt dat de reviewers voorafgaand gescreend werden om geen negatieve dingen te zeggen over de game, is dat toch een serieuze red flag waarmee je de geïnteresseerde spelers die nog aan het twijfelen zijn bedot.
Er zijn hier in dit topic al voorbeelden gegeven van reviewers die in het verleden zeer kritisch waren voor bioware en toch een reviewkopie gekregen hebben.

Ze zijn al met Inquisition richting deze grafische stijl gegaan, en qua verhaal was het daar ook allemaal heel erg braaf. Slechte personages heb je daar ook niet. In de vorige overigens ook niet echt.

Er zijn hier in dit topic al voorbeelden gegeven van reviewers die in het verleden zeer kritisch waren voor bioware en toch een reviewkopie gekregen hebben.
Ik zie niet in wat dat verandert. Er zijn er die gecancelled werden als ze zelfs maar lichtjes kritisch waren over iets.

Ik zie niet in wat dat verandert. Er zijn er die gecancelled werden als ze zelfs maar lichtjes kritisch waren over iets.
Dat ze waarschijnlijk niet gecancelled zijn en de reden waarom ze geen kopie gekregen hebben niet is omdat ze kritisch zijn. Gezien andere kritische reviewers er wel gewoon eentje gekregen hebben

Zit nu 10 uur ver in de game en zover ik weet heb ik maar 1 echte keuze moeten maken.
Waar zijn de choice en consequenses?

Wat mij ook stoort zijn de "side" quests die ik momenteel heb en totaal niet interessant zijn.

Vind het een vreemde game. Ik heb goesting om te spelen en wil zien waar het naartoe gaat maar hoe meer ik speel hoe meer de negatieve punten toch beginnen op te vallen.
Buiten Neve heb ik ook nog geen interessante companions tegengekomen (Varric telt niet mee).

*edit* ik mis ook totaal het "role-playing" deel in dit spel.
Ook de skillpoints die je per level kan zetten ergeren mij. Alles is combat related.
Waar zijn de social skills?
Heb nog geen enkel gevecht tegen gekomen waar je u uit kan praten.

Het is gewoon een action game geworden a la god of war zonder echte diepe rpg.
Best jammer voor de keuzes en dat het erg braaf blijft.
Ik amuseer er mij wel mee maar dat zal de herspeelbaarheid wel schaden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan