Dragon Age: The Dread Wolf Rises

Dragon Age: The Veilguard

Goh nee DA Origins had geen gender based gesprekken.
Het is gewoon dat iedereen het een beetje moe aan het worden is dat deze toestanden of hoe je het ook wilt noemen in games worden geramd die eigenlijk niet echt nodig zijn.
De wereld is aan het vergaan en een qunari gaat naar zijn famillie even zeggen dat ze non-binary is.....
BioWare staat al sinds jaar en dag gekend als een ontwikkelaar die veel aandacht besteed aan inclusie in haar games. Origins had met Zevran en Leliana biseksuele companions, Wade en Herren vormden een homoseksueel koppel, je kan als man met mannelijke prostituees naar bed gaan etc. Dat is in Dragon Age II uitgebreid en des te meer in Inquisition, waar bv. seksuele oriëntatie een belangrijke rol speelt in het persoonlijk verhaal van Dorian.

Dragon Age is altijd al een reeks geweest die veel aandacht heeft besteed aan de persoonlijke problemen van je companions. Of het nu gaat over de moeilijke jeugd van Alistair, Merrill die verstoten werd door haar clan, Fenris zijn verleden als slaaf of het uit de kast komen van Dorian, dat zijn allemaal zaken die wél een cruciaal onderdeel uitmaken van de reeks.

En het is niet alleen dat, maar in deze game kan je blijkbaar ook niet echt slechte "renegade" gesprek opties kiezen.
Iedereen in de party is lief tegen mekaar en er is bijna nooit een confrontatie tussen uw party members terwijl je in DA Origins, DA 2 en DA Inquisition dit allemaal wel had. in Inquisition hadden veel party members allemaal andere gedachten en geloven waardoor er soms een clash was die je dan zelf kon oplossen door met uw companions te praten.
Gelijk Mass Effect 1 was ook zo.
Ook al gelijkaardige kritiek gelezen, wat wel jammer zou zijn. In Origins kon je keuzes maken die je companions definitief deed vertrekken. Ik heb de indruk dat Veilguard minder die donkere sfeer van de eerste Dragon Age games uitademt en meer een Marvelachtige aanpak volgt maar goed, we zullen zien.

in positief nieuws, goede PC ports bestaan blijkbaar nog!

Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat Veilguard minder die donkere sfeer van de eerste Dragon Age games uitademt
Het feit dat ze de titel van Dread Wolf naar Veilguard gewijzigd hebben, toont dat ook wel. Ergens wel jammer, want de DA-games gingen het donkere, brute nooit uit de weg. Maar voor zover ik het beetje zie/lees, wel nog steeds een goede game!

ik kijk dus naar geen enkele content creator of site hoor en een mening van een of andere creator is ook geen hol waard voor mij, kijk gewoon metacritic rond de 80 dan gameplay checken en kopen,

Maar mij laten baseren op een content creator nee danku u.
Commentaren van andere gamers zijn soms meer waard dan van ign en andere reviewsites.

De reviews zijn redelijk mixed, IGN geeft het een 9 maar andere reviewsites geven het maar een 6. Gemiddeld 80 op PC wat zeker niet slecht is.

Voor hetgeen ik er van gezien heb:
Als je iets in de genre van Baldur's Gate 3 verwacht dan ga je u wel mispakken aangezien het een actie RPG is. Terwijl de vorige Dragon Age games wel tactische CRPG's in het genre van Baldur's Gate waren. Het is dus een gans ander soort spel.

Voor mij hoeft dat ook niet, zoals op die screenshots echt aan tafel in een onderhoudend gesprek they/them zitten uitleggen... laat het gewoon passief aanwezig zijn, dat is inderdaad niet nieuws in de fantasywereld. Maar wie daardoor dit spel op voorhand zit af te maken, niet te kopen, het een 0/10 te geven, ... dan heeft die persoon toch ook wel eens nood aan een goed gesprek lijkt mij. Net zoals die dat de nieuwe Ghost of Tsushima al boycotten omdat het met een vrouw te doen is. Mijn god, veel succes gewenst in de rest van uw leven want dat gaat geen eitje worden.

Commentaren van andere gamers zijn soms meer waard dan van ign en andere reviewsites.

De reviews zijn redelijk mixed, IGN geeft het een 9 maar andere reviewsites geven het maar een 6. Gemiddeld 80 op PC wat zeker niet slecht is.

Voor hetgeen ik er van gezien heb:
Als je iets in de genre van Baldur's Gate 3 verwacht dan ga je u wel mispakken aangezien het een actie RPG is. Terwijl de vorige Dragon Age games wel tactische CRPG's in het genre van Baldur's Gate waren. Het is dus een gans ander soort spel.
Enkel Origins was zo hé. Al vanaf DA2 zijn ze omgeschakeld.

Toch jammer dat er weer melding is van due woke-toestanden. Op den duur is er escapisme naar de echte wereld, waar het allemaal niet zo loopt, ipv andersom. 🤣

In vind het allemaal prima zolang het bij een token character blijft met zo'n verhaal. Als de helft van de party 'speciaal' is op sexueel vlak begint het verhaal eronder te lijden. Of maak ze allemaal bi en laat de speler gewoon kiezen.

En als de gameplay goed is kan ik het allemaal tolereren. Maar laat dat de laatste jaren nu net een probleem zijn. Heb EA sub dus ga het zowiezo proberen.

Allemaal te zien hoe geforceerd het in het spel zit, zit dat daar passief in dan is het niet echt een probleem. Maar er hoeft echt geen discussie over pronouns in een spel te zitten :)

Toch jammer dat er weer melding is van due woke-toestanden. Op den duur is er escapisme naar de echte wereld, waar het allemaal niet zo loopt, ipv andersom. 🤣

In vind het allemaal prima zolang het bij een token character blijft met zo'n verhaal. Als de helft van de party 'speciaal' is op sexueel vlak begint het verhaal eronder te lijden. Of maak ze allemaal bi en laat de speler gewoon kiezen.

En als de gameplay goed is kan ik het allemaal tolereren. Maar laat dat de laatste jaren nu net een probleem zijn. Heb EA sub dus ga het zowiezo proberen.
Geaardheid van de companions:
Eke companion is player-sexual.

Zou dat ook werken met ea pro als je op nieuw zeeland staat ? Dan zouden we misschien vandaag al kunnen starten ? :-)

Dat is toch wel heel erg belachelijk.
Er is 1 quest en dan vergroot je dat uit naar heel het spel is "queerosexual gendermancing en mentale problemen" agenda.
Dat is net uw anti-lgbt agenda brengen waar er eigenlijk niets van aan in.
"queerosexual gendermancer" is hoe de director van dit spel zichzelf noemt, daarstraks nog een video gezien van 30 minuten waar het de hele tijd over pronouns, genders, kleding en misgendering gaat dus het is wel meer dan 1 quest lijkt me. Gewoon heel geforceerd en slechte writing in general.

"queerosexual gendermancer" is hoe de director van dit spel zichzelf noemt, daarstraks nog een video gezien van 30 minuten waar het de hele tijd over pronouns, genders, kleding en misgendering gaat dus het is wel meer dan 1 quest lijkt me. Gewoon heel geforceerd en slechte writing in general.

Als het toch een roleplaying game is, gewoon een optie waarbij men kan antwoorden dit is onbelangrijk in mijn omgeving of waar men de mysogene reactie kan geven. Staat u dat niet aan -> bol het af uit mijn groep. En er voldoende personen zijn om een volle groep te krijgen dan heb ik er echt geen problemen mee.

Als het de mogelijkheid is om die volledige questchain gewoon te negeren. En dit niet noodzakelijk ervoor zorgt dat je het slechte einde krijgt van de game ( einde van de wereld), dan is het ook ok voor mij.

Al ga ik mij nu echt niet gaan bezighouden met te zeggen dat het hierdoor een spel is dat hierdoor niet speelbaar is. Dit soort zaken zijn voor mij bijzaken, zolang het volledige spel niet alleen hierover gaat. Als dat in een paar quests of zelfs meerdere quests vermeld wordt dan heeft dit evenveel recht van bestaan als alle andere questcontent.

Ik wacht nog even om te zien of de reviews het een speel het spel nu maken of een wacht op een korting van 30 - 50% voordat ik het een kans geef of het zelfs een game is van meh ik kijk wel eens als het in de kortingsbin zit en ik echt niets anders te spelen heb.

We zullen zien of je gelijk hebt, mijn game zou morgen moeten toekomen. Maar je hebt dan best toch al wat tijd gestoken in de analyse van een game die je absoluut niet zal spelen? En je hebt dus alles wat queer/trans is aan deze game al in filmpjes gezien omdat je dit dus zeker niet in een spel wilt tegenkomen? Vreemde hobby.

We zullen zien of je gelijk hebt, mijn game zou morgen moeten toekomen. Maar je hebt dan best toch al wat tijd gestoken in de analyse van een game die je absoluut niet zal spelen? En je hebt dus alles wat queer/trans is aan deze game al in filmpjes gezien omdat je dit dus zeker niet in een spel wilt tegenkomen? Vreemde hobby.
Ik heb dit jaar nog Origins, Awakening en zelfs II herspeeld en heb geen flauw benul van wie de director is of welke gender of seksuele oriëntatie die heeft. Waarom zou dat zelfs iets uitmaken :biglaugh: grappig om mensen zo bezeten te zien van een spel waar ze geen interesse in hebben maar ja, ieder zijn eigen hobby's zeker.

Voor mij hoeft dat ook niet, zoals op die screenshots echt aan tafel in een onderhoudend gesprek they/them zitten uitleggen... laat het gewoon passief aanwezig zijn, dat is inderdaad niet nieuws in de fantasywereld. Maar wie daardoor dit spel op voorhand zit af te maken, niet te kopen, het een 0/10 te geven, ... dan heeft die persoon toch ook wel eens nood aan een goed gesprek lijkt mij. Net zoals die dat de nieuwe Ghost of Tsushima al boycotten omdat het met een vrouw te doen is. Mijn god, veel succes gewenst in de rest van uw leven want dat gaat geen eitje worden.
Dit dus! voelt toch gewoon aan als bad storytelling, wat toch redelijk key is voor een RPG en waar Bioware groot is op geworden. Hoe Larian studios LBGTQ+ in zijn games verwerkt was gewoon een verademing, vooral hoe ze het inbrengen in het verhaal. Bij veel games (ook deze) voelt het gewoon aan als we integreren moderne views maar laat er vooral geen duidelijke driver zijn waarom of hoe dit impact heeft op de story. Daardoor is het ook zo 'in your face is' waardoor de typische rechtse rakker er zoveel problemen mee heeft.

Ik vind het frapant dat buiten wat extreem rechtse rakkers er amper poeha rond BG III terwijl je daar moeite moet doen om als mannelijk personage niet met een piemel in je kont te eindigen.

Laatst bewerkt:
De drama rond dit spel is gewoon best vermakelijk, er zijn nog zo'n games geweest waar ik veel over gezien/gelezen heb terwijl ik ze niet ging kopen, ik volg niet enkel games die ik 100% ga kopen.

Blijkbaar 4 missable trophy's.
ik ga er blind in, zal toch 2 builds doen starten met mage en dan warrior.

Bijna is het zover, lang geleden dat ik zo nog naar een game uitkeek.

Blijkbaar 4 missable trophy's.
ik ga er blind in, zal toch 2 builds doen starten met mage en dan warrior.

Bijna is het zover, lang geleden dat ik zo nog naar een game uitkeek.
Kijk er ook naar uit , zal starten met warrior , altijd melee bij mij :)

Ik vind het frapant dat buiten wat extreem rechtse rakkers er amper poeha rond BG III terwijl je daar moeite moet doen om als mannelijk personage niet met een piemel in je kont te eindigen.
De gameplay maakt daar veel goed. En zoals je zegt: als dit soort content er netjes ingeweven wordt dat je als speler hier vriendelijk voor kunt bedanken maakt het me allemaal geen hol uit. T'is wanneer het los door u strot geramd wordt dat het tegensteekt.

Ik speel dit soort games voor de mechanics van het spel, heel het lila sfeertje en bijhorende conversaties zeggen me niets.:devilish::devilish::devilish:
Dus hopelijk zit dat wel goed, de blablabla skip ik dan wel door.

Zal Reaper worden hier als class keuze.
Kwestie van een beetje tegenwicht te bieden aan het zwoele sfeertje. 👹👹👹

Terug
Bovenaan