Draadloos Home cinema systeem

b&O zijn instap speakers. Het is "beter dan tv speakers" en daar stopt het bij. kwaliteit vergelijkbaar met de iets betere soundbar. Met speakers van goede kwaliteit bedoelen we hier : monitor audio, b&w , dali, klipsch,...


audiofiel merk speakers hoeven er trouwens helemaal niet lelijk uit te zien. die grote zuilspeakers zijn ook een waste of space in een home cinema. die spelen amper beter dan een boekenplank speaker omdat één of 2 apparte sub woofers 10 keer beter zijn. Die speakers crossen over nog voor ze ooit gebruikt kunnen worden. als je een echte muziekfanaat bent dan is dat natuurlijk iets anders... dan wil je net dat de bas mee speelt uit die zuil.

dit is een zeer degelijk setje instappers (oneindig veel beter dan sonos/ bose en consoorten) en dat kun je toch niet lelijk noemen? Zeker zonder de gril vind ik ze prachtig. ik vind ze zelf mooier dan de silvers die ik heb. ( categorie hoger en 2 keer zo duur)
Zon boxen vind ik echt niet mooi. En denk dat de meningen over b&o verdeeld zijn.
 
b&O zijn instap speakers. Het is "beter dan tv speakers" en daar stopt het bij. kwaliteit vergelijkbaar met de iets betere soundbar. Met speakers van goede kwaliteit bedoelen we hier : monitor audio, b&w , dali, klipsch,...


audiofiel merk speakers hoeven er trouwens helemaal niet lelijk uit te zien. die grote zuilspeakers zijn ook een waste of space in een home cinema. die spelen amper beter dan een boekenplank speaker omdat één of 2 apparte sub woofers 10 keer beter zijn. Die speakers crossen over nog voor ze ooit gebruikt kunnen worden. als je een echte muziekfanaat bent dan is dat natuurlijk iets anders... dan wil je net dat de bas mee speelt uit die zuil.

dit is een zeer degelijk setje instappers (oneindig veel beter dan sonos/ bose en consoorten) en dat kun je toch niet lelijk noemen? Zeker zonder de gril vind ik ze prachtig. ik vind ze zelf mooier dan de silvers die ik heb. ( categorie hoger en 2 keer zo duur)
Je kan ze vooral niet echt mooi noemen, net zoals quasi elke speaker is het een zwarte doos die ergens in uw kamer komt te staan he. Er zijn speakers die een designstatement maken (bvb:
maxresdefault.jpg
)
Maar dat is ten eerste een heel andere prijsklasse én enorm gebasseerd op persoonlijke smaak. B&O is meer de design kant, pakweg een Ken Kreisel is dan weer puur gefocust op geluidskwaliteit.
 
Je kan ze vooral niet echt mooi noemen, net zoals quasi elke speaker is het een zwarte doos die ergens in uw kamer komt te staan he. Er zijn speakers die een designstatement maken (bvb:
maxresdefault.jpg
)
Maar dat is ten eerste een heel andere prijsklasse én enorm gebasseerd op persoonlijke smaak. B&O is meer de design kant, pakweg een Ken Kreisel is dan weer puur gefocust op geluidskwaliteit.
dat vind ik dan weer scheitelelijk :p maar dat is inderdaad persoonlijke smaak.
 
Bwa , in-wall speakers zijn dan misschien een optie Als je ze niet wilt zien staan (en een zwarte doos is ook nogal kort door de bocht hee , tegenwoordig kunt ge alle soorten afwerkingen krijgen , zelfs glazen speakers als je wilt . ;) )
 
Ik heb mij vorig jaar een Samsung Q950A aangeschaft voor 1200€ incl. korting.

Dit jaar komt Samsung met de Q990B.


Ik was sowieso al niet voor draadloze speakers maar ik heb toch de stap gezet. Een versterker met 20 aparte speakers kan ik het niet plaatsen zonder al die kabel netjes weg te werken.

Nog steeds geen spijt van de aankoop. Audio in films en games klinken goed.

Je moet sowieso eens gaan luisteren in de winkel naar verschillende soundbars.
Kan ik beamen. Was ook eerst sceptisch over de Samsung Q950A, maar kon die kopen voor 800€ en iedere review was er lovend over, dus toch maar gewaagd. Geen spijt van gehad, wat uit deze soundbar komt van Dolby Atmos vind ik toch best indrukwekkend en ideaal voor in de living.
 
Die Q990B is een beest. Als ik nu naar mijn dressoir kijk is het puinhoop op dat ding. Platenspeler, PS4, Nintendo switch,Sony Str-1080DN receiver, 2 frontspeakers en de centrum speaker. Dus ik zou graag een pak ordelijker ( minimalistisch ) gaan. Maar ik vrees een beetje voor het aantal HDMI poorten. Ik heb er al minstens 5 nodig.
 
Je kan ze vooral niet echt mooi noemen, net zoals quasi elke speaker is het een zwarte doos die ergens in uw kamer komt te staan he. Er zijn speakers die een designstatement maken (bvb:
maxresdefault.jpg
)
Maar dat is ten eerste een heel andere prijsklasse én enorm gebasseerd op persoonlijke smaak. B&O is meer de design kant, pakweg een Ken Kreisel is dan weer puur gefocust op geluidskwaliteit.
Die heb ik een tweetal jaar geleden uitgeprobeerd, hemelse klank maar inderdaad echt lelijk.

Trouwens, ik ken wel iets van audio. Met 2k krijg je met een draadloos systeem minder klank voor je geld dan met draad. Afhankelijk van hoe je nieuwbouw het toelaat kan je eventueel wel boxen wegsteken in de muren ?
 
Bwa , in-wall speakers zijn dan misschien een optie Als je ze niet wilt zien staan (en een zwarte doos is ook nogal kort door de bocht hee , tegenwoordig kunt ge alle soorten afwerkingen krijgen , zelfs glazen speakers als je wilt . ;) )
Maar die waterfall speakers zijn enkel mooi voor mensen die van speakers houden. Voor iemand die daar niks voor voelt, is dat nog altijd gewoon een box in de weg staat he :p Het punt bij B&O is net dat ze speakers maken die er niet uit zien als speakers.
 
Tja , dan hebt ge daar iets anders lelijk in uwe living staan …..maar dat noemen ze dan “design” (war ze veel te veel voor betaald hebben en dat laten ze dan ook nog eens graag horen . ;))

(En dan bedoel ik niet dat ze daar muziek mee laten horen .;) )
 
Terug
Bovenaan