DOOM: The Dark Ages

Juist aanvraag ingediend voor mijn download code van The Dark Ages bij aankoop van ASUS-product... Kan volgens de confirmation e-mail tot 20 werkdagen duren voor goedkeuring. :oops: Ik hoop toch dat ik niet zo lang moet wachten. 😆

Ondertussen maar terug ff Doom 2016 en Eternal aan 't spelen als opwarmertje.

Via GP gespeeld en als je Eternal leuk vond , zal je deze ook goed vinden. Is leuk voor een een klein uurtje maar dan heb ik het ook wel gehad.
Dit is toch totaal anders dan Eternal?

Ik vond Eternal heerlijk, van deze 3 levels gespeeld en vind het veel minder. Veel trager, minder mobiliteit en die tussendoor levels dat je een robot bent trekken op niet veel.

Heb hem cadeau gekregen, een vroeg verjaardags geschenk. Want was niet van plan om hem zo vroeg al te kopen.
Nog maar even gespeeld nja t voelt toch wel anders aan Eternal was toch leuker zo op het eerste zicht.

Juist de eerste chapter gedaan.

Mijn eerste indruk is alvast positief, maar ik moet toch nog wat wennen aan de veranderde combat mechanics.

De "lore" voelt voor mij toch wel wat vreemd aan. :)

Ook heel blij dat mijn 5600X + RTX 3060 Ti machientje toch nog 35-55 fps haal op ultrawide QHD resolutie met de settings op high. Dat is dan wel met DLSS op performance.

Toch benieuwd naar de volgende chapters, maar jammer genoeg ook drukke werkweek.

En ben ik nu den enigste dat vind dat dieje Prince Ahzrak wat weg heeft van Pardoes van den Efteling? :laugh:
Een evil versie weliswaar.

Dit is toch totaal anders dan Eternal?

Ik vond Eternal heerlijk, van deze 3 levels gespeeld en vind het veel minder. Veel trager, minder mobiliteit en die tussendoor levels dat je een robot bent trekken op niet veel.

Dat vette was op voorhand toch al heel duidelijk gemaakt?
Dus imo weet je wel waar je je aan kan verwachten. Voor mezelf ook eerder eentje om op te pikken in sale btw, net om die reden.

Dat vette was op voorhand toch al heel duidelijk gemaakt?
Dus imo weet je wel waar je je aan kan verwachten. Voor mezelf ook eerder eentje om op te pikken in sale btw, net om die reden.
Tuurlijk, vandaar ook gewoon een maandje gamepass genomen en zo eens geprobeerd :) Heb het nog wat gespeeld en blijf toch met hetzelfde gevoel zitten. Je voelt je echt wel als een tank, maar het dynamische is er wat uit. Goede game natuurlijk, en logisch ook dat ze niet weer exact hetzelfde doen. Maar het is niet zo (de post waarop ik antwoordde) dat als je Eternal goed vond, je dit goed zal vinden.

Serieuze doom fan en zijn lore hier. Ik moet zeggen Eternal vond ik leuk voor een eerste run maar qua replay minder door het constante springen en grabben van pilaren enzovoort. Dan vond ik Doom 2016 leuker.

Met Gamepass deze nu aan het spelen en vind het zeer leuk.
Waarom moeten ze nu zijne helm afzetten!!! Laat dat mysterieuze toch :p

Serieuze doom fan en zijn lore hier. Ik moet zeggen Eternal vond ik leuk voor een eerste run maar qua replay minder door het constante springen en grabben van pilaren enzovoort. Dan vond ik Doom 2016 leuker.

Met Gamepass deze nu aan het spelen en vind het zeer leuk.
Waarom moeten ze nu zijne helm afzetten!!! Laat dat mysterieuze toch :p
(wat je daar tussen spoiler tags hebt gezet)
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAT??? :o

(wat je daar tussen spoiler tags hebt gezet)
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAT??? :eek:
Het is niet dat hij dit vrijwillig doet hoor, het is tijdens een gevecht met de badguy. Maar blijkbaar in zo'n DLC van Eternal doet hij ook zijn helm af? Op zich is zijn gezicht totaal geen verrassing want zijn gezicht is te zien in de oude dooms + in het icoontje onderstaand van zijn levensbar enz

Zover zit ik nog niet dan :).
De Eternal DLC heb ik niet gespeeld, dat wist ik niet.
Good to know :).

Straks verder doen met chapter 3 seh. :)

Ik krijg soms wel Serious Sam / Will Rock vibes van de battles, maar de combo van guns en melee is wel leuk.

Edit: en terug gestopt bij chapter 5. Vind het toch een heel vermakelijke shooter en de actie is echt vet. 👌

Laatst bewerkt:
Dat stuk met die draak vond ik wel wat minder. Die turrets ontwijken en kapot schieten leek wel bugged bij mij in eerste instantie

Dat stuk met die draak vond ik wel wat minder. Die turrets ontwijken en kapot schieten leek wel bugged bij mij in eerste instantie
Heb ik´ook zitten op vloeken die gingen maar niet kapot grr.
Heb op een walktrough gekeken en die heeft ze direct ma die schoot precies met een ander wapen.

ja ik heb het ook opgezocht omdat ik dacht dat het een bug was maar blijkbaar was er toch een bepaalde strategie voor, afhankelijk hoe je uitweek (links rechts boven of onder)

Voor met die turrets en draak, je moet altijd in die "focus/mik" visie zitten, en dan is het gewoon ontwijken naar links/rechts/boven en onders, en dan unlock je uw special weapon om die turrets op te blazen. Goed ook kijken op een gegeven moment hoe het wapen afgeschoten wordt van de vijand. Soms moet je naar links of rechts gaan.

Ik amuseer mij toch wel met The Dark Ages moet ik zeggen. Net chapter 6 uitgespeeld. Die levels zijn toch wel echt groot.

En sure, de stukken met draak of mech zijn niet de meest boeiende, maar ik stoor mij er niet zo hard aan, omdat het nog vrij afwisselend is met gewoon rondlopen (tot nu toe). Hadden we dan gewoon maar meer van hetzelfde willen hebben voor een nieuwe Doom? Ik ben blij met de weg die ze zijn ingeslagen.

De in-game muziek is wel wat... onopvallend. :)

Kw snelheid vind ik het toch heel goed meevallen, als ge zo wat combo's doet gaat het toch vrij snel aan toe. Topper tot nu toe

Spel uitgespeeld. Zeker tot nu toe mijn favoriete Doom. Doom 16 was goed maar beetje clean. Doom Eternal zekers goed maar met dat jumpen enzovoort had ik echt soms problemen, en deze is allemaal zonder. Blijkbaar toch verschillende mensen die het eens waren :)

Terug
Bovenaan